$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שיפורים מהיצרן: פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט

הדגם החדש מתברג בצמרת המשפחה החמה עד להגעת מהדורת ה-R. האם 300 כ"ס יספיקו לכם בינתיים?

ניר בן טובים   14.10.20 - 07:56

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...

אם אתם נמנים על עדת מעריצי ה-GTI הגרמנית, סביר להניח שהכותר 'קלאבספורט' מגביר לכם את פעימות הלב. מה שהתחיל איפשהו לקראת אמצע העשור הקודם כמכונית קדם-יצור ניסיונית שהוצגה בתערוכת המכוניות המשופרות בוורטרזה, אוסטריה, התעצב ב-2015 ל-GTI המשפחתית החזקה ביותר ב-40 שנותיה, עם הספק מרבי של כ-265 כ"ס ופונקציית אובר-בוסט ל-290 כ"ס. בשנים שלאחר מכן היא המשיכה להופיע כחלק נפרד מהקטלוג של היצרן וכעת היא חוזרת בגרסה מחוזקת לשנת הדגם 2021, עבור מי ש-245 כ"ס המקוריים מהמפעל פשוט לא מספיקים עבורו.

עד שנדע כמה יסחטו הגרמנים מדגם ה-R השרירי, ה-קלאבספורט היא המהדורה בעלת הביצועים המושחזים ביותר במשפחת ה-GTI הגולפאית. אם דגם הקלאבספורט הקודם הזדקק למצב 'בוסט' זמני כדי להגיע ל-290 כ"ס ובדגם ה-S הנדיר עוד יותר העפיל ל-310 כ"ס, אז בדור 8 מנוע ה-2.0 ל' טורבו TSI מחלץ הספק מרבי של 300 כ"ס כבר בקו הזינוק ומעמיד נתון מומנט של 41 קג"מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת DSG7 ובסיועו של דפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה XDS (דגם ה-S העתידי אולי יחליף את התיבה ב-6 מהירויות ידנית).

הביצועים על הנייר לא נשמעים מי יודע מה עוצרי נשימה, אבל יש לזכור שהגולף כבר לא מכרסמת שובבה כפי שהייתה לפני עשרות שנים. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים בסביבות 5.9 שניות ומהירותה המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. כוח הוא לא כל הסיפור כמובן, ופה מספרים פולקסווגן על כיול של מחשב המכונית וחיבור ישיר למערכת המתלים האדפטיבית כדי שזו תבצע התאמות אוטומטיות בזמן נהיגה. רכיב נחמד שהתווסף בקלאבספורט הוא מצב 'נורבורגרינג-נורדשלייפה' שמגביר את כוח מערכת הבלימה, מחדד את תגובת המצערת, ההיגוי ומקשיח את הבולמים (היא ממילא נמוכה ב-1.5 ס"מ ממקבילתה הקונבציונלית).   

את החבילה הקוסמטית קל יחסית לזהות, אם כי ההבדלים לא תהומיים ביחס ל-GTI הרגילה. חישוקי 18 אינץ' יהיו סטנדרטיים אבל ניתן להגדיל גם ל-19 אינץ'. מעבר לכך הגריל הקדמי רחב יותר, הותקנה תאורת LED מטריקס בציוד התקני, מערכת הפליטה תעניק צלילים עמוקים יותר עם לועות כפולים טרפזיים בעיטורי כרום והיא גם כוללת מוטיב מושחר בתקרה וכנף החלון האחורי. 

חלל הפנים מובחן גם הוא במידה ובקוסמטיקה קלה. מושבי ספורט עם משענות ראש מובנות על בסיס עור מחורץ שנקרא Artvelours הם הדבר הראשון שיצוד את עיני הנהגים, שבדומה למשענת היד המרכזית, דיפוני הדלתות, השטיחונים וגלגל ההגה עוטים תפירה בגוון אדום עם ניגוד של צבע שחור. מעבר לכך היא כוללת את כל הפונקציות המוכרות עם לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ' ומוניטור מרכזי, בלם יד חשמלי (לא בטוח שזה ימצא חן בעיני כולם) וממשקי אפל ואנדרויד.

דגמי הקלאבספורט היו ונשארו נדירים, והם (שוב) יהיו מקור להרבה מחלוקות בפורום של ה-GTI: האם להזמין קדימה ולהסתפק בגרסה בריונית למחצה, או לחכות לדגם ה-R שלפי התחזיות ינפק בסביבות 330-340 כ"ס ויופיע עוד כמה חודשים גם כן? מאחר ואין כרגע בדל של מידע לגבי המחירים, נשאיר את העניין הזה פתוח לדיון עד שהיא תצא לכבישים ב-2021, בדיוק בזמן לחגיגות 45 שנה לדור הראשון של ה-GTI.