גזרת מובילי המשפחה במרכב SUV מתחממת היום (רביעי) עם נחיתת קיה סורנטו 2021 בישראל. הקרוסאובר של קיה משקף שדרוגים רבים במגוון תחומים ולראשונה מצויד גם במערכת פלאג-אין נטענת מהחשמל. הוא מרווח מקודמו בזכות שימוש בפלטפורמה חדשה, בטיחותי יותר ומציג קפיצת מדרגה משמעותית בחלל הנוסעים ובתכנון הנדסת האנוש. הוא ימכר בשלוש גרסאות מובחנות כאשר כולן עם סידור הושבה ל-7 אנשים.
הסורנטו החדש מתחרה בסגמנט D מול דגמים כמו סובארו איוולטיס, טויוטה היילנדר, פורד אקספלורר או התאום שלו יונדאי סנטה פה (וביבוא מקביל אפילו בפולקסווגן אטלס). הדור החדש הוא הרביעי בשושלת הזו שהוצגה בשנת 2002 והאחד השינויים הגדולים בו טמון ברצפה ובעיצובי החוץ והפנים. הפלטפורמה משרתת את יונדאי סונטה וקיה קרניבל בין היתר, והיא אפשרה לקיה לבצע שיפורים עמוקים במרחב הפנים והפרופורציות; הוא ארוך מקודמו, רחב ממנו ובסיס הגלגלים צמח ב-3.5 ס"מ ל-2.82 מ'. גובהו 1.7 מ' ותא המטען סטנדרטי בגדלים האלה עם 187 ל' מאחורי שורה שלישית ו-870 ל' בקיפול השורה האחרונה.
כל מערך הפיקוד של הסורנטו זכה לרפורמה יסודית, החל בנראות ועד הדיפונים ותרכובות המפלסים. במרכז מתנוסס כעת צג ראשי 10 אינץ' תואם אפל ואנדרויד ואפליקציות בעברית כולל ניווט וויז, ובלוח המחוונים תצוגה דיגיטלית מלאה 12.2 אינץ' בדגם ההיברידי ומעלה, כאשר לכך מתווספת גם תצוגה עלית (בגרסת הפלאג-אין בלבד). כל הדגמים מקבלים בציוד התקני חיישנים היקפיים, תאורת LED בשני הקצוות, בקרת אקלים תלת אזורית, הנעה ללא מפתח והיצע רחב של מערכות בטיחות חכמות. בגרסאות יקרות יותר מושבי עור וחימום לגלגל ההגה, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי מוגדלים, תא מטען נפתח חשמלית, וילונות הצללה, גג פנורמי ובגרסת הפלאג-אין גם תצוגה של שטח "מת" במראות הצד בלוח המחוונים. שינוי נוסף טמון בהסרת בורר ההילוכים לטובות גלגלת Shift by wire בדגמים ההיברידיים.
VIDEO
הרכב המנועים של קיה סורנטו עודכן מהבסיס ועד הקצה העליון. בדגם הכניסה שלו תמצאו מנוע 2.2 ל' טורבו דיזל בהספק של 203 כ"ס ו-45 קג"מ מחובר אל תיבה דו-מצמדית 8-מהירויות עם האצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות. לצידו מנוע בנזין 2.5 ל' המפיק 180 כ"ס ו-23 קג"מ ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 ש'. דגם זה מחובר אל תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות. לסורנטו תהיה גם גרסה היברידית רגילה עם 230 כ"ס המאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות. דגם זה מחזיר כ-15 ק"מ לליטר בממוצע.
התוספת החשובה השנה היא גרסת הפלאג-אין; גרסה זו משלבת מנוע 1.6 ל' טורבו 180 כ"ס עם מנוע חשמלי וסוללת ליתיום פולימר 13.8 קווטש. התפוקה המשוקללת היא 265 כ"ס ו-66 קג"מ. הסוללה תאפשר לכם לנסוע למרחק 57 קילומטרים בנסיעה משולבת ובזכות מערכת חסכון חכמה עד 70 קילומטרים בנסיעה עירונית. השידוך הוא לתיבת הילוכים 6-מהירויות אוטומטית המאיצה בכל הגלגלים (הנעה כפולה) ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. צריכת דלק לפי הצהרות יצרן היא 1.6 ליטר לכל 100 קילומטרים. מערכת ה-4X4 מצוידת גם בבורר נהיגה סלקטיבי עם מספר מצבי כיול לשטח.
המחירים לקיה סורנטו החדש בישראל:
סורנטו אורבן 2.5 ל' בנזין - 235 אלף שקל
סורנטו 2.2 ל' טורבו-דיזל - 245 אלף שקל
סורנטו היברידי - 260 אלף שקל
סורנטו פלאג-אין הנעה כפולה - 290 אלף שקל