ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2025
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
יציע הכסף - בשיתוף מור בית השקעות
משחקים באחריות - בשיתוף מפעל הפיס
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
"הוא הקים תחנת סמים מהגדולות שפעלו בשנים האחרונות בישראל"
17.04.25
גופת האלמונית זוהתה כעבור 50 שנה - אך התעלומה לא נפתרה
18.04.25
"הייתי צריך שהיא תרים אותי לכיסא, זה הביך אותי"
18.04.25
קסם הערבה הדרומית: האזור השקט בישראל עובר מהפך אדיר
18.04.25
ארגון הבטיחות Euro NCAP ידרג את מערכות הסיוע וטסלה כבר נכשלה
לא רק עמידות מכאנית בתאונות אלא גם מניעת תאונות תיחשב לציון הכוכבים החשוב
בועז קורפל
05.10.20 - 15:08
תגיות:
מבחני ריסוק
Getting your
Trinity Audio
player ready...
חודש אוקטובר 2020 הוא אחד החודשים החשובים ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב בכלל ושל יצרניות הרכב באירופה ואלה המבקשות למכור מכוניות באירופה שלא יוצרו ביבשת הישנה בפרט. ארגון הבטיחות Euro NCAP גיבש שיטת בדיקה ודירוג למערכות הסיוע למניעת תאונות, מערכות אלקטרוניות מבוססות מצלמה ורדאר שנמצאות כיום בחלק גדול של המכוניות שנמכרות באירופה. לצד אלה שמבקרים את הכניסה המאוחרת של Euro NCAP לתחום הזה רק עכשיו ולא לפני שנה או שנתיים כאשר התחום הזה הפך כמעט לסטנדרט בין יצרניות הרכב שזיהו את תחום הבטיחות כאחד התחומים החשובים לקידום מכירות וגם מתוך הצגת אחריות ודאגה לבעלי המכוניות מתוצרתם, יש המברכים את הצעד הזה מתוך הכרה בחשיבותו ויותר מכך, הם בטוחים כי המידרוג החדש יעניק מוטיבציה גדולה יותר ליצרנים להשקיע בפיתוח של מערכות נוספות ולשכלל את המערכות הקיימות ובכך לצמצם עוד יותר את מספר ההרוגים בכבישי העולם.
תחום מערכות ה טיחות האקטיביות שפועל באמצעות מצלמות, רדאר וחיישנים שונים, מחולק לתחום ביצועים של המכוניות באופן ברור בין נסיעה עירונית לנסיעה בין עירונית. אם בפרמטר הראשון יש חשיבות עליונה לזיהוי של הולכי רגל, רוכבי אופניים, בלימות חירום במהירויות נמוכות, קריאת תמרורים והגבלות מהירות במהירות נמוכה כמו באזור בתי ספר וגני ילדים ושכונות מגורים הרי שבפרמטר השני שמתקיים בכבישים הבינעירוניים זהו סיפור אחר. שם מערכות הבטיחות האקטיביותמחייבות תכונות אחרות כמו שמירה על מהירות עם בקרת שיוט או הגבלת מהירות, אי סטייה מנתיב, שמירה על נתיב, התחמקות ממכשול ותאונה, זיהוי מכוניות ל=פני תאונה חזיתית, ברת תאורת פנסים חכמה למניעת סינוור, זיהוי רכב בשטח מת וגם בלימה בחירום וזיהוי תמרורים אם כי בשכיחות נמוכה יותר.
התחום הנבדק החדש של ארגון Euro NCAP נכנס אליו הוא תחום הנסיעה הבינעירונית במהירויות הגבוהות ועד עכשיו נבדקו עשר מכוניות: בקטגוריית הפרימיום נבחנו אאודי Q8, מרצדס GLE, ב.מ.וו סדרה 3, וולוו V60 וטסלה מודל 3 ובקטגוריה העממית נבחנו רנו קליאו, ניסאן ג'וק, פורד קוגה, פולקסוואגן פסאט ופיג'ו 2008. בשלב זה הארגון העדיף לדרג את הציונים לארבע רמות שונות החל ברמה בסיסית, רמה מספקת, רמה טובה ורמה טובה מאוד, ציון שתקבלנה מכוניות עם המערכות היעילות ביותר, אם בכלל יש במכוניות את המערכות הללו כי חלק מהיצרנים טרם הכניסו את כל המערכות לדגמים שלהם בעוד שבדגמי פרימיום הנושא יותר נפוץ, אבל לא באופן גורף ומחייב.
גבירותי ורבותי, התוצאות:
המכוניות שזכו לציון הגבוה ביותר "טוב מאוד" באופן לא מפתיע היו של אאודי, מרצדס ו-ב.מ.וו הגרמניות. אחריהן בדירוג עם הציון "טוב" הופיעה הפורד קוגה שהייתה לבדה בקטגורייה הזאת מבין עשר המכוניות שנבחנו. את הציון "מספיק" קיבלו ארבע מכוניות ובאופן מפתיע למדי נמצאות שם הטסלה מודל 3 והוולוו V60 שציפינו לפגוש במקום גבוה יותר יחד עם הפולקסוואגן פסאט והניסאן ג'וק. במדרגה הנמוכה ביותר נמצאו הרנו קליאו והפיג'ו 2008.
חשוב מאוד לציין כי יצרניות הרכב הן אלה ששולחות את המכוניות למבחן לפי בחירה שלהן כפי שהן עושות זאת לדירוג הכוכבים המוכר ושם בדרך כלל נבחנות המכוניות ברמת איבזור בסיסית שהן גם הנמכרות ביותר בדרך כלל מכל מותג. לפיכך אין זה אומר כי התוצאות הנ"ל מייצגות את כל המכוניות בכל רמות האיבזור שלהן. בארגון Euro NCAP טרם הוחלט אם לשלב בציון הבטיחות הכללי של המכוניות ככוכב נוסף גם את הבדיקות הללו כבר עכשיו או להמתין להרחבת הבדיקות של מערכות הסיוע האלקטרוניות גם לנסיעה עירונית עם תכונות נוספות ורק אז לשלב את כל ציוני הבטיחות לתוצאה אחת כללית.
יצרניות הרכב תצטרכנה להיערך לעניין בהתאם וגם הצרכנים באירופה יתחילו לחקור בצורה משמעותית יותר את הנושא ככל שיותר מכוניות תיבדקנה בתקופה הקרובה ובעתיד.