מי שהימר נגד הפוטנציאל הכלכלי של מותג MG באירופה וגם בישראל יתקשה כיום לתמוך בתזה הזו. נכון לכתיבת שורות אלה, ה-MG ZS EV הוא הרכב החשמלי הנמכר בישראל עם למעלה מ-600 יחידות (כמעט מחצית מכל המכוניות החשמליות שנמכרו כאן ב-11 החודשים האחרונים). עד כה, ה-MG ZS אכן היווה את "נושא הבשורה" של המותג האירופי הוותיק ופטרוניו הסינים, אלא שב-MG הגיעו למסקנה שלא כולם בשלים לעשות את הקפיצה המהירה ממנוע בערה להנעה חשמלית 100% ללא מדרגת ביניים, ולכן הם נערכים להפיץ למדינות חדשות קרוסאובר משפחתי גדול יותר, איכותי ומאובזר ממנו בשם EHS עם מערכת פלאג-אין.
ה-MG EHS הוא בסך הכול הג'יפון השני של המותג, אולם הוא משקף חשיבה קצת יותר מושקעת וטכנולוגית מאחיו הקטן. זהו מתחרה ישיר לדגמים כגון יונדאי טוסון, פיג'ו 3008, פולקסווגן טיגואן ודומיהם ומתהדר במידות מרווחות לקטגוריה הזו; אורכו 4.57 מ', בסיס הגלגלים 2.72 מ', רוחבו 1.87 מ' וגובהו 1.66 מ'. מדובר ביתרונות לא מבוטלים לעומת ה-ZS בעיקר בצמיחה של קרוב ל-14 ס"מ בבסיס הגלגלים. תא המטען מבטיח גודל לא מדהים בשל ניצול השטח למערכת החשמלית, אבל עם מבנה רבוע ושימושי לו כ-450 ל'.
מפאת חשיבות הסגמנט, המעצבים של MG השוו לו הופעה מודרנית ונקיה, מקושטת LEDים ועם מעט הבחנה מיתר בני הבית הבריטי, גם אם בהשראת חלק מהמתחרים שלו בסופו של דבר. באותו האופן, תא הנוסעים מאמץ סביבה בוגרת יותר ובעל מרקמים איכותיים מה-ZS. ברשימת האבזור שלו תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12 אינץ', גג-פנורמי ענק, מערכת מדיה ראשית 10 אינץ', תאימות לאפל, אנדרויד, מושבי עור חשמליים ובקרת אקלים דו-אזורית וכן תאורת אווירה עם 64 גוונים.
ל-EHS, בגרסת הבנזין הרגילה שלו 5 כוכבי-ריסוק מ-Euro-Ncap, ובנוסף לזה דגם הפלאג-אין מצויד כמעט בכל מערכות הבטיחות הקיימות של היצרן, כולל בקרת שיוט אדפטיבית (נהיגה אוטונומית דרגה 2), מצלמות היקפיות, פיקוח על שטח "מת" במראות הצד, בקרת בלימה אוטומטית, זיהוי התקרבות מסוכנת לכלי רכב ועוד.
אבל אולי הפרט המעניין ביותר על סיפונו של ה-EHS הוא מערכת ההינע. MG היו יכולים לבחור בביצועים "מתונים", אבל במקום זאת שילבו מנוע 1.5 ל' טורבו עם 162 כ"ס המחובר למנוע החשמלי המפיק 122 כ"ס. ההספק המאוגד ביניהם מייצר 258 כ"ס ו-48 קג"מ, ועם האצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות. העברת הכוח מפוצלת בין שתי יחידות בקרה, כך שמנוע הבערה מעביר את העוצמה שלו לגלגלים בחזית דרך תיבת-6מהירויות אוטומטית, בעוד המנוע החשמלי משתמש ביחידה נפרדת עם 4 הילוכים אלקטרוניים (ללא הנעה כפולה). ביחד, זוהי תיבה בעלת קונפיגורציה של 10 הילוכים המאפשרת למחשב לבחור את ההילוך המתאים ביותר בהתאם לגובה המצערת, הלחצים על המנועים וכדומה. מתחת לרגליים של הנוסעים שוכנת סוללת 16.6 קווטש (אחת הגדולות ביותר בקבוצת הקרוסאוברים הבינוניים) עם טווח נסיעה מוצהר של 52 קילומטרים עד התרוקנות. הסוללה מותאמת לטעינה במהירות בינונית של כ-4.5 שעות (3.7 קילוואט). צריכת הדלק קרובה ל-50 ק"מ לליטר בנזין.
מחיר?
ה-MG EHS זמין כעת באירופה במכירות מוקדמות בשתי חבילות. המחירים ההתחלתיים שלו נעים בגזרת ה-34 אלף יורו (136 אלף שקל לפני מסים). מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-EHS פלאג-אין יגיע לארץ ברבעון הראשון של 2021 (גם ה-C5 איירקרוס פלאג-אין יעשה עלייה באותו חלון) ובהתאם למיצוב המותג, המחיר לדבריהם יהיה אטרקטיבי ביחס לדגמי ה-PHEV של קונצרן PSA.