יבואנית מותג ב.מ.וו לישראל קבוצת דלק מוטורס החלה לשווק את סדרה 4 החדשה, אולי המכונית השנויה ביותר במחלוקת (עיצובית) בשנים האחרונות מאז היצירות המסעירות של כריס באנגל (סדרה 5 בשנת 2003). דגם זה שהושק לפני כמה חודשים באירופה מגיע אלינו ב-3 גרסאות מנוע ומספר חבילות אבזור מובדלות, ומתייצב מעל סדרה 3 כהשלמה אופנתית למכונית הספורט-סדאן החשובה ביותר של היצרן הבווארי.
סדרה 4 החדשה הפכה שרירית יותר מקודמתה וגם גדולה ממנה, למעט סעיף הגובה בו איבדה כמה מילימטרים זעירים. בסך הכול היא נמתחת לאורך של 4.76 מ', רוחבה 1.85 מ' ובסיס הגלגלים גדל ב-4 ס"מ ל-2.85 מ'. בתא הנוסעים תמצאו מערך מפואר ומושקע המבוסס על "רצפת" התפאורה של סדרה 3 אבל עם חבילות ספורטיביות באופיין. אלה נחלקות ל-M ספורט, M ספורט פרו ו-M ספורט סופרייר הבכירה.
כל הדגמים מצוידים במערכות בטיחות מקוריות (רבות) של היצרן וכן במערכת ה-Live cockpit של ב.מ.וו עם צג ראשי 12.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ', כאשר מאחורי הקלעים פועלת לראשונה גם מערכת הפעלה ID7 בעברית מלאה, וכן מגיעה סדרה 4 עם ממשק אפל קאר פליי שאינו מצריך חיבור פיזי לשקע ה-USB. עוד מסביב מושבי עור ספורטיביים, חיישני חניה היקפיים, פנסי FULL LED, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ' ועוד. דגמים בקצה העליון מוסיפים גם חישוקי סגסוגת מוגדלים ל-19 אינץ', מערכת שמע 16 רמקולים של הרמן קרדון ומערך מצלמות היקפיות בין היתר.
ב.מ.וו סדרה 4 מושקת וירטואלית. מה למדנו?
VIDEO
צ
דלק מוטורס תשווק את סדרה 4 עם שלושה הספקים: מנוע 2.0 ל' טורבו המפיק 184 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-7.5 ש') או 258 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-5.8 ש') על בסיס הנעה אחורית, ובגרסה החזקה ביותר מנוע 3.0 ל' ששה צילינדרים "היברידי-מתון" עם מתנע-גנרטור 48 וולט, המפיק 374 כ"ס ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד (440i איקס-דרייב) על בסיס הנעה כפולה. כל הדגמים מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות. דגם ה-440i ישווק גם עם 2 חבילות M לחידוד הביצועים: דפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וכן חבילת טכנולוגיה המבטיחה קירור יעיל יותר של המערכות תחת עומסים קיצוניים.
מחירים בישראל:
דגם ה-420 תמורת 425 אלף שקל
דגם ה-430 תמורת 475 אלף שקל
דגם ה-440i תמורת 589 אלף שקל.