$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ידנית, V6: ניסאן מתניעה את משפחת Z החדשה

היורשת הרוחנית של ניסאן 370Z ממשיכה בדיוק באותה הדרך, רק מותאמת לעידן הדיגיטלי

ניר בן טובים   16.09.20 - 07:37

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...

ניסאן אולי שרויים במערבולת ניהולית בגלל הסקנדלים של קרלוס גוהן, אבל לפחות המחלקה הספורטיבית של היצרן היפני לא עוצרת בחריקת בלמים ושוקעת בדכדוך. אחרי לא מעט קדימונים מציגים כעת ניסאן מכונית ספורט-קופה בשם Z-'פרוטו' שנותנת לנו סימן ראשון ומבטיח לדגמי הספורט הבאים של משפחת Z החל ב-2021. מכונית זו נוצרה על רקע חגיגות 50 שנה ל-Z המקורית והיא תירש את ה-370Z המזדקנת שסוגרת קרוב ל-10 שנים בייצור כשלפניה הייתה זו ה-350Z.  

ניסאן מתארים את ה-Z פרוטו כמכונית אב-טיפוס, אבל אתם יכולים לקבל אותה כעובדה מוגמרת. בניגוד למשל לטויוטה סופרה החדשה, שפותחה יחד עם BMW, הפרוטו Z היא יצירה עצמאית לגמרי של ניסאן. מעצבי המותג אומרים שניסו לגשר בין העבר להווה עם אלמנטים ו-DNA של דגם ה-דאסטון 240 (פיירליידי Z) וכן ה-300ZX עם קווי המתאר הארוכים והנמוכים של ניסאן GT-R. "אפשרנו לצוותים שלנו לטייל בין העשורים כדי להגיע לתוצאה מקרית שמכבדת את ההסטוריה המפוארת שלנו. משהו שישקף את דרך החשיבה של דגמי Z לאורך השנים", כך הם מציינים.

התוצאה הסופית, היא מכונית קופה קלאסית זורמת ושפופה עם פרופורציות חלקות ובתי תאורה קדמיים בעיצוב טיפה שמתחברים גם הם לנוסח המקורי של ה-240 רק עם LEDים וללא מסגרות. המידות שלה מלמדות על משהו בסגנון פורשה קאיימן עם אורך של 4.38 מ', רוחב של 1.85 מ', גובה של 1.31 מ' ובסיס גלגלים משוער של 2.56 מ' (פרט זה הושמט, אולי בגלל שלא ברור אם מדובר בפלטפורמה חדשה). הגוון הצהוב גם הוא הומאז' לקומבינציות שהיו זמינות ברכבי ה-Z המקוריים החל ב-240 ועד ה-280. החלק האחורי שלה קצת יותר מודרני ומאמץ פנסים מלבניים עם מסגרת מושחרת-אדומה, חתימת LED ייחודית, לוגו ניסאן במרכז ובתחתית לועות מפלט כפולים. 

 

החוויה הפנימית גם היא מערבת אלמנטים נוסטלגים עם ממשקים מודרניים אבל היא לא שוכחת לתקוע את הנהג במרכז; לוח מחוונים דיגיטלי, צג ראשי 10 אינץ', מושבי ספורט, שעוני לחצים ומערכות נהיגה סלקטיביות עם שליטה על כיול אחיזה ובקרות משיכה. הפרט הבולט ביותר כאן הוא המצאותה של תיבה ידנית שש מהירויות. כן, עם מצמד ודוושה שלישית. אליה חיברו מנוע V6 טורבו כפול בנפח 3.0 ל' תרומת אינפיניטי Q50 במהדורת ה-RED400 השרירית. ההספק המרבי עומד על 406 כ"ס ו-48 קג"מ ואם אתם מכירים את ה-370Z, אתם לא צריכים לנחש שהכוח הזה עובר ישירות לגלגלים האחוריים. ההאצה ל-100 קמ"ש מוערכת בפחות מ-5 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

יופי, מה עכשיו?

אלה בהחלט חדשות טובות לשוחרי הנהיגה, אבל יש בצידן גם בשורות חמוצות. כפי שפרסמנו כאן לאחרונה, ניסאן-אירופה מבצעת קיצוצים נרחבים במצבת המכוניות ביבשת המערבית. בשנים הקרובות היא תקדיש את כול כולה למכוניות ידידותיות לסביבה כמו ליף ולקרוסאוברים משפחתיים (קשקאי ו-ג'וק) עם מערכות הינע היברידיות. "שוק רכבי הספורט באירופה מתכווץ דרמטית. ויחד עם הרגולציות המחמירות של תקנות זיהום האוויר אנחנו מאוד נתקשה לבנות תיק לגיטימי להחדרת ה-Z פרוטו לאירופה", כך נמסר.  

 ה-370Z תהיה כנראה ה-Z האחרונה לעת הזו, וחלק גדול מכך נעוץ בהיקף הביקושים. בשנה האחרונה נמכרו ממנה בכל היבשת 562 יחידות בלבד. שנת השיא הייתה ב-2010 עם למעלה מ-2,000 יחידות. בישראל נמסרה בעותקים בודדים וכיום ניתן לרכוש אותה בגרסה אוטומטית או ידנית במחירים שנעים בין 330 ל-350 אלף שקל עם עד 345 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. אם יש לכם אחת כזו בחניה, כדאי לשמור עליה.