$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"אלפי הזמנות": הרכב החדש של MG עולה למגרש

ליבואנית מותג MG לישראל דוד לובינסקי יש תחזיות אופטימיות לרכב החשמלי החדש, ה-EHS פלאג-אין הייבריד. "יש לנו יתרון כמעט בכל פרמטר לעומת המתחרים"

ניר בן טובים   08.02.21 - 11:31

תגיות: MGדוד לובינסקי

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)

אנחנו לא מומחים בניתוח אישיות, אבל נדמה שלרוב הישראלים יש מערכת יחסים מורכבת עם מותג MG בישראל. דברים אלו תקפים בעיקר עבור מי שחווה את מכוניות החברה לפני למעלה מעשר שנים כאשר דגמי הסדאן הפסאודו-יוקרתיים, ה-550 ולאחר מכן ה-350 שכבר נמכרו תחת כנפי SAIC הסיני - מי שרכשו את הזכויות של המותג הקשיש מלונגברידג', עשו עלייה וניסו לנער את שוק המשפחתיות עם תמחור אגרסיבי (115 אלף שקל לתת המשפחתית) ויחסי עלות-תמורה מפתים.

גם כלי התקשורת המקומיים, שהשתתפו אמש (ראשון) בהבשלת הקרקע להשקת הדגם הפלאג-אין המשפחתי של MG, ה-EHS, קיבלו תזכורת לכך שתהליכי התבגרות של מותג עשויים להיות מורכבים ודורשים אורך רוח והבנה של מודל עסקי. ביבואנית מחלקים קרדיט ליו"ר הקבוצה, דורי מנור, שהיה "הראשון לזהות" את פוטנציאל הצמיחה של MG והנכונות של SAIC לתמוך כלכלית בחברה המשתקמת מבריטניה ולא להרפות מהם, גם כשאנחנו פה בישראל הצנועה מתחנו ביקורת נוקבת כנגד איכות המוצר מול התוצרת היפנית או הדרום קוריאנית, אי שם בתחילת העשור הקודם.  

גם ב-2021,  מוכת הקורונה, השינוי התדמיתי של MG עדיין כרוך בהרבה עבודה קשה, הן של אסטרטגית היחצנים שמנסה בשלל אפיקים ישירים לעצב את דעתם של עתונאי הרכב מחדש, והן של פתיחות הנהגים ליצרן שעד לפני 5-7 שנים השאיר טעם זול בפה והותיר חותם של משהו בר חלוף שפשוט יקרוס באקראי.  

נקודת המפנה של MG ארעה לפני שלוש שנים כשהחלו MG בריטניה לשווק את הקרוסאובר הקומפקטי, ה-ZS, שהצליח על אף המשקעים לאתגר את הסגמנט עם תמחור אגרסיבי, קודם בגרסת הבערה ובשנה האחרונה אף התברג כרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל עם נתח שוק של 44%, או משהו כמו 860 יחידות.     

 רגע האמת

ה-ZS עיגן את שרידותה של MG בישראל - והרבה יותר מזה. אבל גם דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי יודע שהוא סימן רק את ההתחלה, מתאר את ה-ZS כמעין שגריר, צעיר וחצוף שבא לבדוק (שוב) אם הישראלים יקנו מכונית עם DNA סיני. הניסוי הזה הוכתר כמוצלח, אבל עכשיו הוא טוען "הגיע רגע האמת להכנס למגרש של הגדולים". ב-MG יצאו בקרוב בקמפיין "עולים להתקפה", מצהירים על חדירה לסגמנט ה-SUV המשפחתי עם רכב פלאג-אין שלדבריהם מעורר הרבה מאוד סקרנות. "אני לא רוצה לנקוב במספרים מדוייקים, אבל אני מעריך שנמכור אלפים", אומר שביט, ומכריז בצורה כזו אחרת מלחמה על כל הקרוסאוברים המשפחתיים שנמכרים כאן במספרים דמיוניים.  

שיטת העבודה של MG מותאמת לעולם המקוון. הם בעיצומה של המהפכה החשמלית ולכן כל המערך מגולגל בתוך האינטרנט ומאמץ את שיטת הרכישה מרחוק עם נסיעות מבחן ונציגים שמגיעים עד הבית; אנשי התמיכה של לובינסקי, בדומה לחלק ניכר מקרב היריבים שלהם, פעילים ברשתות החברתיות ובוואטספ, מלקטים מחמאות ויודעים לפרסם אותן במקומות המתאימים ומצד שני, מנתחים הערות (לעתים בוטות) כדי לקבל תמונה מייצגת מי עומד מולם ואיפה נקודות התורפה של כלי הרכב המשווקים על ידם. כך או אחרת, הקהל מגיב; על פי נתוני החברה, יותר מ-1,000 אנשים הזמינו נהיגת מבחן על ה-EHS החדש והזמן הממוצע של הגולש בעמוד הדגם הוא למעלה מ-4 דקות.

דגם ה-EHS, עליו ננהג בקרוב תומחר בישראל ב-159 אלף שקל. זהו רכב פלאג-אין מלא מסגמנט C, עם 258 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות וטווח נסיעה חשמלי של 52 קילומטרים. אין לו מתחרים ישירים "קלאסיים", אחד מול אחד, אלא שניים מסגמנטים חופפים אותם סימנו בלובינסקי - קיה נירו פלאג-אין וכן מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין. על הנייר יש לו יתרונות בביצועים, ואף יותר באבזור מול כל אחד מהם והמחיר שלו צריך לשחק כאן תפקיד מרכזי, עוד לפני השוואות מתבקשות על הכביש.  "אני חושב שזה הרכב שישנה את כללי המשחק של MG בישראל", אומר שביט, אך מוסיף כי הכמויות תלויות מאוד בקווי היצור. "המגפה פוגעת ביכולת האספקה הכלל עולמית, וגם בישראל נשתדל להפיק את המיטב מהמצב הנוכחי ולעמוד בדרישה".  

צרפתי יקר:  "אנחנו לא מרווחים הרבה על דגמי פלאג אין"

למעט בחלק מהערכים הטכנולוגיים, אין שום מסלול מקביל בין MG למותג פיג'ו שנמצא כאמור גם הוא בבעלות לובינסקי, קל וחומר ברכבי הפלאג-אין. כשנשאל שביט לגבי תחרות פנימית בין דגם ה-PHEV של פיג'ו לבין הדגם החדש של MG לא הביע דאגה שהקהל "יחצה לשניים", ואף חידד מי באמת קובע את המחירים ודי ברור לכל מאן דהוא שיש פערים בולטים באיכויות ביניהם. "דגם הפלאג-אין של פיג'ו (218 אלף שקל) נמכר ביחידות מעטות יחסית, בין היתר בגלל עלותו הגבוהה והמיצוב שלו. אנחנו לא קבענו את העלויות - זו מדיניות היצרן וכך הוא תמחר אותו. אולי נדמה לכם ששולי הרווח שלנו מהדגם הזה גדולים, אבל הם מזעריים".

חרף המתקפה המתקרבת של MG,  יש הרבה סוגיות לא פתורות לגבי הרכב החשמלי בישראל: העלות הראשונית, פריסת עמדות הטעינה (כיום יש 240 תחנות עם כ-600 עמודי טעינה בכל הארץ), משך הטעינה, חרדת הטווח ושאלת שוויו כרכב משומש לאחר מספר שנים. אין מחלוקת שזה הכוון אליו זורם הענף ול-MG יש כעת רכב אסטרטגי שאכן יכול לטלטל מעט את הספינה, אבל מעבר לים אף אחד מהיצרנים המובילים אינו יושב בחיבוק ידיים. וזה עוד לפני שאנחנו יודעים כיצד בדיוק תשפיע טסלה על דפוסי הרכישה בישראל.