אופל נועלת מהלך אסטרטגי חשוב בשבועיים האחרונים. אחרי שהשיקה רשמית את אופל מוקה החדש היא מציגה מתחתיו את הג'יפון הקומפקטי קרוסלנד 2021, שמלבד שינוי בעיצוב החיצוני גם מסיר את ה-"X" ונכנס לעידן פוסט-ג'נרל מוטורס כמעט באופן מוחלט, מנתק מאמריקנים עוד כמה קשרים טכנולוגיים בודדים שעוד נותרו על סיפונו הצנוע. הקרוסלנד שהוצג ב-2017 זוכה כאן לשורה של עדכונים ממוקדים אבל דווקא בחטיבות הכוח אינו נושא בשורות היברידיות, אלא ממשיך עם קומץ מנועי בנזין-טורבו ומנועי דיזל מסורתיים.
הקרוסלנד ו-סיטרואן C3 איירקרוס מוגדרים בענף כמו בני-דודים רחוקים בגין המכללים והרצפה המשותפים, אבל הם בהחלט שומרים על קשר עין קרוב מבחינת לוחות הזמנים שלהם. הגרמני מקדים את ה-C3 עם הליטושים הטכנולוגיים והעיצוביים שבו כדי לנער את המותג מקצה לקצה, אולם מפתיע לגלות שבניגוד למהפכה העיצובית של המוקה החדש, הוא מסתפק במתיחת פנים מוגבלת; החלק הקדמי אמנם מולבש באותה קורה מושחרת שנקראת באופל Vizor אך אינו משלב את יחידות התאורה בצורה אינטגרלית אלא שומר על המבנה הקונבציונלי המופרד בדפנות. גם בחלק האחורי שלו השינויים קטנים ואלה כוללים שדרוגים אופטיים מעניינים - חלון אחורי מוגבה, תמה מושחרת, לוגו אופל מוקטן וכיתוב ממורכז Crossland.
במבט ראשון תתקשו לראות מה התחדש בחלל הנוסעים, וגם במבט שני התמונה לא ממש מתבהרת ואולי אפילו מאכזבת בהשוואה לקוקפיט הדיגיטלי של המוקה. מערכת המדיה ממשיכה עם צג ראשי 8 אינץ', תאימות לאפל ואנדרויד-אוטו, אך בין לבין התווסף משטח טעינה לטלפון סלולרי וברשימת האופציות תאורת FULL LED עם אופציה בתשלום למערכת תאורה אדפטיבית. הקרוסלנד גם כולל מספר שדרוגים בתחום הבטיחות כגון בקרת יציבות משופרת ומגוון אמצעים אקטיביים בהם בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטח מת במראות הצד, וכן כולל מצלמות 180 מעלות ותצוגה עלית. ברמת השימוש, הקרוסלנד מאמץ ספסל אחורי נע על מסילות המאפשר להגדיל או להקטין את תא המטען בהתאם לצרכים בשורה השנייה.
נבחרת המנועים בקרוסלנד חסרה אלטרנטיבה היברידית, כך שלפחות בשלב הנוכחי הוא ממשיך עם מנוע 1.2 ל' טורבו בהספק של 110 או 130 כ"ס, מנוע דיזל 110 או 120 כ"ס בחיבור אל תיבות הילוכים אוטומטיות 6-מהירויות. מתחת לפני השטח אופל טוענים לכיול מחודש של מערכת ההיגוי, הבולמים והקפיצים לטובת חווית נהיגה קצת יותר ספורטיבית ונוחה מהדגם שלפני מתיחת הפנים. דגמים מסוימים יהיו זמינים גם עם מערכת שטח אלקטרונית והנעה כפולה עם וויסות כוח בין הסרנים.
הקרוסלנד יגיע לכבישים בתחילת 2021 עם מחירים התחלתיים של 21 אלף יורו ועד 28 אלף יורו לדגמים הכי יקרים במשפחה שלו. מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי הקרוסלנד יגיע גם כן במהלך השנה הבאה אך טרם נסגרו התאריכים מול היצרן. יש להניח שישמור על טווח מחירים תחרותי בקבוצת הג'יפונים הרלוונטית לו (120-135 אלף שקל).