יבואנית רכבי אאודי ו-סקודה לישראל צ'מפיון מוטורס הודיעה במהלך הסופ"ש האחרון כי אאודי Q5 המחודש נחת בישראל וכן פרסמה אודות חזרתה של סקודה פביה הנוכחית לאולמות המכירה אחרי העדרות של כמה חודשים, הפוגה שנבעה משיקולים טכנולוגיים-בטיחותיים שנועדו לעדכן את הדגם בהתאם למדדי ה-WLTP האחרונים ותקנות הבטיחות של הקונצרן. הפביה החדשה נערכת להיחשף רק במהלך השנה הבאה.
אאודי Q5 המחודש, עליו דיווחנו כאן לפני כחצי שנה, מקבל טיפול היקפי דומה לזה שנעשה ב-אאודי A4, והמשמעות היא שאת מרב החידושים תראו מבחוץ ומבפנים, עם גדילה של כ-2 ס"מ באורך, וכי השדרוגים בחווית הנסיעה מוקדשים בעיקר לליטוש הנוחות ואיכות החיים. במסגרת מתיחת הפנים תוכלו להבחין בקימורים חדשים באזור הדלתות ורצועת המותן, מכסה מנוע חדש, חישוקים חדשים, תאורת LED ו-OLED משוכללת (עם אופציה למערכת מטריקס) ואיתות דינמי, אבל בסך הכול לא מדובר במהפכה גדולה.
בתא הנוסעים מערכת מדיה מחודשת עם צג ראשי מרחף 10 אינץ'. בציוד התקני בקרת שמע עם שמונה רמקולים, בקרת אקלים תלת אזורית, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ', מושבי עור חשמליים, פתיחה ונעילה חשמלית לתא המטען וכל מערכות הבטיחות המוכרות. בגרסת 'לקשרי' הבכירה, מתווספים גם בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית מקורית, שמשות אחוריות כהות, גג-שמש, ספיוילר אחורי, מערכת התרעה על תנועה צולבת, חימום למושבים הקדמיים, פגושים שונים וחישוקי 19 אינץ'.
את המנועים המסורתיים של אאודי מחליפים בהדרגה מנועים היברידים, או מנועים היברידיים-מתונים שאין להם שום יכולת לנוע על חשמל כמובן. במקרה הנדון, ה-Q5 מאכלס בחרטום את הטכנולוגיה האחרונה (מיילד-הייבריד) עם שיפור קל בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. זוהי גרסת ה-45 והוא משתמש במנוע 2.0 ל' טורבו TFSI ארבע בוכנות המפיק 265 כ"ס ו-37.7 קג"מ מ-1,600 סל"ד. השידוך הוא לתיבת הילוכים DSG7 המאיצה בכל הגלגלים (קוואטרו) ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ועד 240 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. צריכת הדלק על פי היצרן היא כ-12 ק"מ לליטר בנזין.
המחיר לאאודי Q5 המחודש יחל ב-359 אלף שקלים. כלי הרכב ינחתו בארץ בחודש הבא.
סקודה פביה אוטומטית מחודשת - בטיחותית יותר
הפביה נשכחה קצת לאחרונה בגלל זרם דגמי הסופר-מיני החדשים שחדר לארץ, אבל למרות שהיא כבר סוגרת קרוב לשש שנים לדור הנוכחי (עם מתיחת פנים קלה ב-2019), כוחה עדיין במותניה ועכשיו היא גם מנסה ליישר קו אחרון עם החזית לפני החלפתה בשנה הבאה. אז אחרי העדרות של מספר חודשים לטובת רענון בטיחותי ועמידה במסגרת תקנות זיהום האוויר, מעדכנת אותנו היבואנית כי הפביה האוטומטית חזרה ועם מחיר התחלתי שעומד על 99 אלף שקלים (הידנית מתומחרת ב-85 אלף שקלים).
אין הרבה שינויים בחלוקת המפרטים עצמם. הפביה תתחיל עם גימור 'אמבישן' לה צג מדיה ראשי 6.5 אינץ' על בסיס טכנולוגיית Swing plus החדשה, מערכת שמע ששה רמקולים, בלוטות', קישוריות לטלפונים החכמים ומצב שיקוף לסלולרי, תאורת קישוט מסוג LED, מראות צד חשמליות וחישוקי 15 אינץ' בדגם האוטומטי. דגם 'סטייל' מוסיף גם בקרת אקלים דיגיטלית, כניסה והנעה ללא מפתח, פנסים קדמיים FULL LED, סייעני תאורה, חלונות אחוריים כהים, חישוקי 16 אינץ', וחבילת גוונים עם ניגודים בולטים.
החידוש העיקרי בפאביה טמון במערכות הבטיחות. כסטנדרט, היא מגיעה עם מערכת התרעה ובלימה עצמאית בעת חירום, שש כריות אוויר והתרעת ערנות, אבל הדגם האוטומטי כולל גם בקרת שיוט אדפטיבית וכן מצלמת נסיעה לאחור עם חיישנים מקוריים. הגרסה היקרה יותר (סטייל) עודכנה גם עם מערכת ניטור שטח "מת" במראות הצד.
הפביה ממשיכה עם מנוע ה-1.0 ל' טורבו TSI בהספק מרבי של 95 כ"ס ו-16.3 קג"מ מ-1,800 סל"ד בחיבור אל תיבה ידנית 5 מהירויות או DSG שבע מהירויות. את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיימת ב-10 שניות וצריכת הדלק הממוצעת על פי הצהרות היצרן היא כ-21 ק"מ לליטר.