$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המהפכה החשמלית של רנו

רנו מצטרפת לגל החשמלי ומציגה את המגאן eVISION, גרסת טרום ייצור לקרוסאובר קומפקטי

ניר בן טובים   18.10.20 - 09:31

תגיות: רנו

Getting your Trinity Audio player ready...

במסגרת אירוע טכנולוגי בשם eWAYS שנערך בצרפת בסוף השבוע החולף, הציגה קבוצת רנו את החזון החשמלי של מוצרי החברה. בראשם, עמדה גרסת טרום-ייצור של מכונית חשמלית בשם Evision שתדלג עם מנועי הבערה המסורתיים לטובת אלטרנטיבה חשמלית 100%. במעמד זה הוצגו גם שלל גרסאות פלאג אין של הדגמים הנפוצים של המותג שייכנסו לשירות במהלך השנה הבאה ולאחריה. 

המגאן Evision חנכה מספר פיתוחים טכנולוגיים, כולל פלטפורמה מודולארית ייעודית לרכבי EV אותה היא פיתחה במשותף עם ניסאן. ה-CMF-EV אמורה לספק פתרונות שימושיים ליצרן כאשר אחד החשובים שבהם הוא התאמת סוללות קלות-משקל וארוכות-טווח שתהיינה נגישות לכלי רכב בגדלים שונים. לסוללות גם עמידות גבוהה יותר בפני תאונות בעצימות מוגדלת לדברי רנו, וכן הם אומרים שהמבנה הקומפקטי שלהן מאפשר לבצע שינויים ארגונומיים, כמו למשל הזזת מערכת המיזוג לטובת ריווח חלל הפנים. 

על אף שמדובר במכונית קונספט, היא תעלה לייצור כבר ב-2021 ושיווק ב-2022, ומולה תתייצב סיטרואן C4 החדשה שגם היא כאמור חשמלית לחלוטין וכמובן פולקסווגן ID.3. רנו החליטה על מידות די קונבציונליות עם בסיס גלגלים של 2.70 מ' ומקצה אחד לשני בסביבות 4.21 מ' על בסיס מבנה הצ'בק טיפוסי ומרווח גחון מעט מוגבה, מה שרומז שהם יספחו אותה לקטגוריית ה-SUV. רנו מוסיפים שרצפת הרכב שטוחה לגמרי (העדר תעלת הינע) אבל בשלב זה לא מוכנים לשחרר את תמונת תא הנוסעים.   

העיצוב החיצוני הוא בהשראת רכב הראווה מורפוז שהוצג לפני למעלה מחצי שנה, והמגאן Evision חולקת עימו ניצנים של שפת עיצוב חדשה, במיוחד ברצועת המותניים וקו החלונות האחורי. גימקים מושכי עיניים לא חסר במכונית הזו וכמו רבים ויקרים ממנה אימצה מוטיב LED דינמי בשני הקצוות עם הבלטה מוארת של לוגו החברה בחזית וחישוקי 21 אינץ' מורחבים. 

כל הארכיטקטורה הזו מאוד מרשימה, אבל מה קורה מבחינת יכולות? ב-רנו בחרו במערכת חשמלית שלדבריהם תיקח את הנהג למרחק של כ-440 קילומטרים לפני שידרש לעצור לטעינה (אותה יעשה בפחות מ-40 דקות בתשתית מהירה). ההספק המרבי יעמוד על כ-220 כ"ס ואת ההאצה ל-100 קמ"ש תסיים המגאן החשמלית בפחות מ-8 שניות, לא רע עבור רכב ששוקל כ-1.7 טון, אבל גם לא מדהים על הנייר לפחות.

יורשת או לצד?

רוב הסימנים לא מצביעים לכיוון יורשת למגאן הנוכחית שהוצגה בשנת 2016, והמשמעות היא שדגם הקונספט עתיד להבשיל ל-SUV קומפקטי חשמלי  שייתברג לצידה של המגאן ולא יבוא במקומה. חלק מהאפשרויות שעלו על הפרק הן קרוסאובר דמוי קופה בסגנון קיה אקסיד או מאזדה CX-30.  כך או אחרת הדיון סביב ה-Evision מלמד שהם נערכים לרפורמה טכנולוגית מהותית בכל ההיבטים, ואת הסנוניות הראשונות אולי נחווה לקראת סוף השנה הבאה.