$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פיאט טיפו חדשה, גם כדגם קרוסאובר קומפקטי

הטיפו מוצגת עם מתיחת פנים כללית לרבות מנוע טורבו ומהדורת SUV קלה

ניר בן טובים   02.11.20 - 11:55

תגיות: פיאט

Getting your Trinity Audio player ready...

כשסמלת השיקו בישראל את פיאט טיפו בשנת 2016, מכונית 4-דלתות סדאן שפותחה על רצפה של גרנדה פונטו ועם שורשים מעורבבים מאמריקה וטורקיה, לא ממש ידענו איך לאכול את זה. הנה שם שנורא אהבנו משנות ה-90 (אפילו עם גרסת טורבו מהנה) שחוזר לכבישים כדי להתחרות בתת-משפחתיות סדאן המיועדות לציי רכב דוגמת פיג'ו 301 וסקודה ראפיד. הטיפו לא הייתה מכונית גרועה תמורת כ-100 אלף שקל והיבואנית אף ניסתה לכוון אותה גם לשוק הפרטי, אבל מצד שני היא הפגינה נחיתות מסוימת בפרמטרים שקשורים למערכות הינע ויכולת. גם גרסת הה'צבק שהצטרפה אליה כשנה לאחר מכן, לא שיפרה את תדמיתה.  

בפיאט מציגים כעת את מתיחת הפנים של הטיפו 2021 וקשה לפספס אותה, פשוט משום שהיא כמעט זהה לדגם היוצא. החידושים הקוסמטיים לא מעטים, אבל גם לא פורצי גבולות מבחינת המשפחה הקטנה; השינוי המהותי ביותר טמון בחרטום שם תמצאו את הכיתוב FIAT במקום הלוגו המסורתי ובהמשך כל העדכונים המקובלים ברענון מוצר: קישוטי כרום, פגושים חדשים, בתי פנסים בעיצוב קצת אחר, חישוקי 16-17 אינץ' חדשים ולראשונה גם תאורת FULL LED. 

לפחות בתא הנוסעים הוחלפו התמות האנלגיות בדיגיטליות. מול הנהג מתנוסס כעת לוח מחוונים 7 אינץ' אלקטרוני מלא, וכן התווסף מוניטור מרכזי חדיש בגודל 10.25 אינץ' מהסוג ה"מרחף" שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות. הוא מותאם לכל הממשקים המודרניים כולל אפל ו-אנדרויד-אוטו (אלחוטי). עוד ברשימה גלגל הגה חדש, חיישני חנייה קדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח ומערכות התרעה נוספות עם זיהוי תמרורים (לטיפו בקרות בטיחות מקוריות מלפני כן).

גרסת ה"קרוסאובר" של הטיפו גבוהה מהדגם הרגיל ב-4 סנטימטרים וארוכה יותר בכמעט 12 ס"מ, וכנהוג ממוגנת מסביב עם קישוטים אפורים המקנים לה יציבה של ג'יפון שיסייע להגדיל את היקף המכירות. מבחינת מנועים החידוש המרכזי הוא יחידת ה-1.0 ל' טורבו שלושה צילינדרים המפיקה 100 כ"ס ו-20 קג"מ, הנכנסת להיצע במקום מנוע 1.4 ל' עם הספק של 95 או 125 כ"ס (בארץ שווק מנוע 1.6 ל' עם 110 כ"ס). החיבור יהיה לתיבה ידנית שש מהירויות או אוטומטית, אך הביצועים אינם ידועים בשלב זה. 

הטיפו עשויה להנות בעתיד משיתוף הפעולה עם פיג'ו-סיטרואן, אבל לפחות כרגע האיטלקים מסתפקים בליטוש המכללים הקיימים והוספת טכנולוגיות פנים ומנוע אנרגטי. המחירים שלה באיטליה מתחילים ב-14 אלף יורו והמכירות כבר יחלו במהלך נובמבר. מהיבואנית לישראל סמלת נמסר ל'עולם הרכב' כי הבאת הטיפו החדשה לישראל נמצאת בימים אלו בבדיקה מול היצרן.