בניגוד לדורות הראשונים של המייבאך המודרנית, שהוצגה בתחילת שנות ה-2000 בסדרות ה-57 וה-62 כיורשות רוחניות למותג העצמאי שנרכש על ידי דיימלר ב-1960, הדור היוצא התבסס על מרצדס S קלאס והתברג בצמרת ההיצע כגרסה מפוארת כפליים של ספינת הדגל הגרמנית. מדוע מרצדס נטשו את הרעיון המקורי? התשובה קשורה כמובן לרווחים (שלא זרמו) וכן למקדם תדמיתי (שלא המריא). אי לכך, פנו לגישה אחרת בשנת 2014 וארזו את הכותר Maybach על מרצדס S קלאס, והיום היא נקראת פשוט מרצדס-מייבאך-S-קלאס, והטיפול בה נעשה באופן דומה לזה של חטיבת AMG עם תפירה פרטנית של פריטים, יכולות וגדלים.
ה-מייבאך החדשה אם ככה ממשיכה בדיוק באותה מסורת של קודמתה, והיא מפוארת יותר, מוגדלת, ומאובזרת ברמה המושקעת ביותר שמרצדס מסוגלת לייצר כיום. היא ארוכה ממנה ב-18 סנטימטרים ומגרדת 5.5 מ', נשענת על בסיס גלגלים של 3.4 מ' והיא אפילו גבוהה ממנה, ממש בקטנה בכ-7 מילימטרים. המידות הן לא סימן ההיכר היחיד של המייבאך, שכן היא לובשת את המלתחה המקורית של ה-67 וה-52, עם צביעה דו-גוונית (חום-קרם) המפרידה בין החלק העליון לתחתון, וכן את השבכה הצפופה והמוכספת של המותג. מי שעדיין יתקשה לזהות אותה יקבל תזכורת בכניסה למושב האחורי בסיוע של לוגו מיוחד על קורה C.
VIDEO
המערכות הטכנולוגיות כולן מבוססות על ה-S קלאס האחרונה וזה מתחיל עם בקרת ה-MBUX החכמה, צגים דיגיטליים ענקיים, מושבי כורסא מפוארים עם מיזוג, חימום, וכריות תמיכה, בקרת צלילים להשתקת רעשי הסביבה וכל מה שרק אפשר לדמיין (וגם מה שלא). ועדיין, אין ספק שמרצדס מייבאך היא לא מכונית לנהג אלא לנוסע, כי השורה האחורית מדמה טיסה במחלקה ראשונה של חברות התעופה הטובות בעולם. את הבאים יעטפו שתי כורסאות חשמליות במקום ספסל רוחבי ולכל אחד מהם טאבלט עם שליטה על בקרת האקלים, פונקציית הצללה, בידור, התאורה ומערכת עיסוי עם 10 פונקציות וקירור מזון ומשקאות ב-1 עד 7 מעלות. תוספת לעצלים היא סגירת דלתות באמצעות מחוות ידיים (חלילה שאורחי ה-VIP יושיטו זרועות החוצה).
המנועים של המייבאך בדרך כלל מגיעים רק מהנבחרת החזקה ביותר, אבל בדיימלר רמזו מספר פעמים שמנוע ה-V12 עם 630 כ"ס לא יחזור לשורותיה באירופה (עשוי להיות זמין בסין), ואת מקומו תחליף יחידת ה-V8 בנפח 4.0 ל' עם כ-560 כ"ס ו-74 קג"מ. על העברת הכוח אחראית תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה ולכך משדכת מרצדס בקרת מתלי אוויר מתוחכמת עם כיול אוטומטי בהתאם לתנאי הכביש, היגוי לכל ארבעת הגלגלים ומערכת נהיגה חצי אוטונומית.
שאיפות
מרצדס מקווים להכפיל את מכירות דגמי ה-מייבאך ולתת לנהגים שלהם תגובה הולמת לבנטלי ורולס רויס בין היתר. כדי שלא יחזרו על עצמם אירועי העבר, הם עתידים בפעם הראשונה להרחיב את משפחת מייבאך גם לקרוסאוברים, ה-GLS יהיה ביניהם ובעתיד תהיינה גם גרסאות מייבאך של משפחת ה-EQ החשמלית של היצרן. דגמי המרצדס-מייבאך 2021 הראשונים יצאו לכבישי אירופה כבר בשבועות הקרובים במחיר התחלתי של 150-170 אלף יורו. לישראל היא תגיע כנראה במהלך השנה הבאה.