$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הנה מגיע יונדאי טוסון פלאג-אין

יונדאי מפיצה פרטים חדשים על גרסת ה-PHEV של הקרוסאובר המשפחתי. בישראל ב-2021

ניר בן טובים   10.12.20 - 12:41

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...

לקול מחמאות ברחבי העולם, יונדאי חשפה את ה-טוסון דור 4 בספטמבר האחרון והכריזה שהיא בשלה לעשות את המעבר ממנועי בערה קונבציונליים לחלופה חשמלית. במסגרת הצגתו דיווחה אודות חלק ממערכות ההינע שישרתו את הקרוסאובר מדרום קוריאה בהם מנועי הבנזין שלו, דיזל (כולל מערכות מיקרו-הייבריד 48 וולט), גרסה היברידית רגילה וכן רמזה אודות מערכת פלאג-אין (נטענת מהחשמל) שתמוצב קרוב מאוד לפסגה של המשפחה. ואולם עד עתה, לא פרסמה בדל מידע רשמי לגביה.

הליבה של הטוסון PHEV היא תרומת הסנטה-פה הייבריד 2021, וכנהוג בענף הרכב מאורגנת באותה שיטה מוכחת שהכרנו בכמה הזדמנויות; את הכוח הראשי הוא מקבל ממנוע 1.6 ל' טורבו 4 צילינדרים, שבקונפיגורציה הזו מחובר אל מנוע חשמלי 90 כ"ס. במשולב, ההספק המרבי עומד על 265 כ"ס ו-36 קג"מ עם העברת כוח לכל הגלגלים (הנעה כפולה בטכנולוגיית HTRAC) בסיועה של תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית שש מהירויות. ביצועים למרבה הצער, אינם ידועים עדיין.

המנוע החשמלי שואב את האנרגיות שלו מסוללת ליתיום-פולימר 13.8 קווטש ברצפת המכונית (באזור תא המטען), ועל פי הצהרות המותג הוא מסוגל לכסות מרחק של 50 קילומטרים עד התרוקנות לפי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים). הטעינה תארך מספר שעות בודדות בבית שכן לטוסון מערכת הזנה 7.2 קווטש מובנית, אך היא מסוגלת להתחבר גם אל הזנה מהירה בעמודי טעינה או בתשתית חיצונית ולקצר את הזמנים באופן ניכר.  החסרון העיקרי בטוסון נעוץ באיבוד 58 ל' מתא המטען בשל מיקום הסוללה (כ-550 ל').  

חיצונית מובדל ה-PHEV מהטוסון הרגיל רק באזור השבכה, שם יונדאי אמצו פתרונות אפקטיביים להפחתת זיהום האוויר וצריכת הדלק כמו שימוש בתריסונים אוטומטיים בגריל שיסייעו לוויסות זרימת האוויר ביחס ישיר לטמפרטורת של המנוע, המהירות ועוד היבטים שונים הנגזרים מנהיגה "ירוקה". תא הנוסעים יקבל מערכת מדיה ראשית 10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי מלא שבו גם יהיה חיווי למצב הסוללה ומצבי הנהיגה המשתנים.

בצד האבזור הטוסון PHEV יהיה ה"עמוס" ביותר בנבחרת הזו עם בקרת מתלים אדפטיבית כסטנדרט. בנוסף לכך, לכל מערכות הבטיחות והנוחות שלו מצטרפת גם בקרת חניה אוטומטית עצמאית,  אותה ניתן לבצע בשלט רחוק ולהשתחל אל מקומות צפופים במיוחד שלא דורשים מהנהג להתקמט ביציאה או בכניסה אל הרכב. כמו כן, תחנוך יונדאי בטוסון עוד מספר מערכות בטיחות חדישות כגון בלימה אוטומטית מתוגברת בנסיעה לאחור וכן בקרת שיוט אדפטיבית מנוהלת על ידי מערכת הניווט (מבצעת התאמות ביחס למיפוי). 

ציינו קודם לכן שהטוסון PHEV ימוצב צמוד  לראש ההיצע אבל לא יתמקם בפסגה, וזאת משום שהגרסה היקרה ביותר תהיה ככל הידוע ה-טוסון-N המושחזת. דגם זה יחלץ ממנוע 2.5 ל' טורבו לפחות 340 כ"ס ויאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות וכויל על ידי מטה יונדאי בגרמניה (מבצע ניסויים על הנורדשלייפה). 

בין אם זה ספורט או חמלה כלפי הסביבה, יונדאי בהחלט עומדים מאחורי המחויבות שלהם לפרוס שמיכת מנועים רחבה שמתאימה למגוון נהגים.  את הטוסון החדש נראה בישראל, בתקווה אומרים ביבואנית כלמוביל במהלך הרבעון השני של שנת 2021. מחיריו באירופה נעים בגזרת ה-22-30 אלף יורו בכפוף לגרסה.