סקרי אמינות מעבר לים לא תמיד השליכו על ישראל בגלל השוני בין התרבויות והדגמים, ולכן וגם פה מתקבלים הנתונים בערבון מוגבל ובאוזן חצי קשובה. אבל מאחר והעולם "התכווץ" והמותגים מאמצים טכנולוגיות גלובליות (מנועים, רצפה, בטיחות), עולה כי דווקא בחמש השנים האחרונות אנחנו רואים קווי דמיון בין מה שהנהגים חווים שם למה שאנחנו חווים אצלנו (גם מבחינת מתקני השירות והשיווק שחייבים לקום בהתאם לסטנדרט העולמי).
צריך לנקוט במשנה זהירות עם סקרים, שכן תלוי מי עורך את הסקר ומי בעל האינטרס מאחוריו, אבל בארה"ב נהוג להסתמך בעיקר על מקור אחד בעל שקיפות מרבית: ירחון בלתי תלוי בשם 'קונסיומר ריפורטס' שהוקם ב-1936 ועורך מבחנים יסודיים לכלי רכב (רוכש אותם לשימוש ממושך) ומבצע סקרים ומחקרים כדי להגיע לתוצאות חד משמעיות עבור הצרכן. בסוף השבוע החולף הם פרסמו את תוצאות סקר האמינות השנתי לשנת 2020 ועל פיהם המותג האמין ביותר ב-12 החודשים האחרונים היה מאזדה. זאת הם הסיקו, מתוך נתונים שפוענחו בקרב 329 אלף כלי רכב בבעלות נהגים על פני 20 שנה עם חלוקה לשבע קבוצות ליקויים - מרמת החומרה הגבוהה ביותר (מנוע, גיר) ועד לתקלות קטנות ומעצבנות כמו רעשים וקרקושים בתאי הנוסעים.
מדוע מאזדה זכתה לדירוג הגבוה ביותר? התשובה מאוד פשוטה: "מאזדה אימצה גישה שמרנית. הם נמנעים מסיבוכים מיותרים כמו מערכות הינע מורכבות או מערכות מדיה משוכללות ומסורבלות", כך אומר סגן עורך המבחנים ג'ק פישר. "הרבה פעמים דווקא הטכנולוגיות האלה עושות לנו כאב ראש", הוא מוסיף. עוד הוא אומר כי "לחלק מהדגמים שלהם אין אפילו מסך מגע, שעה שביצרנים מתחרים הוא גורם לתקלות. מאזדה גם גם עדיין משתמשים בתיבות 6-מהירויות בזמן שכולם שדרגו ל-10 הילוכים, דו-מצמדי או תיבות רציפות. זה אולי פתרון חסכוני יותר מבחינת צריכת דלק, אבל הוא פחות אמין לפי מה שאנחנו יודעים. מאזדה גם עדיין שומרת על מעמדה כמותג מהנה לנהיגה וזה נדיר", כך ציין.
יחד עם כך, בירחון מדגישים כי הרחבת שיתוף הפעולה בין מאזדה לטויוטה (עם סיוע פנימי מלקסוס) כנראה הובילו לשיפור נוסף ברף האמינות של המותג בשנים האחרונות. בנפרד, הרכיבו מאזדה, טויוטה ו-לקסוס את 3 המקומות הראשונים של סקר האמינות. בהמשך, ביואיק (שהפתיעו פשוט בגלל סגל מאוד מצומצם של מכוניות), הונדה, יונדאי, ראם, סובארו, פורשה, דודג' ואינפיניטי סוגרים את העשיריה המובילה. קיה דורגה במקום ה-15 (קרוב לממוצע של התעשייה).
בירחון גם התייחסו לשיפור או לירידה באמינות בקרב 26 המותגים המובילים שנבדקו. כך למשל וולוו רשמו עליה בזכות דגמי ה-V60 וה-XC40 החדשים, ב.מ.וו סדרה 3 ו-X5 חיזקו את הבווארים וג'יפ גלדיאטור נתן לאמריקנים קצת נחת. מנגד, אאודי מתקשה עם סדרות Q3, ה-Q8, שדורגו עם ביצועי אמינות מתחת לממוצע. עוד מותגים בהם חלו סדקים באמינות הם קיה שהציגה תיבת הילוכים רציפה בעייתית לדבר הירחון ברכבי סול ו-פורטה. גם פורד ומותג לינקולן צללו בדירוג. בקונסיומר אומרים שלפורד אקספלורר "הדירוג הנמוך ביותר השנה בקרב רכבי ה-SUV" בשל בעיות בתיבת ההילוכים והאלקטרוניקה (הדור הרביעי, שהוצג ב-2020).
את המקומות האחרונים, 20-26, מאכלסים מרצדס, קאדילק, פורד, מיני, פולקסווגן, טסלה ובמקום האחרון, לינקולן. בתוך כך, מיותר לציין שיש עוד הרבה מותגים שלא התקבל מידע נרחב לגביהם, או שהרכב הדגמים שלהם מאוד קטן ולכן לא השתתפו במדגם: אלפא רומיאו, אקיורה (מותג היוקרה של הונדה), קרייזלר, פיאט, ג'נסיס, יגואר, לנד-רובר, מזראטי ו-מיצובישי. כאמור, סקר אמריקני גם לא כולל מותגים נוספים שנמכרים בארץ שמגיעים מאירופה (פיג'ו, אופל, סקודה...).