$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גם חשמלית: פיג'ו 208 החדשה בישראל

החל שיווקה של מכונית הסופר מיני פיג'ו 208 בגרסאות בנזין ובמהדורה חשמלית עם טווח נסיעה של יותר מ-330 קילומטרים

ניר בן טובים   12.10.20 - 13:13
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)

יבואנית רכבי פיג'ו לישראל קבוצת דוד לובינסקי קיימה היום (שני) מסיבת עתונאים מקוונת באפליקציית זום במסגרתה הכריזה על תחילת שיווקה של פיג'ו 208 החדשה, דור שני לסופר מיני הדינמית. פיתוחה ארך למעלה משלוש שנים והיא מיוצגת בארץ לא רק בגרסת הבנזין המסורתית אלא גם במהדורה חשמלית בעלת טווח נסיעה שימושי וביצועים ספורטיביים. דגם ה-E החשמלי יימכר בחבילת אבזור בודדה, ומהיבואנית נמסר כי הלקוחות יוכלו לבחור בין שתי מערכות טעינה: 11.4 קווטש או 7.4 קווטש (5 עד 7 שעות טעינה בבית בהתאמה).

פיג'ו הציגה את הדור השני של ה-208 בחודש מרץ של 2019, כלומר כ-5 שנים לאחר הדור הראשון. כמו כלל רכבי הקונצרן היא משתמשת בפלטפורמה מודולארית עם מידות כמעט זהות לדגם היוצא, אך היא מאבדת כמה מילימטרים בבסיס הגלגלים, הגובה והרוחב. בשאר הנתונים היא משקפת גדילה סמלית ובסך הכול מסתכם אורכה ב-2.54 מ' ונפח תא המטען מציע חלל יעיל למדיי עם כ-311 ליטרים (ללא שינוי בגרסה החשמלית).

באופן דומה, חווית השהות בתא הנוסעים היא שיקוף של ה-2008 החדש, או במילים אחרות - קפיצת מדרגה ענקית בהנדסת האנוש, איכות חומרי הבידוד וכן בשיטת היישום והנגישות לכל הממשקים. פילוסופיית ה-Icokpit ממשיכה להוביל את המשפחה את שימוש בצגים כפולים ברזולציות גבוהות - אחד בגודל 7 אינץ' במרכז הקונסולה ולוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10 אינץ' המתנוסס מול עיני הנהג עם אפקט תלת ממדי.  

מנועים, תיבות

עם השקתה, תשווק פיג'ו 208 בשתי גרסאות מובחנות: בנזין טורבו וגרסה חשמלית, ה-208e. דגם הבנזין נפוץ בארץ בגרסאות רבות של פיג'ו-סיטרואן-אופל, וזה מציע את ה-1.2 ל' בהספק מרבי של 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ הזמינים מטווח של 1,750 סל"ד. השידוך הוא לתיבת 8-מהירויות אוטומטית רגילה, המאיצה את המכונית ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות ועד מהירות מרבית של 208 קמ"ש. צריכת הדלק על פי מדדי ה-WLTP עומדת על 17.8 ק"מ לליטר בנזין.

הגרסה החשמלית מצוידת באותה אינסטלציה שקיימת ב-2008e. היא מפיקה  136 כ"ס ו-25 קג"מ מאפס סל"ד ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 150 קמ"ש. סוללת ה-50 קווטש המותקנת ברצפת המכונית מאפשרת לנסוע למרחק של 339 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. את זו ניתן להטעין משקע ביתי רגיל (מוד 2) ב-16 שעות, או בעמדות מהירות יותר (ביתיות או ציבוריות) ב-5 ועד 7 שעות. שימוש בעמדה אולטרא מהירה בתשתית חיצונית תמלא את הסוללה ל-80% קיבולת בפרק זמן של 30 דקות.

תוספת קטנה למעריצי ה-Gti; לפורום זה כנראה צפויה המתנה ממושכת. ב-PSA מבשלים דגם הוט-האץ' מותאם לעידן החשמלי, והמשמעות היא גרסת פלאג-אין המבוססת בחלקה על ה-508 פרפורמנס שנחשפה לאחרונה. ההספק המשוער הוא כ-225 כ"ס לפחות, אך מסקרן יותר יהיה לחוות את השפעת האלקטרוניקה והסוללות (הדגם החשמלי מוסיף כמעט 300 ק"ג על פני דגם הבנזין ומתייצב על כ-1.6 טון עם נהג).  

אבזור ובטיחות

גרסת הבנזין תשווק ב-2 חבילות: 'פרמיום S' וה-GT ליין (בעלת המאפיינים הספורטיביים מבין השתיים), ואילו הדגם החשמלי רק בגרסת ה-'פרמיום S'. בציוד התקני של ה-208 תמצאו כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני גשם ותאורה, צמד שקעי USB בשורה שתיים ושקע USB-C מהיר לטעינה, מצלמת נסיעה לאחור עם מבט "ציפור" 180 מעלות, חישוקי 16 אינץ', חלונות כהים מאחור, קישוטי כרום ועוד. דגם ה-GT ליין מוסיף על כל אלו תמה ספורטיבית ממוקדת יותר עם פגוש קדמי לו ניבי LED, מושבי ספורט, חישוקי 17 אינץ' מסדרת Camden, מפלט כפול, חיישני חניה קדמיים, דוושות אלומיניום וכן ניתן לרכוש גג-שמש פנורמי תמורת תשלום נוסף.

במערכות הבטיחות של ה-208 כל האמצעים המתקדמים האחרונים: בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה מלאה, מערכת מרכוז נתיב עם תיקון היגוי, זיהוי תמרורים, התרעת מפני הרדמות ועוד. גרסת ה-GT ליין כוללת בנוסף לכך גם התרעה על שטח "מת" במראות הצד עם סיוע בתיקון היגוי וכן תאורה אדפטיבית למניעת סינוור. 

מחירים ואחריות

דוד לובינסקי מציעה מסגרת אחריות של שלוש שנים או 100 אלף ק"מ (המוקדם ביניהם) על הרכב, בעוד הגרסה החשמלית תקבל גם חבילת אחריות נפרדת לסוללה - 8 שנים או 100 אלף ק"מ. לדברי היבואנית, עלות התחזוקה של ה-208 החשמלית עומדת על 1,950 שקלים בלבד ל-4 שנים, או 60 אלף ק"מ (מרווח הטיפולים הוא 25 אלף ק"מ).  המחירים ל-208 טורבו מתחילים ב-119 אלף שקלים ועד 125 אלף שקלים לדגם ה-GT ליין. הגרסה החשמלית תומחרה במחיר קצת מאתגר של 153 אלף שקלים ועד 156 אלף שקלים, בהתאם לסוג המטען הפנימי. בנוסף לכך, צוין כי בתקופת ההשקה, רוכשי הגרסה החשמלית יוכלו בין 3 הטבות: עמדת טעינה (כבל מוד 3, לא כולל עלות התקנה), מימון מלא ללא ריבית או טרייד אין במחיר מחירון. הדגם זמין לרכישה באתר המקוון של היבואנית (ניתן גם לבצע דרכו תיאום לנסיעות מבחן). 

 נהיגה ראשונה בפיג' 208 החדשה - האם היא תהיה מלכת הקבוצה?