המושג "אקדמיה" הפך ליותר ויותר נפוץ בשנים האחרונות במחוזות שונים הרחק מעבר לאקדמיות להשכלה גבוהה שאיתן המושג הזה היה מזוהה באופן טבעי. קבוצות מירוצי המכוניות של יצרניות הרכב המשתתפות באליפויות שונות ובקטגוריות שונות, הקימו אף הן אקדמיות שכאלה בהן מאותרים נהגים צעירים כישרוניים החל בגיל צעיר מאוד, לעיתים בסביבות גיל 10 שמשתתפים בליגות מקומיות או אזוריות והמארגנים מדווחים לאותם מנהלי אקדמיות על הימצאותו של כישרון שכזה ואז מתחיל תהליך של מעקב, לימוד, דרישות וקידום עד שהבוגרים של האקדמיות מצליחים להגשים את חלומם והופכים לספורטאים מוטוריים מקצוענים.
ניתן להצביע על חברת משקאות האנרגיה רדבול כמנוע צמיחה שתרם במיוחד לתופעה הזאת והשיא הוא הקמתה של אליפות עולמית לכישרונות צעירים בתחום מירוצי האופנועים שנקראת "רדבול רוקיז טאלנט קאפ" שממנה יכולים להתקדם הבוגרים במעלה הקטגוריות ולהגיע לפסגה כרוכבי MotoGP. רדבול עושה זאת גם במירוצי מכוניות פורמולה 1 ואחד הנהגים שלה שעשה את הדרך וזכה לתהילת עולם הוא סבאסטיאן פטל שצעד בדרכו לצמרת בקבוצות שונות בפורמולות הקטנות עד שהגיע לפורמולה 1 לקבוצת המשנה של רדבול שנקראה טורו-רוסו, שם הוא זכה בניצחון הראשון בקריירה שלו וגם של הקבוצה, והוקפץ לקבוצה הראשית ואיתה הוא זכה ב-4 אליפויות עולם.
השיטה הרדבולית הועתקה עד מהירה גם למקומות אחרים, לרבות קבוצת פרארי שמטפחת ומקדשת את הנושא באמצעות מערכת ניהול שלמה שמאתרת ובמידה רבה גם מממנת את השתתפותם של נהגי המירוצים בקטגוריות הצעירות החל בפורמולה 4, דרך פורמולה 3 באליפויות אזוריות ועד למדרגות העולמיות בפורמולה 3 העולמית, המשך לפורמולה 2 ועד למקום הנכסף מכולם, להגיע ולהיות נהג בקבוצת הפורמולה 1 של פרארי. הכלי המרכזי דרכו עושים זאת בפרארי הוא קבוצת הג'וניורים שלה שנקראת Prema שמאתרת, בוחנת, מקדמת וממליצה על הנהגים שלה בקטגוריות השונות והטובים שבהם זוכים להגיע הכי רחוק.
למרות כל האמור לעיל, זכה רק נהג אחד ויחיד להגיע אל היעד הנכסף ןהפך לנהג פורמולה 1 של פרארי והכוונה היא לשארל לקלר שעבר את כל המסלול, הוכיח את כישוריו וזכה בתארים לאורך הדרך, הוא גם עבר שנה של לימוד והתנסות בקבוצת פורמולה 1 אחרת (סאובר) לפני שקיבל את החוזה הנכסף, והוא גם זה שמתוכנן להוביל את פרארי בשנים הבאות בניסיון להחזיר אותה לתהילה. לפניו היה נהג צרפתי בשם ז'ול ביאנקי, גם הוא הלך באותה דרך והגיע עד לפורמולה 1, אך לרוע המזל, המוות השיג אותו על המסלול במכונית המירוצים שלו עוד לפני שהצליח להגשים את חלומו.
על מסלול האקדמיה
השבוע הודיעו בפרארי כי שלושה מחמישה הנהגים הבולטים ביותר באקדמיה שלה שנוהגים בקטגוריה פורמולה 2, יזכו להתקרב צעד נוסף לפורמולה 1. השלושה עברו מבחן נהיגה והסתגלות למכונית פורמולה 1 במסלול פיוראנו שבצפון איטליה במכונית פורמולה 1 מדגם SF71H בת שנתיים, וזאת כהכנה לנסיעת מבחן במכונית הנוכחית באחד האימונים החופשיים שלפני אחד ממירוצי הגראנד פרי הקרובים בדומה למקצים הרשמיים והמקצועיים שביצע רוי ניסני הישראלי עם קבוצת וויליאמס בברצלונה ובאיטליה. השם החם ביותר מבין נהגי האקדמיה הוא כמובן מיק שומאכר הגרמני, בנו של אלוף העולם לשעבר מיכאל שומאכר. יחד איתו הגיעו לאיטליה למקצה ההכנה גם קאלום איילוט הבריטי ורוברט שוורצמן הרוסי.
שומאכר ושוורצמן נוהגים באותה קבוצת ג'וניורים איטלקית, כאשר שומאכר מוביל את אליפות העולם ועשוי לזכות בה כשנותרו עוד שני מירוצים עד לסוף העונה ולהכתרתו כאלוף עולם. שוורצמן עורך את שנת הבכורה שלו לאחר שזכה ב-2019 באליפות העולם בפורמולה 3. קאלום איילוט נוהג בקבוצה בריטית תחת המיתוג של האקדמיה של פרארי והוא מדורג במקום השני באליפות הפורמולה 2. שומאכר ואיילוט ינהגו כבר בסוף השבוע הבא באימון הראשון של קבוצות אלפא רומיאו (שומאכר) והאאס (איילוט) במסלול נורבורגרינג שבגרמניה כהכנה לקראת הגראנד פרי. שוורצמן יחכה להזדמנות שתגיע בשלהי העונה באבו דאבי.