סקודה משחררת טיזר ראשון, ערטילאי למדי של הדור הרביעי של הפביה, מכונית הסופר-מיני החשובה של היצרן הצ'כי. עבור מי שמכיר אותה בצורה אינטימית, נדמה שהדור השלישי שרד אתנו תקופה מאוד ממושכת, אבל בהשוואה לדור השני שכיהן במשך שמונה שנים, סקודה הורידו כמעט שנתיים מהמחזור השגרתי של הפביה (קוד דגם NJ) שהוצגה בשנת 2015.
הנימוק לכך טמון בשינויים הטכנולוגיים המורכבים שחולל קונצרן פולקסווגן באחיותיה מבית סיאט (איביזה) ו-פולקסווגן (פולו) בשלוש השנים האחרונות. הפביה היא המכונית היחידה שטרם עברה לפלטפורמת ה-MQB A0 שנחשבת גמישה יותר מבחינת מנועים ובטיחותית בהרבה מקודמתה.
מהקדימון שסקודה פרסמה לא קשה לזהות את הקווים הכללים של הפביה דור 4, ואם תשוטטו קצת ברשת תוכלו לגלות אותה בתמונות ריגול עם ובלי הסוואה. התוצאה הסופית אם תהיתם לא ממש מפעימה, אבל סקודה מעולם לא ניסו למשוך את הקליינטים בזכות המראה החיצוני אלא להפך - מיצבו את השמרנות האלגנטית של המותג בחזית סימני ההיכר.
מבנה חלל הפנים לעומת זאת מבשר על שורה של שדרוגים בשטח המחיה, בידוד הרעשים ונוחות הנסיעה. אחד מהם שימצא חן בעיני משפחות צעירות הוא הגדלת המרחב הקדמי בכמה ס"מ, האחורי ותוספת של 50 ליטרים לנפח תא המטען בדגם ההצ'בק עד ל-400 ל' בקירוב (בערך כמו פולקסווגן גולף). פרט לכך, סקודה יטמיעו חלק מהמערכות של האוקטביה בתשתית הבידור הפנימית עם מערכת הפעלה MIB3 ועם צג ראשי שנע בין 8 ועד 9.2 אינץ' (בגרסאות הבכירות, אם אלה תגענה לארץ). מובן שכל מערכות הבטיחות תהיינה אף הן על סיפונה.
בהיצע המנועים, סקודה פועלת בקו אחיד עם פולו ואיביזה, כך שאת החרטום ימלאו שלוש בוכנות בנפח 1.0 ל' עם הגדשת טורבו ו-110 כ"ס זמינים לרגל ימין עם תיבות DSG מסורתיות. הנעה היברידית אינה על הפרק, גם לא גרסה חשמלית בינתיים, אולם בסקודה רמזו מדי פעם שיגייסו את מנוע ה-2.0 ל' טורבו של הפולו GTI לטובת מהדורת RS מושחזת שתחלץ 200 כ"ס.
ההשקה הרשמית של הפביה מתוכננת לאביב. כך שאלינו סביר שתגיע מספר חודשים לאחר מכן, כנראה לקראת הסתיו.