$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מחוברת ומשוכללת: יגואר מציגה XF מחודשת

מכונית הסאלון הבריטית מעודכנת עם תא נוסעים חדשני, מנועים חסכוניים ויכולות משופרות. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים   06.10.20 - 14:39

תגיות: יגואר

Getting your Trinity Audio player ready...

למרות המגפה והשינויים האסטרטגיים ב-JLR העולמית, 2020 מסתמנת כשנת החידושים של מותג יגואר. היצרן הבריטי חשף בחודשים האחרונים מקצה עדכונים למספר כלי רכב מתבגרים בהם ה-F פייס, ה-XE וכן ה-F טייפ הספורטיבית ובשבוע הבא יושק ה-E פייס החדש. כולם הולבשו מלתחה מרועננת בחזית עם פנסים מחודדים ותמות L בגוף יחידות התאורה, ליטושים בתא הנוסעים ובדגמים הגדולים גם הוספת מנועים היברידיים, חלק נטענים ואחרים מתוגברים במצבר 48 וולט בלבד לצורך הפחתת זיהום האוויר ושיפור קל בעקומת הביצועים.

כעת כאמור מגיע זמנה של יגואר XF, מכונית הסאלון שמתגלגלת על הכבישים במינימום שינויים מאז שנת 2015. על פניו, מתיחת פנים זו מותירה את החותם המשמעותי ביותר עליה עד כה, שכן היא כוללת לא רק שכבה אסתטית עם מוטיב ספורטיבי ופחות עגלגל, אלא גם מתהדרת במרקם של שדרוגים בחווית הנהיגה ואיכות המחיה בחלל הפנים, לרבות הנדסת האנוש שכוללת כעת ידית הילוכים קונבציונלית מקוצרת במקום חוגה ושינויים ארגונומיים בפיזור תאי האחסון.

הנראות של הקבינה והתחושה בה ישדרו את הרפורמה המושקעת ביותר של הסדרה; רמת התרכובות גבוהה יותר מבעבר ולצד זאת יגואר מוסיפים מערכות וממשקים המותאמים לתחרות בשנת 2021. במרכז הקונסולה מתנוסס מוניטור דיגיטלי ברזולוציה משופרת בגודל 11.4 אינץ' ומול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי מלבני מורחב פונקציות בגודל 12.3 אינץ'. עוד תוספת היא תצוגה עלית חדשה וממשקי אפל ואנדרויד-אוטו מוטמעים גם הם במערכת עם קישוריות מהירה ונגישות, כולל עדכונים מקוונים בזמן אמת.  עוד מתגאים יגואר במערכת ביטול הרעשים של ה-XF שנובעת מתוך בקרת השמע של 'מרידיאן' שפולטת גלי קול כדי ליצור מעין ניגוד לשאון הכביש שמנסה לפלוש פנימה, וכן יש לה את מערכת הראיה ההיקפית של הדיפנדר עם מצלמה שמותקנת בתוך האנטנה על תקרת המכונית. 

 

צר לנו לבשר לחסידי מנועי ה-6 צילינדרים שה-XF תאלץ להסתפק בזמן הקרוב רק במנועי 2.0 ל' טורבו 4 בוכנות מוגדשי טורבו. דגם הדיזל, ה-D200 מסתפק ב-204 כ"ס ו-43 קג"מ מחובר למצבר 48 וולט עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות וצורך ליטר דלק בכל 20 קילומטרים. גרסת הספורטבק הנאה (סטיישן) נזקקת ל-8 ש' להגיע ל-100 קמ"ש. בקרב לוגמות הבנזין מנוע 2.0 ל' טורבו עם 250 כ"ס ו-37 קג"מ ואופציה להנעה כפולה. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים ב-6.9 שניות וצריכת דלק ממוצעת של כ-12.5 ק"מ לליטר. המנוע הבכיר ביותר של ה-XF יחלץ הספק מרבי של 300 כ"ס ו-41 קג"מ ונזקק רק ל-6.1 שניות כדי להעפיל ל-100 קמ"ש. כל המנועים מחוברים להנעה אחורית כסטנדרט (כפולה בתוספת תשלום) ותיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית תוצרת ZF עם תפעול פקדים מגלגל ההגה. 

 יגואר תחל לשווק את ה-XF בתחילת שנת 2021 עם מחיר בסיסי של 50 אלף יורו לדגם הכניסה במרכב סדאן ו-53 אלף יורו לגרסת הסטיישן. מהיבואנית לישראל קבוצת המזרח נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-XF המחודשת תגיע לארץ ברבעון הראשון של השנה הבאה.