$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Cupra יוצאים לדרך

המותג החל לייצר את המכונית הראשונה שלו, פורמנטור במפעל המרכזי של סיאט במרטורל. מקווים להכפיל את היקף המכירות

ניר בן טובים   30.09.20 - 15:41

תגיות: קופרה

Getting your Trinity Audio player ready...
נשיא קופרה ווין גריפיתס ולצידו שוער ברצלונה מארק אנדרה טר שטגן שמייצג את החיבור המסחרי בין קופרה לקבוצת הכדורגל הספרדית (צילום: יצרן)
נשיא קופרה ווין גריפיתס ולצידו שוער ברצלונה מארק אנדרה טר שטגן שמייצג את החיבור המסחרי בין קופרה לקבוצת הכדורגל הספרדית (צילום: יצרן)

בשנתיים שחלפו מאז השקתם, הסתפקו 'קופרה' בגרסאות מושחזות של אטקה ולאון כדי לקבל ייצוג הולם בקרב שוחרי הנהיגה הצמאים לערבב בין כרכרה משפחתית למכונית ביצועים. כעת, לקראת שנת הדגם הבאה הם מכריזים על העידן העצמאי של המותג ומתניעים את הפרשנות המקורית שלהם ל-SUV דינמי, 'פורמנטור' שיהיה זמין באירופה החל בחודש אוקטובר הנכנס. המחיר? כ-43 אלף יורו (סביבות 170 אלף שקל לפני מיסים) לדגם בסיסי. 

הפורמנטור הוא לדברי קופרה "100%" תוצר שלהם, אבל כמובן שצריך להתייחס לכך בפרופורציה הנכונה; מתחת לסימני ההיכר המחודדים של סיאט מוברגת רצפה מודולארית MQB של סיאט לאון עם מרווח גחון מוגבה וסמלוני Cupra כדי להשלים את הבידול ביניהם (ובכל מקרה הוא פחות קולע להגדרה של קרוסאובר קלאסי במהות שלו כפי שאפשר לראות). תא הנוסעים גם הוא מעין מחזה מכובס של הלאון והאטקה אבל עם מושבי ספורט, תמות מיוחדות וקצת יותר מאפיינים שיעלו לכם את הדופק. 

העוצמה שלו מקורה במנוע 2.0 ל' טורבו 4 בוכנות TSI המפיק 310 כ"ס ו-41 קג"מ בחיבור אל תיבת DSG7 והנעה כפולה. זו עוברת לכל הגלגלים וזמן ההאצה של המכונית ל-100 קמ"ש נאמד ב-4.9 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. צריכת הדלק הממוצעת לפי קופרה היא כ-12.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בשלב מאוחר יותר יצטרף אליו גם מנוע היברידי 245 כ"ס נטען מרשת החשמל עם כ-50 קילומטרים טווח נסיעה על הסוללה.

התחזיות והמפתח להצלחה

רמת הבטחון של בכירי קופרה אינה מופרזת, ובכל מקרה משכנעת במיוחד נוכח שיעור הצמיחה של המותג; מאז שנת 2018 מכרו קופרה מעל 55 אלף יחידות וכולן כאמור מבוססות על דגמים קיימים של סיאט רק עם קצת יותר פלפל חריף בצינורות. ווין גריפיתס, מנהל המותג ובקרוב מי שיוביל את סיאט העולמית, אומר שלהערכתו ניתן יהיה להעמיק את כמות המסירות בזכות הפורמנטור, אליו יחבור גם אל-בורן החשמלי עליו דיווחנו לא מזמן. הפורמונטור הוצג השבוע רשמית במפעל סיאט במרטורל ועליו מופקדים 3,000 עובדים בשלוש משמרות עם חלקי חילוף וחלקים מ-400 ספקים שונים. מכסת הייצור היא כ-160 יחידות ביום ובארסנל של קופרה יהיו לפחות שבעה מנועים, בנזין, דיזל, פלאג-אין.

SUV מהיר ועצבני: קופרה אטקה החדש במבחן

הרבה חילוקי דעות היו בתעשייה לגבי סיכויי הצלחתה הכלכלית של קופרה, אבל גריפתיס מפוגג את כל התאוריות עם נתונים מוצקים וגישה אופטימית. "היינו צריכים למצוא את הסגמנט הנכון בשוק. ההוכחה לכך היא בחודשי יולי-אוגוסט האחרונים. רשמנו זינוק דו-ספרתי וחודש יולי, על אף הקורונה היה הטוב ביותר שלנו. אני חושב שהאסטרטגיה מוכיחה את עצמה כי גם בחרנו במחיר נגיש בסך הכול - 43 אלף יורו".  לשם השוואה אגב, לאון קופרה מתומחרת בסביבות ה-30 אלף יורו וקופרה אטקה כמעט ב-40 אלף יורו.

לקופרה מערכת שיווק נפרדת, אם כי מצומצמת בכוח אדם והמטרה שלהם היא להגיע דווקא למקומות שסיאט אינה נוכחת בהם. "אנחנו נפוצים ביבשת המערבית, אבל רק בשנה הקודמת התחלנו להתפשט לכוון דרום אמריקה - קולומביה, צ'ילה...כרגע יש לנו שתי סוכנויות, אחת במקסיקו סיטי ואחת נוספת בהמבורג". הוא עוד אומר כי "הפורמנטור הוא צעד גדול בשבילנו. הוא יותר נחשק, יותר ספורטיבי והוא יביא לגדילה משמעותית של החברה". 

ברמה המקומית אין כרגע חדשות מרעישות. קופרה מיוצג על ידי צ'מפיון מוטורס כחלק ממשפחת פולקסווגן-סיאט ונמכר לצד הדגמים הקובנציונלים תמורת כ-250 אלף שקל (300 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-4.9 ש'). לא ברור מתי בדיוק נראה בארץ את פורמנטור (ביבואן מעריכים שבתחילת 2021), ואם בעתיד נוכל לחוות הפרדה מותגית בין סיאט לקופרה באולמות התצוגה.