$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקודה סיטיגו, הסוף

סקודה החליטה להיפרד מהמכונית העירונית סיטיגו אחרי שכל העותקים של הדגם החשמלי נמכרו. "כל עוד אין רצפה חשמלית ייעודית לרכב כזה, היא לא תחזור"

ניר בן טובים   07.09.20 - 08:55

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...

פחות משנה אחרי שפסק ייצורה של סקודה סקודה סיטיגו בגרסתה הקונבציונלית, המותג הצ'כי סותם את הגולל גם על הגרסה החשמלית, ה-iv, כך על פי דברים שאמרו בכירים במותג לכלי התקשורת באנגליה. הסיבה לכך אינה טמונה בחוסר ביקוש אלא מעודף ביקוש שחיסל את כל המלאים. "זו הייתה המכונית החשמלית הראשונה שלנו, ולאור היקף ההזמנות פשוט נגמרו כל היחידות ומוצתה יכולת הייצור של המכונית הזו", כך אומר דובר סקודה בגרמניה. לדבריו נוסף חיזוק גם ממנהל השיווק העולמי של סקודה אלן פייבי שאמר: "הסיטיגו נגמרה. זהו. היא לא תחזור יותר. הכול נמכר. גם לו תכנית להשיק משהו דומה לה בעתיד, אלא אם כן היא תהיה מבוססת על רצפה חשמלית ייעודית. עד כמה שידוע לי  - זה לא על הפרק".

סקודה הציגה את הסיטיגו בשנת 2011 עם תאומות מבית פולקסווגן (אפ!) וכן סיאט (מיי). במהלך השנים נמכרו מאות אלפי יחידות של שלוש המכוניות הקטנות והן התברגו באופן קבוע בצמרת טבלת המכירות באירופה. כולן חלקו מכללים זהים עם מנועי 1.0 ל' שלוש בוכנות, תיבה ידנית 5 מהירויות או רובוטית חד מצמדית וצריכת דלק אטרקטיבית של כ-17-20 ק"מ לליטר. בישראל שווקו סיטיגו ומיי בהצלחה ואת פולקסווגן אפ! ראינו כאן רק בשלבים הרבה יותר מאוחרים ובייבוא לא לגמרי סדיר. הגרסאות החשמליות שלהן השתמשו בסוללה קטנה עם הספק מרבי של 82 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-12.3 ש', מהירות מרבית של 130 קמ"ש וטווח נסיעה מרבי של 200 קילומטרים (בהחלט יעיל בעיר וגם לטווחים בינעירוניים) משך הטעינה ארך 48 דקות בתשתית מהירה.

מוקדם יותר השבוע חשפו סקודה את אנייק החשמלי (סטיישן-קומבי מוגבה גחון), רכב משפחתי שסימן את פתיחת העידן החשמלי החדש של המותג. בסקודה נימקו בכמה הזדמנויות שהם יעברו להתמקד במכוניות חשמליות שימושיות יותר ועם טווח נסיעה מוגדל ולכן גניזתה של הסיטיגו החשמלית אינה נופלת על השוק בהפתעה מוחלטת. בפולקסווגן מדברים ברוח דומה ומספרים שלאחרונה הפסיקו לקבל הזמנות עבור פולקסווגן אפ! החשמלית אחרי שזמן ההמתנה התארך ל-16 חודשים בעקבות ביקושי שיא. "בשביל לא לקפח את הלקוחות שלנו, אנחנו מקדישים הרבה יותר אנרגיות למכוניות חשמליות כמו ה-ID.3 שתהיינה זמינות באופן מיידי". גורל דומה מחכה גם לסיאט מיי החשמלית אותה כבר לא ניתן יותר להזמין באף אחד מאתרי המותג הגדולים באירופה.

המחירים של הסקודה סיטיגו החשמלית לא היו זולים, ולמרות זאת היא זכתה להיות מחוזרת במדינות רבות באירופה שאף העניקו הטבות מס תמורתן בשל הפחתת זיהום האוויר. הדגם נמכר בגרסאות בסיסיות שלו בגרמניה בלמעלה מ-20 אלף יורו, פער של 10-15% על פני גרסאות הבנזין המסורתיות מלפני שנה-שנתיים. כאמור, סקודה עשויה לשנות כיוון בעתיד אם פולקסווגן יכשירו רצפת MEB שמותאמת גם למכוניות זעירות, אבל ככל שהם ימשיכו לכוונים של קרוסאוברים חדשים או וריאציות פלאג-אין של דגמים קיימים, אין לה התכנות.