יבואנית רכבי קיה לישראל קבוצת טלקאר החלה לשווק בארץ את קיה סלטוס, קרוסאובר קומפקטי, שימושי ויעיל עם עיצוב דינמי המכוון ישירות למשפחות צעירות. סלטוס מתברג במידותיו קצת מעל קיה סטוניק ויונדאי קונה ויימכר בארץ עם מנוע 2.0 ל' אטמוספרי 4 צילינדרים, תיבה אוטומטית-רציפה ושתי רמות אבזור.
הסלטוס מתהדר במידות מרווחת יותר מסטוניק עם אורך של 4.37 מ', רוחב של 1.8 מ', גובה של 1.63 מ' ובסיס גלגלים של 2.63 מ'. המשמעות היא שהוא ארוך ממנו ביותר מ-20 סנטימטרים וכן רחב ממנו במידה ניכרת, בין היתר בשל המבנה הרבוע של התקרה והחלונות. מאחורי השורה השניה תמצאו תא מטען בנפח של 468 ל', כ-130 ל' יותר מהסטוניק ומי שינסה לנדוד לאיזור לא סלול מוטב לו לנהוג במשנה זהירות עם מרווח גחון של 18.5 ס"מ.
בחזית שלו מנוע 2.0 ל' המחלץ הספק מרבי של 149 כ"ס ו-18.3 קג"מ הזמינים מ-4,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים רציפה עם מספר הילוכים קבועים מראש. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות ומהירותו המרבית היא 190 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-12 ק"מ לליטר בנזין.
(צילום: רונן טופלברג)
הסלטוס, שמיוצר בקוריאה, מגיע אלינו עם מגוון רחב של מערכות בטיחות חכמות: בקרת סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית, סיוע מעקב בנתיב ותיקון היגוי אקטיבי בין השאר. הוא ימכר בשני מפרטים: 'אורבן' ו-EX, כאשר בציוד של הגרסה הבכירה מסך ראשי 10.25 אינץ' עם אפליקציות בעברית כולל WAZE ויישומוני חניה מסורתיים, ממשק עם תאימות לאפל ואנדרויד, פתחי מיזוג מאחור , בקרת אקלים דיגיטלית, מפתח חכם, הנעת הרכב מהשלט, תאורה פנימית מסוג LED וקישוטי כרום מבחוץ. בדגם הבסיסי בקרת המיזוג היא רגילה (לא דיגיטלית), המסך קטן יותר (8 אינץ'), אך בשניהם קיימים חיישני חניה ומצלמה אחורית וכן חימום למושבים הקדמיים.
המחירים לקיה סלטוס יחלו ב-134 אלף שקלים לדגם 'אורבן' ועד 141 אלף שקלים לדגם EX.