באיחור לא קטן נוחתת כאן היום (רביעי) המכונית החשובה ביותר באירופה ב-40 השנים האחרונות, פולקסווגן גולף ממנה נמסרו עד היום 35 מיליון יחידות בעולם. צ'מפיון מוטורס תחל לשווק את ההאצ'בק האסטרטגית במחירים שיחלו ב-135 אלף שקלים לדגמי בסיס עם מנועי 1.0 ל', כשמעליו מנוע ה-1.5 ל' ובצמרת גרסת ה-GTI החדשה.
הגולף דור 8 הוצגה לפני שנה וחצי בגרמניה, וכמו הרבה אחיותיה היא נשענת על רצפה מודולארית משודרגת מסדרת ה-MQB עם התאמה למערכות מסורתיות וגרסאות היברידיות וחשמליות (דוגמת גולף E שמעולם לא שווקו כאן גם בדורות הקודמים). ביחס לדור השביעי היא קצת יותר גדולה ומתוחכמת, אבל בעיקר פחות שמרנית בהופעה החיצונית שלה והפנימית ומנסה לשבור את הסממנים המאופקים לטובת הדור הצעיר.
צ'מפיון תשווק אותה בשתי מהדורות: Life ו-Life פלוס, ופרט לתשתית של מערכות בטיחות אקטיביות חכמות (כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציות זחילה ונהיגה חצי אוטונומית עד 210 קמ"ש), כל חווית המשתמש תהיה שונה לחלוטין ומעניקה תחושה שהטכנולוגיה זינקה קדימה באופן דרמטי; הממשקים, הצגים, החומרים והאבזור עודכנו בכל הרמות. הצג הראשי כעת מגיע בגודל 8.25 אינץ, לוח המחוונים הוא 10 אינץ' דיגיטלי ובדומה לרוח הפושה על תעשיית הרכב לאחרונה גם הגולף עוברת לשימוש בפקד הילוכים אלקטרוני מסוג Shift by wire.
מבחינת אבזור, הציוד התקני כולל מערכת שמע שבעה רמקולים, מערכת לחיבור הסלולרי עם תמיכה באפל ואנדרויד, חיישני חניה, מצלמה היקפית, פנסי LED היקפיים ועוד. דגם ה-Plus בגרסת ה-1.5 ל' בלבד מוסיף גם כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים, ריפודים מהודרים יותר, תקרה פנורמית וחישוקים מוגדלים ל-17 אינץ'.
סדרת המנועים החדשים של הגולף מצוידת במערכות היברידיות מתונות (מיילד היבריד) עם השפעה קלה על צריכת הדלק ומדד זיהום האוויר. מנוע ה-1.0 ל' יכניס אתכם לעולמות גולף 8 עם הספק מרבי 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ והאצה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות עם צריכת דלק ממוצעת של כ-19 ק"מ לליטר על פי יצרן. דגם ה-1.5 ל' מחלץ הספק מרבי של 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ מ-1,500 סל"ד ומאיץ בגולף מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. צריכת הדלק היא בסביבות ה-17 ק"מ לליטר. מנועים אלה מחוברים אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות.
גרסת ה-GTI המושחזת ממשיכה מסורת של הוט האץ' קומפקטיות לנהג המשפחתי, על כל המשתמע מכך; זו חמושה במנוע 2.0 ל' טורבו המפיק 245 כ"ס ו-37.3 קג"מ מ-1,600 סל"ד. אין תיבה ידנית למרבה הצער, ועל כן ערבוב ההילוכים מבוצע על ידי תיבת 7-מהיריות דו-מצמדית המשגרת אותה מהמקום ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות. כנהוג בגרסאות ה-GTI היא מכוילת לקשיחות עם הנמכה של סנטימטר בבולמים וכל התפאורה הפנימית והחיצונית שלה מתכתבת אחת עם השניה; לועות מפלט כפולים, שבכה קדמית שונה עם מיתוג GTI, יציבה דינמית יותר, מושבי ספורט, חישוקי 18 אינץ' ועוד.
המחירים לגולף בישראל:
דגם 1.0 ל' לייף - 135 אלף שקל
דגם 1.5 ל' לייף - 147 אלף שקל
דגם 1.5 ל' לייף פלוס - 157 אלף שקל
דגם 2.0 ל' GTI תמורת 235 אלף שקל