$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: הונדה סיוויק 2022

הונדה משחררים תמונות וקצת פרטים אודות הדור ה-11 של המשפחתית הפופולרית

ניר בן טובים   18.11.20 - 08:01

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...

תחת הסלוגן המתקתק "Civic's got game", הונדה פרסמה אתמול ברשת הסטרימינג Twitch המיועדת לגיימרים אדוקים את התמונות החדשות של הדור ה-11 במשפחת הונדה סיוויק, מכונית סדאן אסטרטגית שאת שורשיה אפשר למצוא אי שם בשנת 1972. הסיוויק 2022 שהוצגה לראשונה גם בגוון חדשני בשם Solar Flare Pearl, עתידה לצאת לכבישים באביב והיא בהחלט תשפיע עיצובית על גל רכבי ה-SUV החדשים של היצרן בשנים שלאחר מכן, במיוחד על ה-CR-V, הדגם הנמכר ביותר של הונדה בארה"ב.

הדור ה-10 של הסיוויק שהוצג בשנת 2015 היה, כמו קודמיו הצלחה כלכלית פנומנלית, אבל גם בתוך הונדה הסיקו שהקהל הגיב אליו בצורה מעורבת, בעיקר בגין הנוסח החיצוני. התשובה לכך, לשיטתם היא לעשות את הכול נקי יותר, אלגנטי ופשוט עם קווים מסורתיים, וכך הם מציינים ניגשו לסיוויק החדשה מתוך כוונה לצוד מחדש את הקהל הנאמן של הסיוויק וגם ללכוד ברשתם קהלים חדשים שאולי נרתעו ממנה בעבר. התוצאה היא סיוויק מעט יותר מבוגרת, קצת פחות "נינג'אית" עם פרונט בסגנון רטרו מעורר רגשות נוסטלגים שדומה לאקורד 89-90. הכיתוב Prototype אמנם רומז שמדובר במכונית קדם ייצור, אבל מדובר ברכב בשל לחלוטין.

היא נשענת על פלטפורמה משודרגת של הדור ה-10 עם שלדה מחוזקת, ומשקפת צמיחה זניחה יחסית במידות, עם גדילה של כ-3 ס"מ לכל היותר בבסיס הגלגלים ואורך מוגדל בסנטימטר-שניים. השוני העיקרי מבחוץ הוא במבנה הקדמי (קורות A), סרחים פחות מוגזמים ושדה ראיה משופר עם שטח חלונות מורחב, התאמה של בתי תאורה חדשים מלפנים ומאחור ושימוש נרחב ב-LED. היא גם נושאת חישוקי 19 אינץ' חדשים ובהונדה מבטיחים שגם גרסת ההצ'בק (5 דלתות) תהיה מאוד אטרקטיבית כשהיא תצטרף אליה בסתיו של 2021.

תא הנוסעים נחשף רק בפורמט של איור, אבל אליו הוצמדו כמה פרטים מעניינים. הצג הראשי בקונסולה יהיה  במפלס "מרחף" בגודל 9 אינץ' עם מערכות מדיה מתקדמות ברזולוציה גבוהה (Full hd), אבל לראשונה בסיוויק תהיה גם חבילה עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא - אופציה שהמתחרות הישירות שלה בקטגוריה, למעט אלו מגרמניה, טרם אמצו עד היום. מעבר לכך אנחנו יכולים להתרשם מהדקורציה של הסיוויק ולהקיש ממנה שהיפנים מנגישים אותה היטב, כלומר פקדים פיזיים למערכת המיזוג, הרדיו וכדומה ובוחרים בקו תכליתי. בנוסף לכך, הסיוויק תעודכן את בקרות הבטיחות המתקדמות ועם כריות אוויר חדישות במקומות רגישים.

הפרטים לגבי המנועים לא דווחו, אבל הונדה תוכל לנצל מגוון רחב של יחידות כוח, החל בגרסאות ה-1.0 ל' טורבו, 1.5 ל' טורבו וכלה במנועים היברידיים עם תיבות אוטומטיות (בארה"ב תהיינה גם גרסאות ידניות לדגם ההצ'בק). מנוע פלאג-אין הייבריד לא נראה כרגע על הפרק בשל עלותו הגבוהה, שכן הונדה רוצים לשמר את מחיר הבסיס של הסיוויק החדשה על 20-22 אלף דולר למהדורות כניסה. ה-Type R תזכה גם היא לפרשנות חדשה, אולם גם הנתונים שלה לא אומתו. לפי פרסומים ביפן היא עשויה לאמץ שני מנועים חשמליים ולחברם ל-2.0 ל' טורבו עם הספק משוקלל של כ-400 כ"ס והנעה כפולה.  

הסיוויק מכרה עד היום למעלה מ-12 מיליון עותקים בארה"ב והיא מדורגת במקום ה-3 ברשימת רבי המכר ב-47 השנים האחרונות שלה באמריקה. את הצלחתה, מייד לאחר הייבוא לארה"ב ב-1973 זוקפים הונדה-אמריקה לחרם הנפט העולמי שהגביר את הביקוש לכלי רכב קטנים וחסכוניים. היא אמנם נמכרת כיום ב-170 מדינות, אבל ארה"ב לבדה אחראית על מחצית מהיקף המסירות העולמי. מהיבואנית לישראל קבוצת 'מאיר' נמסר ל'עולם הרכב' כי טרם ידוע מתי הסיוויק תגיע לישראל, אך ההערכות (הזהירות) הן שלא נראה אותה אצלנו במהלך שנת 2021.