ניסאן נוט אולי לא זוכה לסימפטיה גדולה מצד הנהגים או מוגדר בחברה היפנית כמכונת רווחים משומנת, אבל מדובר באחד מכלי הרכב הקטנים השימושיים ביותר בענף מזה שני עשורים לפחות. גם כעת כשהוא מוצג בדור השלישי שלו ביפן הוא ממשיך לחזק את נוסחת הפרקטיות המסורתית עם מרחב נדיב ותא נוסעים ידידותי, אלא שבניגוד לפעמים קודמות הוא זוכה למייק-אובר חיצוני ופנימי, מחודד וספורטיבי וזה אולי יתרום לו מול גלי הקרוסאוברים הקומפקטיים שמציפים את השוק בוקר ולילה.
הנוט החדש נותר נאמן לקונספציה המקורית שלו ומשמר מבנה מיני-MPV עם 5 דלתות ותקרה גבוהה. הוא יושב על פלטפורמה חדשה עם צמיחה מסוימת בפרופורציות כך שליושבים מאחור יהיה מרחב נעים יותר ומסתבר שגם מלפנים חל שיפור לא קטן לראשים ולרגליים. אותו שיפור בא לידי ביטוי גם ברפורמה כוללת של כל התצוגות ומערכות הפנים של הנוט; ניסאן בוחרים בלוח מחוונים דיגיטלי מלא המתמזג חלקית עם מוניטור מלבני ממורכז בקונסולה הראשית עם שלל פונקציות ואפליקציות ותאימות לממשקי הסלולרי.
הנדסת האנוש שונתה, האיכות לוטשה, בידוד הרעשים טוב יותר ובתעלה המרכזית הוחלפה ידית ההילוכים המסורתית בבורר אלקטרוני, וזאת בשל המעבר של ניסאן למערכת הינע חשמלית המבוססת על תגבור ממנוע בנזין. טכנולוגיה זו, שכבר יושמה בנוט הקודמת ביפן נקראת E-פאוור, והיא משתמשת בזוג מנועים חשמליים המניבים הנעה כפולה, סוללה ומנוע בערה המשמש כגנרטור (אינו מחובר לגלגלים). התפוקה בדגם החדש עלתה ב-6%, הנצילות שופרה ב-10% ובסך הכול הנוט תייצר בסביבות 120 כ"ס, בזמן שמנוע הבערה יבזבז בסביבות ליטר דלק בכל 40 קילומטרים.
הנוט החדש יהיה זמין עם כל מערכות הבטיחות החדישות של היצרן, ה-Pilot 360, הכולל בתוכו בלימה אוטומטית, מרכוז נתיב עם תיקון היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעות על קרבה מסוכנת לכלי רכב וכדומה. בדגם הנמכר ביפן קיימת גם מערכת מיפוי המבוססת לווין לה יכולת לשנות את צריכת האנרגיה של המערכת החשמלית בהתאם לתנאי הכביש - תגבור האצה בעליות או האטה מבוקרת בירידות למשל.
ניסאן תמכור את הנוט דור שלוש החל בדצמבר הקרוב ביפן במחירים שיחלו ב-2 מיליון יין (בסביבות 64 אלף שקל לפני מיסים). שיווקה של ניסאן נוט פסק בישראל לפני כמה שנים בודדות. מהיבואנית המקומית קרסו מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב זה אין צפי להגעתה לישראל.