עד היום מכרה יונדאי רכב 7-מקומות אופציונלי רק בדמותו של הסנטה-פה, אבל היא הייתה חסרה אמירה הרבה יותר דומיננטית בקטגוריית מובילי הנוסעים ל-7 או 8 בני אדם. כאן נכנס לתמונה הרכב הגדול, המפואר וככל הנראה המוקפד ביותר שהיא ייצרה עד היום, יונדאי פאלסייד. דגם זה שהושק בסוף שנת 2018 במסגרת תערוכת לוס אנג'לס מתברג בצמרת המשפחה מעל כל הקרוסאוברים הקומפקטיים ומציע חלופה למיניוואן מיד-סייז מרווח, בדומה למשל לאחד מיריביו הבולטים בקטגוריה, שברולט טראוורס או פורד אקספלורר.
לפלאסייד חשיבות אסטרטגית לא מבוטלת, הן מבחינת הדואליות שלו והן מבחינת מיצובו כ"ספינת הדגל" של יונדאי, שבמקביל אליו מנסה לשכנע את הציבור שהיא מסוגלת לייצר מכונית יוקרה לגיטימית ומושקעת עד לפרטים הקטנים (ע"ע ג'נסיס). בצפון ארה"ב נמכרים מדי שנה כ-1.5 מיליון רכבי SUV, וכל המעורבים בסגמנט זה באמריקה מבינים את החשיבות בפיצול הדגמים למי שמוצאים עצמם מתחבטים בין מובילי נוסעים קלאסיים לקרוסאוברים עם שלוש שורות.
הפלאסייד תוכנן לשחק על שתי הקבוצות עם פלטפורמה משותפת לקיה קרניבל וסורנטו. בהשוואה לסנטה-פה מדובר בהפרשים בכל פרמטר כמעט; תוספת של קרוב ל-15 ס"מ לבסיס הגלגלים שנמתח על סיפונו ל-2.90 מ', רוחב של כמעט 2 מטרים, אורך של 4.98 מ' (קצר ב-12 ס"מ מקיה קרניבל למשל) וגובה של 1.73 מ'. מאחורי השורה השלישית תמצאו חלל אחסנה רבוע ורחב, שבדומה למתחרים שלו מציע בסביבות 320 ל' נפח במצב שלוש שורות זקופות ועד כ-700 ל' בקיפול השורה השלישית.
סידור ההושבה נחלק בין 7 ל-8 מושבים בהתאם לגרסה שתיבחר. בראשון, תצורת הפנים היא של 2 מושבים נפרדים במרכז הרכב (מושבי "קפטן") ומאחור ספסל עם שלושה מושבים רגילים. היתרון במושבי קפטן הוא היכולת לעבור בין השורות (מסדרון) לשורה השלישית ולרוב גם מדובר במושבים נוחים יותר. בסידור של שמונה מושבים מחליפים את מושבי הקפטן שלושה מושבים על ספסל קונבציונלי, נע על מסילות. ביונדאי גם מספרים על לא פחות מ-16 מחזיקי כוסות בחלל הפנים ועוד אי אילו תאי אחסנה שימושיים.
VIDEO
חבילות אבזור
כלמוביל תשווק את הפלאסייד במהדורות 'פרמיום' בסיסיות ומעליהן מארזי 'לקשרי' ו-'לימיטד' (שמגיע רק עם 7 מושבים). בחבילות אלה חישוקי 20 אינץ', בקרת אקלים תלת אזורית, שקעי USB רבים, כניסה והנעה ללא מפתח, גג-פנורמי, מסך ראשי 8 אינץ' עם אפל ואנדרויד, מצלמה אחורית, חיישנים היקפיים, מושבי עור מחוממים ומקוררים, חלונות כהים, ועוד. באגף הבטיחותי הפלאסייד עמוס לעילא עם כל מערכות הבטיחות המקוריות של יונדאי, כולל התרעה מצולמת בלוח המחוונים לרכב בשטח "מת" במראות הצד בזמן מעבר נתיבים, התרעה על תנועה צולבת מאחור, בלימה אוטומטית, תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב עם בלימת חירום וכדומה.
מנועים
ביונדאי העולמית משווקים את הפאלסייד עם 2 מנועים - בנזין או דיזל (2.2 ל' CRDI). בארץ נקבל רק את גרסת הבנזין עם הנעה קדמית או כפולה. בחרטום שלו מנוע V6 בנפח 3.8 ל' המפיק 291 כ"ס ו-35 קג"מ בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות וצריכת הדלק הממוצעת שלו נעה בגזרת ה-10 קילומטרים לליטר. דגם הנעת 4X4 בטכנולוגיית HTRAC המבוססת על חלוקת כוח בין הגלגלים מניב צריכת דלק קצת יותר גבוהה, בסביבות 11.1 ק"מ לליטר.
מחירים
הפלאסייד יחל ב-319 אלף שקלים לדגם הנעה קדמית 8-מושבים בחבילת פרמיום. דגם ה-לקשרי מאמיר ל-335אלף שקלים ודגם ה-'לימיטד' עם 7 מושבים תומחר ב-350 אלף שקל.
יונדאי סנטה פה FL
יחד עם הפאלסייד משיקים כלמוביל גם את מתיחת הפנים של הסנטה-פה לשנת הדגם 2021. השינויים הבולטים ביותר בו כרוכים בחידושים ויזואלים פנימיים וחיצוניים ושדרוג ממוקד בנוחות המשפחתית. הוא קצת יותר גדול מקודמו, מאובזר ממנו ועם רשימת נכסים ארוכה אפילו בגרסאות הבסיסיות.
חיצונית הוא מובחן מהדגם שלפני הרענון בשכבה הקדמית הצפופה, יחידות התאורה מלפנים ובזנב ובאופן כללי משקף אבולוציה חצי מדורגת בהופעה שלו. תא הנוסעים גם הוא מציג קפיצת דרך טכנולוגית ומאמץ הנדסת אנוש יוקרתית יותר (ברוחו של הפלאסייד) עם תעלה רחבה ותפאורה מגוונת.
יונדאי עוברים בסנטה-פה המחודש לחיבור אלקטרוני Shift by wire לתיבת ההילוכים בסיועם של מתגים, וכן משדרגים את כל חווית המשתמש עם מספר חבילות אבזור. השיווק נחלק בין חבילת ה'סופרים' לה הנעה קדמית לבין חבילת ''עלית' לה הנעה כפולה. בציוד התקני מסך ראשי 8 אינץ', גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, מושבי עור, טעינה אלחוטית לנייד ועוד. הדגם הבכיר מוסיף גם לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', תאורת LED מלאה בפנסים הקדמיים והאחוריים וחימום ואיוורור למושבים הקדמיים.
כנהוג ביונדאי גם הסנטה-פה מצויד בכל מערכות הבטיחות האקטיביות החדישות ביותר, אך רק בדגם 'עלית' נכללת גם מערכת התרעת שטח "מת" בלוח המחוונים הדיגיטלי ומערך מצלמות היקפי.
מבחינת הינע, הסנטה-פה חמוש ב-2.2 ל' טורבו דיזל CRDI המוכר, בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית (רטובה, עם קירור שמן נפרד) בת שמונה מהירויות. ההספק המרבי עומד על 200 כ"ס ו-45 קג"מ מ-1,750 סל"ד המאיצים בו ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות ועד 205 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-12.5 ק"מ לליטר סולר.
המחירים לסנטה-פה 2021 יחלו ב-270 אלף שקלים לדגם ההנעה הקדמית ועד 300 אלף שקלים לדגם ההנעה הכפולה (ללא שינוי לעומת הדגם שלפני החידושים).