למרות שקדימונים של ה-IX החשמלי צפו על פני הרשת בשנה האחרונה, ועם דגם ראווה לפני שנתיים, עד היום לא ידענו באופן וודאי כיצד יתעצב הרכב החשמלי השני של החברה הבווארית לצידו של ה-IX3, הג'יפון הקומפקטי הירוק שנחשף לפני חודשים אחדים. המידע הטכני המלא אודות ה-IX החדש טרם הופץ במלואו, אבל ב.מ.וו כן מאפשרת לנו לכבס את תמצית הנתונים של ה-SUV החדש ואלה בהחלט מרשימים; שימוש בשני מנועים חשמליים מניבים הספק מרבי של 500 כ"ס ומאיצים בו ל-100 קמ"ש ב-5 שניות. הטווח המרבי של המערכת נאמר ביותר מ-600 קילומטרים בין טעינות, וזאת בזכות סוללת 100 קווטש.
גם אם הטווח המרבי נמוך מהמשוער על ידי ב.מ.וו, ה-IX עדיין יהיה, לפחות ב-2021, אחד מהקרוסאוברים השימושיים ביותר מבחינת ניצול הסוללה. ערכים אלה מציבים אותו הרבה לפני אאודי-איטרון שמסתפק ב-446 קילומטרים, מרצדס EQC עם 414 קילומטרים ואפילו מעבר לטסלה מודל X המחזיק בשיא כרגע עם כ-560 קילומטרים עד התרוקנות. ב.מ.וו גם מבטיחים טעינה מהירה של 80% קיבולת בתוך פרק זמן של כ-40 דקות בתשתית טעינה חיצונית.
כמו רוב יצרני הרכב שמחפשים שיטות שונות ומשונות להגדיל את מרחק הנסיעה, גם ב.מ.וו ניסו לצמצם את הגורמים המכבידים, ולכן הגוף של ה-IX נקי, לא כבד בצורה מוגזמת (כ-2.2 טון) ואינו משופע בקימורים וקפלים. בתמונות אגב הוא נראה לא גדול, אבל במציאות מדובר ברכב עתיר מטראז' שחולק את מידותיו עם ב.מ.וו X5; האורך שלו קרוב ל-4.96 מ', הרוחב הוא שני מטרים לפחות והגובה, כמעט כמו ב.מ.וו X6, עם 170 סנטימטרים מהרצפה עד לתקרה ו-500 ל' בתא המטען. כמוהו, הוא מציע סידור הושבה לחמישה אנשים על בסיס גלגלים של 3 מטרים ואפשר לאבזר אותו באופציות חריגות: מערכת שמע 30 רמקולים של באוורס-אנד-ווילקינס כולל אלמנטים במשענות הראש, גג פנורמי ענק, שקעי USB-C, ואפילו חישוקי 21-22 אינץ' היישר מספינת הדגל X7.
ויזואלית הוא מערבב רכיבים תקופתיים ואלמנטים שנראה במכוניות העתידיות של ב.מ.וו, במיוחד הכליות הענקיות שהתנחלו על כל השבכה של סדרה 4. אבל אם מבחוץ העסק קצת רדום, אז כנראה שאת האפקט המרשים ביותר של ה-IX יחווו הנוסעים בחלל הפנים. הבווארים מאמצים טכנולוגיות הקרנה דומות לאלה של מרצדס עם צג מלבני רחב כפול בגודל 14 אינץ' הנמתח מצד הנהג ועד קרוב לצד הנוסע, ומסביב ואווירה די מינימליסטית שאינה נסמכת על ריבוי מתגים, ומעבירה את רוב הפקודות אל חוגה במרכז התעלה ומגע ישיר עם המוניטור הראשי. גלגל ההגה אולי נותר מעט רעיוני בעיצובו, כך שייתכן שבגרסת הייצור הסופית הוא יתגבש למשהו הרבה יותר קונבציונלי במראה.
VIDEO
ה-IX יצא לכבישים בנובמבר 2021 באירופה , ולא ידוע מתי תהיינה גרסאות נוספות עם טווח מופחת ובמחירים מתונים יותר. כרגע, הוא מוערך, לפי דיווחים בצרפת בסביבות ה-100 אלף יורו וזה עוד לפני כל הנכסים האופציונליים שהיצרן יודע לגבות עבורם תוספת תשלום מכובדת בקטלוגים שלו.