$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חיסול ממוקד ברוסיה

כמו במונזה, רק טעות של מרצדס עוצרת את המילטון

משה פינצ'בסקי   02.10.20 - 11:52

תגיות: פורמולה 1

Getting your Trinity Audio player ready...
המילטון (צילום: Getty)
המילטון (צילום: Getty)

כמה בדיחות שמעתם על זה שנטפליקס הם הנאחס של המילטון ומרצדס? כל פעם שהם נדבקים למרצדס לצילום אירוע מתוך הפיטס, המירוץ שלהם נדפק. זה מצחיק כמעט כמו האמירה ששמעתי שסוצ'י הינו מסלול טוב לפחות כמו מוג'לו. וברצינות, באופן מעט מוזר, הייתה זו הפעם השנייה שהקבוצה לא מנעה מהמילטון מלבצע טעות. אם במונזה הטעות הייתה שלא דווח בקשר שהפיטס סגורים, הרי שבסוצ'י ממש אישרו להמילטון לבצע זינוק ניסיון במקום אסור. אילולא הטעות הזו, היינו מקבלים מירוץ מעניין בהרבה בין לואיס לולטרי, כאשר המילטון צריך לנצל את ההובלה בכדי לקזז את הנחיתות של הזינוק שלו על הצמיגים הרכים האדומים, מול צמיגי המידיום הצהובים של בוטאס.

מרצדס מובילים בביצועים גם בתנאי מזג אוויר שבעונות עבר הקשו עליהם, כמו החום בסוצ'י. אמנם פרארי מצויים ב"עונה פיננסית", אבל רד בול למעשה כלל לא הצליחו לסגור את הפער ממרצדס, ולדעתי הפער רק גדל! אני יודע שהמחנה הכתום של אוהדי ורשטאפן הצליח לבחור בו כנהג המירוץ, מאחר והצליח לנצח את המילטון, אבל בפועל הוא זינק על הצמיגים הצהובים העדיפים והרוויח מעונש עשרת השניות (הכפול והמעט מוזר בחומרתו) שלואיס חטף ונאלץ לבצע בעצירת החלפת הצמיגים שלו. הניצחון של ורשטאפן במירוץ השני בסילברסטון מתחיל להראות רחוק מתמיד. נראה שהוא ורדבול זקוקים למסלול עם פניות מהירות וארוכות, חום כבד וזהירות מיוחדת של קבוצת מרצדס, בכדי לנצח.

נהג המירוץ מבחינתי היה צריך להיבחר מבין לקלר ופרז. לקלר נתן תצוגת נהיגה סופר יעילה, שהוציאה כל גרם של ביצועים שיש או אין בפרארי. הסיבה היחידה שאני לא בוחר בו היא התאונה עם סטרול בפנייה 4 בהקפה הראשונה ולא בגלל שאני חושב שהוא אשם במשהו, אלא בגלל שהיה לו מזל ענק לצאת ממנה בלי פגע. בקלות יכול היה לסיים שם את המירוץ עם נזק להיגוי או פנצ'ר או כנף קדמית מרוסקת. נקודה חשובה למחשבה עבור לקלר ופרארי, היא שאי ההצלחה לעבור את Q2, היא שאפשרה את הזינוק על הצמיגים הצהובים. חברי האיטלקים סיפרו לי שהתקשורת האיטלקית עסקה בכך שפרארי נכנסו לבעיית ניצול נכון של צמיגים במירוצים האחרונים (ברצינות?!?) ומקווים שהקבוצה מצאה לכך פיתרון בסוצ'י. אני מקווה שבפרארי יתחילו למחול על כבודם בדירוג ויזנקו תמיד על צמיג המירוץ העדיף, גם אם זה אומר זינוק מחוץ לעשירייה הראשונה. רייקונן הקשיש, מוכיח זאת מירוץ אחר מירוץ.

הכוכב האמיתי
פרז הינו נהג המירוץ לטעמי. הוא נתן דירוג ומירוץ של מקסימום יעילות במכונית הלא מעודכנת של רייסינג פוינט. הוא למעשה הבסט אוף דה רסט. אני לא יכול להאמין שלנהג מוכשר כזה, עם קבלות ועם מימון לא קטן מאחוריו, לא ימצא מקום טוב לעונה הבאה. מה מונע מרד בול או אלפא טאורי לנסות אותו? הצורך של הונדה בטסונודה הצעיר תופס רק כסא אחד ואולי בכלל יהיה אפשרי רק ב 2022.

בוטאס נתן סופש לא רע והצליח לעבור את Q2 על הצהובים, אבל ברגע האמת ב Q3 חטף סטירת לחי מהמילטון. זה לא היה הפרש של ״שוב המילטון מהיר יותר״, אלא יותר כמו ״יש דרג ויש זרג״. ייתכן שהמילטון פשוט היה עצבני על מה שקרה ב Q2, והעובדה שיאלץ לזנק על האדומים, אבל פתאם בוטאס היה נראה שוב כמו מספר 2. במירוץ הוא לא היה צריך לעשות דבר אלא פשוט לחכות שהצמיגים של לואיס יגמרו והעונש נתן לו באפר של אפס סיכון. ורשטאפן לא היה תחרותי באמת וכל שנותר לולטרי זה לקוות שלא תהיה מכונית בטיחות נוספת.

כלומר מדובר בנהיגה סולידית, אבל בוודאי שלא הייתה כאן איזו הוכחה שהוא מתמודד אמיתי על האליפות.
נהג מרשים נוסף היה ריקארדו, שהתגובה שלו לעונש שקיבל הרשימה והוא לא רק דיבר, אלא גם הצליח להתרחק מספיק מלקלר, בכדי לשמור על המיקום החמישי. קל לראות מדוע עונש תוספת זמן שונה מאד בחומרתו אם ניתן לפני העצירה או לאחריה. תראו מה היה להמילטון להגיד על זה. בכל אופן, רנו נמצאים על הגל וממשיכים להרשים. המדד שלהם הוא מקלארן ובסוצ׳י, ציפיתי למאבק קשה בין הקבוצות, אלא שההתרסקות המשונה של סאיינז הצליחה לדפוק גם את לנדו וגם את המכונית שלו, אז מקלארן פשוט אכלו אותה.

קל לצחוק על סאיינז בגין הכניסה שלו בקיר, אבל בלהט הקרב, התחושה שלי היא שהוא החליט לוותר על הפנייה ולעבור במסלול ״העונשין״, שבריר שנייה מאוחר מהרגיל, והוא נכנס למסלול הזה במהירות ותוך התחרות והתמקדות במכוניות שמימינו על המסלול. השילוב של הכניסה המאוחרת למסלול העוקף, יחד עם ההתמקדות במכוניות שמימינו, פשוט גרמה לו להיכנס על עיוור בקיר. זה לא היה גילוח של הקיר וזו לא הייתה החלקה לא מתוכננת, סאיינז פשוט האיץ אל תוך הקיר ומכאן עוצמת השיגור שלו בחזרה אל תוך המסלול (וחסימתו של נוריס מכל הנהגים). פיטר וינדזור טוען שנהג לא יכול להתאושש באמת מבחינת הבטחון האישי שלו מטעות שכזאת, אבל אני לא בטוח. כמה תוצאות טובות וסאיינז ישים זאת מאחוריו. אני חושב שלמקלארן יש מכונית תחרותית מאד שתאפשר זאת לסאיינז.

מחזה מעליב
מכונית תחרותית נוספת היא האלפא טאורי, שאני חושב שדווקא בסוצ׳י לא הייתה במיטבה. במירוץ הביתי שלו, קוויאט הצליח עם אסטרטגית צמיגים שונה לנצח את גאסלי, למרות שהצרפתי היה בפורמה נהדרת. זה עשוי להמשיך לעבוד לו אם הקיץ האינדיאני ימשיך במירוצים הקרובים. בזנב הטור חזינו בעוד תצוגה מעליבה של פטל. מעליבה או עלובה. אני לא שוכח את היחס של פרארי לאלוף העולם 4 פעמים, אבל אם פטל עושה ״שביתה איטלקית״ אז הוא לא נהג מירוצים בדם ואם אלה הם באמת הביצועים שלו ביחס ללקלר, אז כדאי שיפרוש. אני יודע שסטרול הוא לא לקלר, אבל אם פטל לא ינצח אותו בהפרש, כל המורשת שלו תיפגע עוד הרבה יותר ממה שקורה עכשיו.

אין לי הרבה מה להגיד על שיאי ההשתתפות של קימי, מאחר וג׳יובנאצ׳י אינו מדד רציני. הבעיה היא שאם בשנה הבאה ייכנס שומאכר הבן או אחד הנהגים הצעירים האחרים של אקדמיית פרארי, לאלפא רומיאו, אז לא משנה מה, זה לוז / לוז סיטיואיישן עבור רייקונן, שכן יגידו אז שהצעיר לא שווה הרבה אם קימי ינצח, או שיצחקו על קימי, אם הצעיר ינצח אותו. צעיר שכן מהווה מדד הוא ג׳ורג׳ ראסל, אבל ויליאמס עדיין נמצאים בסוף הטור ואני תוהה איך זה יסתיים. לטיפי היה דווקא קרוב למדי לראסל, אבל אינני יודע איך הם יתקדמו, אלא אם שה בהתקדמות של הקבוצה עצמה.

יחסית לסוצ׳י זכינו למירוץ מעניין, אבל לפנינו המשך מעניין בהרבה של העונה המוזרה הזאת.