המטה של יונדאי בדרום קוריאה פרסם אמש (ראשון) כי הוא מייסד תת מותג המוקדש כולו למכוניות חשמליות וטכנולוגיות ניידות חכמות. שם המותג בטח יצלצל לכם מוכר - 'איוניק'', על שם המשפחתית הפופולרית בישראל (ואולי בזכות הצלחתה נולד מהלך אסטרטגי מסוג זה). בארבע השנים הקרובות תזניק יונדאי לפחות 3 מכוניות חשמליות בהן גם ה-איוניק 5, קרוסאובר קומפקטי המבוסס על תרשימי יונדאי-45 קונספט הספורטיבי.
המכוניות החשמליות תתבססנה על פלטפורמה חשמלית ייעודית בשם E-GMP אשר תוכל לספק פתרונות משולבים של פרופורציות בגדלים שונים ויכולת טעינה מהירה בבית או ברשת חיצונית. טכנולוגיות אלה פותחות בפני יונדאי אפשרות לנצל את חלל הנוסעים בצורה מיטיבית כולל הושבה מודולארית והנדסת אנוש נקיה ותכליתית עם צגים דיגיטליים משודרגים, ממשקי תקשורת מתקדמים ומערכות בטיחות מדור חדש. רצפה זו תשרת גם את קיה שככל הנראה תשתמש בה עבור קרוסאובר חשמלי חדש.
מלבד איוניק 5, שתעוצב בניחוח רטרו על פי ה-קונספט 45 שהוצג בפרנקפורט 2019, המותג החשמלי יוסיף גם את איוניק 6 וכן את איוניק 7. הראשונה, תהיה פרשנות של מכונית הסדאן המפוארת 'פרופסי' שהוצגה לפני מספר חודשים והאחרונה תצטרף לקבוצת ה-SUV הבכירה, ייתכן שבקונפיגורציה של 5+2. את דגם הסדאן נראה בכבישים בשנת 2022, ואת הקרסואובר כשנתיים לאחר מכן. ביונדאי מציינים כי המכוניות מעוצבות על פי פילוספיית "ערך על-זמני" בהשראת רכבי העבר של המותג.
יונדאי 45
פרויקט IONIQ, (המונח מורכב מהמילה ION ו-UNIQE) הוכרז ב-2016 עם הצגת מכונית הסדאן ההיברידית שהפכה לחביבת הציים בישראל. לפי התכנית האסטרטגית הציבה יונדאי יעד של מיליון מכירות למותג החשמלי עד שנת 2025 ומקווה לנגוס בנתח של 10% לפחות מהסגמנט בשוק - ולהוביל אותו. יונדאי תעזר בשיתופי פעולה עם מספר ספקי חוץ בהם גם יצרנית הסוללות הדרום קוריאנית SK בהשקעה כוללת של 124 מילארד דולר ומסתמן שעשויה לשווק את המכוניות בהפצה נפרדת (אולמות ואפיקי מכירות). הטווח של המכוניות מבטיח לפחות 450 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה וביצועים משכנעים.
במקביל לכך, יונדאי ימשיכו לחשוף סדרת מכוניות היברידיות בטכנולוגיית פלאג-אין. אחד מהם שיהפוך ללהיט מכירות (כמעט וודאי) הוא הטוסון 2021 שנחשף כרכב ראווה במסגרת תערוכת לוס אנגל'ס אשתקד תחת השם הזמני T-ויז'ן וייתכן שיושק בסוף השנה. אליו יצטרפו גם יונדאי סנטה פה פלאג-אין ומהצד השני של המדרכה גם קיה סורנטו הייבריד. המטרה של יונדאי די ברורה בכל אופן: להפוך ליצרן המכוניות ההיברידיות החזק בעולם ולאתגר את טויוטה בכל צומת ופניה.