$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אולי בדרך לישראל: טויוטה קורולה עם סמל סוזוקי

סוזוקי ממשיכים לחפש פתרונות להפחתת זיהום האוויר ומציגים את סוזוקי סוואס, תאומה לקורולה סטיישן היברידית. עשויה להגיע לארץ בשנה הבאה

ניר בן טובים   16.09.20 - 12:32

תגיות: סוזוקי

Getting your Trinity Audio player ready...

סוזוקי חתמה אשתקד על הסכם שיתוף פעולה מורחב עם טויוטה שנותן לה גישה למערכות הינע היברידיות, וזאת במסגרת המאבק של סוזוקי להפחתת זיהום האוויר הנפלט מהמנועים הקונבציונליים של המותג. אחד מכלי הרכב ששילם את המחיר הזה היה סוזוקי ג'ימני שייבואו פסק לתקופה קצרה. הפתרון שלהם להחזיר אותו לעניינים היה לבצע המרה לרכב מסחרי זעיר על ידי הסרה של המושבים האחוריים - ובכך לעקוף את מגבלות ה-CO2 המושתות על רכב פרטי.

סוזוקי ממשיכים כעת באותה אסטרטגיה אחרי שכבר העתיקו את ראב4 והפיקו את סוזוקי אקרוס. המכונית שנבחרה היא טויוטה קורולה סטיישן היברידית (טורינג) שתקרא על ידם סוזוקי 'סוואס'. הדמיון ביניהן לא משאיר הרבה מקום ליצרתיות כך שמלבד הסמל הכול כמעט אותו הדבר. השינויים היחידים שמבדילים בין שתי המכוניות נמצאים במבנה של החרטום באזור הלוגו והשבכה; סוזוקי הקטינו אותו מעט, השתמשו בפגוש אחר וזהו בערך.

גם בתא הנוסעים תתקשו להצביע על פערים. המסך אותו מסך, המושבים זהים ורק סידור שונה לפקדים בכל זאת יוצר הפרדה ביניהם וכמובן שבמקום הסמל של טויוטה על גלגל ההגה מתנוסס סמל סוזוקי. ובכל זאת, מכונית סטיישן של סוזוקי הוא משהו שלא ראינו מאז באלנו-וואגון, אם בכל זאת מתייחסים לקרוסאובר כסוג של ג'יפון.  

המנוע של הקורולה נמצא גם הוא כאן במלוא צניעותו. הנפח הוא 1.8 ל' הייבריד עם 122 כ"ס מחובר לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. צריכת הדלק תנוע באזור ה-20 ק"מ לליטר בנזין והביצועים יהיו די זהים לקורולה עם האצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות לערך ועד 180 קמ"ש. בשלב הנוכחי אין צפי למנועים נוספים דוגמת ה-2.0 ל' לו 180 כ"ס או גרסאות אחרות. גם תיבות ידניות אינן על הפרק.

שיתוף הפעולה של סוזוקי עם טויוטה מסתמן כמשתלם ומחושב. חטיבת הרכב שלהם יחסית קטנה, פס הייצור מוגבל, כך שייצור מכונית משפחתית כמו סוואס עם תא מטען של 560 ל' ומערכת הינע חסכונית מכניס אותם למרכז הקטגוריה בהוצאה כלכלית מתונה. הקורולה של סוזוקי נושאת על סיפונה את מערכות הבטיחות המקוריות של טויוטה, ממשקי אפל, אנדרויד, וכנראה שתהיה לה גם גרסה "מפוארת" במונחים עממיים.

השאלה היחידה שנותרה היא סוגיית המחיר. בסוזוקי טרם פרסמו כמה בדיוק יגבו תמורת הקורולה שלהם. ליבואנית המקומית 'מכשירי תנועה' יש כנראה כוונה לשווק את התאומות של טויוטה בישראל בשנה הבאה. אבל מוקדם לדעת אם זה יקרה באופן וודאי ומתי בדיוק.