אפשר להסיק כי קהל הרכב של 2021 מבקש מהיצרנים לבצע שתי משימות, ולאחדן תחת קורת גג משותפת: קרוסאובר ומערכת הנעה היברידית - רצוי נטענת או לחילופין שתהיה חשמלית 100%. בשני המקרים, מותג DS משתדל לעמוד בדרישות ופונה לעשות זאת עם הפרשנות המיוחדת שלו לרכב פרמיום קומפקטי שמתחרה בדגמים כמו אאודי Q2 או ב.מ.וו X1 - שאכן אימץ לאחרונה טכנולוגיית PHEV כחלק מהאסטרטגיה הירוקה של BMW.
זו תוספת אסטרטגית נכונה, מתוזמנת היטב עבור דגם ה-DS3 קרוסבק, שהוצג בישראל רק בגרסת ה-1.2 ל' טורבו בנזין (130-155 כ"ס) לפני שנתיים (180-205 אלף שקלים). הוא מוכן כעת לאתגר אותם עם הנעה חשמלית טהורה במהדורת ה-E-tense, שאמנם אינה מכוילת לגלח את האספלט, אבל מניבה ביצועים יעילים, נינוחים, ומאפשרת למותג להכנס לקטגורית ה-B-SUV התחרותית שהולכת וצוברת תאוצה עם רכב מודרני וייחודי בהופעתו.
מתחת לחרטום של ה-DS3 תמצאו מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ו-26 קג"מ מחובר אל סוללת 50 קווטש והנעה קדמית - אותה תחנה המשרתת כאמור את פיג'ו 208e. בסיועה של מערכת העברת כוח אלקטרונית, הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות וטווח הנסיעה על הסוללה מבטיח כ-319 קילומטרים עד התרוקנות. את הטעינה, כנהוג ב-PSA ניתן לבצע ב-3 דרגות מתח: טעינה מהבית ב-22 שעות, טעינה בעמדה ביתית ייעודית ב-5.5 שעות או טעינה חיצונית בתשתית מהירה המזינה 80% לסוללה ב-25 דקות לערך.
את ה-DS3 קרוסבק E-tense תשווק דוד לובינסקי רק בחבילת Grand chic rivoli, אבל כנהוג ב-DS גם בדגמים היותר בסיסיים של המותג לא גורעים רכיבים וצעצועים כדי לתת לו יתרון בקו הזינוק; ברשימת האבזור תאורת LED מטריקס חכמה, חיישנים היקפיים, צג ראשי 10.2 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', ממשקי אפל ואנדרויד, מושבים מהודרים (תפעול ידני), תצוגה עלית, הנעה ללא מפתח, צמד שקעי USB בקונסולה הראשית, חישוקי 18 אינץ', מערכת שמע 8 רמקולים, בקרת אקלים דיגיטלית, מצלמה אחורית פנורמית ושלל מערכות הגנה אקטיביות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה בין 0-180 קמ"ש.
מהיבואנית נמסר כי מחיר הרכב הוא 199 אלף שקלים. מסגרת האחריות היא 3 שנים או 100 קילומטרים לרכב, ו-8 שנים לסוללה.