$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מנה חמה: אאודי S3 נחשפת

הגרסה הספורטיבית של אאודי A3 מוצגת קצת אחרי הדגם הקונבציונלי שנחת לאחרונה בארץ. תסתפקו בינתיים ב-310 כ"ס?

ניר בן טובים   12.08.20 - 08:02

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...

אאודי פרסמו שחלפו 20 שנה מאז שהחברה השיקה ה-S3 הראשונה, הגרסה ה"חמה" המבוססת על מכונית ההצ'בק היוקרתית. לא נבאס אותם עם דקויות אבל האירוע התרחש שנה קודם לכן ב-1999. כך או אחרת הרבה טכנולוגיה השתנתה מאז בקרביים של ה-S3 שהתחילה עם שלוש דלתות, 210 ו-225 כ"ס, שכן אפילו התווספה לה בחייה הבוגרים גרסת סדאן למנהל הזוטר. בתוך כל זה דבר אחד נשאר קבוע: ה-S היא אות הפתיחה לדגמי ה-RS שיגיעו אחריה, והמשמעות היא שלפחות בינתיים הפלטפורמה רחוקה ממיצוי מלא. מאוד רחוקה.  

נתחיל כמובן עם המנה העיקרית: תחת מכסה המנוע שוכנת אותה יחידת 4 צילינדרים טורבו TFSI בנפח 2 ליטרים מחוברת אל תיבת DSG7 מהירויות והנעה כפולה (קוואטרו עם מצמד הלדקס). ההספק לא תוגבר ברמה קיצונית ועומד על 310 כ"ס והמומנט הוא 41 קג"מ, תוספת של כ-10 כ"ס ועוד 2 קג"מ לערך. הביצועים לעומת זאת פחות או יותר זהים לדגם היוצא (ככל הנראה בגלל תוספת משקל). את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת בזמן של 4.8 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

אז היכן בא לידי ביטוי השדרוג? באאודי אומרים שכיול המחשב מספק טווח אמצעי גמיש יותר ומהירות תגובה מלוטשת במעבר בין ההילוכים עם וויסות כוח יעיל של מערכת ההנעה הכפולה. זו גם מבוקרת בעצמה על ידי מתלים אדפטיבית המאפשרים הנמכת הבולמים ב-1.5 סנטימטרים. שינויים אלה נעשים בשברירי שניות אומרים באאודי וה-S3 החדשה מתהדרת באיזון מיטבי בין נוחות נסיעה לקשיחות הנדרשת בכבישים תובעניים. במילים אחרות, היא פשוט לא מקריבה את עמוד השדרה שלכם על כל באמפר שתפגשו.

בצד הקוסמטי היא מולבשת בקיט ה-S-ליין עם דגשים מושחרים על בסיס חישוקי 18 אינץ' ו-19 אינץ' וניתן לאבזר אותה עם אופציות כמו תאורת LED מטריקס מתקדמת ומערכת פליטה מתוגברת. מבחינת גדלים גרסת הסדאן וההצ'בק נדיבות יותר עם 4 ו-3 ס"מ תוספת לממד האורך. בפנים, תמצאו תמה ספורטיבית מסורתית של דגמי ה-S עם מושבים אוחזים, גלגל הגה ספורטיבי, דוושות מוכספות, סימוני S וכדומה. במרכז הקונסול מערכת מדיה עם ממשק MMI3 חדש עם כוח מחשוב חזק פי 10 מהדור הקודם של המערכת הזו. צגי 10.25 אינץ' במרכז ולוח מחוונים וירטואלי מגיעים בציוד התקני. לרכב גם נקודת WI-FI, תאימות מלאה לאפל ואנדרויד, מערכות בטיחות רבות, וכן אופציה להנעת המכונית מהטלפון הסלולרי (כנראה זמין רק באנדרויד). מי שירצה מערכת שמע משובחת יוכל להוריד מהמדפים את במת הצלילים של באנג-אנד-אולפסון עם אפקט צלילים תלת ממדי. 

אאודי תגבה עבור ה-S3 בגרמניה 47 אלף יורו לדגם ההצ'בק ו-48 אלף יורו לדגם ה-S3 סדאן. היא תעלה לכבישים באוקטובר. מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס' נמסר ל'עולם הרכב' כי לארץ היא תגיע בסוף השנה הנוכחית. טרם נקבעו מחירים.