$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשיפה רשמית: פיג'ו 308 החדשה

יותר ארוכה, שני דגמי פלאג-אין הייבריד ותא נוסעים חדשני. הדור החדש של פיג'ו 308 במחצית הראשונה של 2022 בישראל

ניר בן טובים   18.03.21 - 06:47

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...

פיג'ו חשפה הלילה (רביעי-חמישי) את ה-308 החדשה, בערך שמונה שנים אחרי שהוצג הדור השני שמתח את גבולות המעטפת המקורית שלה עד הקצה. כפי שדווח כאן לאחרונה, המכונית הקומפקטית תהיה הראשונה לשאת בחרטום את סמל פיג'ו העדכני שנחשף לפני כמה שבועות ובאופן סימבולי היא גם מסמנת מהפכה טכנולוגית עמוקה עבור רבת המכר הצרפתית, החל בעיצוב החוץ, תא הנוסעים, החומרים ומערכות ההינע שלה.

ה-308 החדשה מבוססת על רצפת EMP2 משודרגת עם צמיחה לא קטנה במידותיה; היא התארכה ב-11 סנטימטרים ביחס לקודמתה ונעמדת כעת על 4.37 מ'. גם בסיס הגלגלים גדל וכאן מספרים על 5 סנטימטרים נוספים ל-2.68 מ'. הרוחב נותר דומה עם 1.81 מ', אולם בממד הגובה, בהתאם לשינויים האירודנימיים היא הצטמקה ב-2 סנטימטרים בגובה התקרה. תא המטען מציע 412 ליטרים, שזה יותר מגולף (380 ל') וכן מזה המוצע בפורד פוקוס  (375 ל'). 

סגל המנועים של פיג'ו 308 מוכר לנו כיום מכל דגמי ה-SUV, אולם לפחות בשלב הזה ממשיכים יחידות בנזין ודיזל קונבציונליות לצד מנועי פלאג-אין כדי לאפשר כניסה "מוזלת" למשפחה. הבסיס יתחיל עם יחידות ה-1.2 ל' טורבו 110 ו-130 כ"ס בנזין ומנוע ה-1.5 ל' טורבו דיזל HDI עם 130 כ"ס בחיבור אל תיבות ידניות או אוטומטיות 8-מהירויות.

המנועים הירוקים הבכירים יתחילו ב-1.6 ל' טורבו פלאג-אין עם הספק מרבי של 225 כ"ס. זו מצוידת בסוללת 12.4 קווטש עם טווח נסיעה מרבי של 59 קילומטרים עד התרוקנות. דגם נוסף מבוסס על מנוע בנזין המפיק 150 כ"ס מחובר אל מנוע חשמלי 110 כ"ס שביחד, בשקלול היברידי מחלצים הספק מרבי של 180 כ"ס. גם כאן הסוללה תספק טווח נסיעה של כ-60 קילומטרים ושני המנועים משודכים אף הם לתיבת 8-מהירויות אוטומטית.

ייתכן שבשלב מאוחר יותר הגרסה החמה המכונה PSE תאמץ מנוע 300 כ"ס פלאג-אין הייבריד. גרסאות ה-GTI וה-GT ננטשו עקב תקנות זיהום האוויר.

 

פיג'ו ממשיכה את פילוסופיית ה-I cokcpit בחלל הפנים, ובדומה לדגם היוצא גם הפעם לוח המחוונים מוגבה מעל גלגל הגה ספורטיבי וקטן. השינויים הגדולים טמונים במערכות האחוריות של מחשבי הדרך והמסכים הראשיים שהוכשרו עם מהירות תגובה משופרת בהרבה ורוזולציה מחודדת. פיג'ו הוסיפו קיצורי דרך באמצעות תפעול קולי מתקדם והצג הראשי בקונסולה הוגדל לפורמט מלבני וכן התווסף מתג מיוחד ישיר להפעלה של בקרת האקלים (משולבים פיזיים ומגע). 

הנדסת האנוש עודכנה לטובת המרווח, בעיקר בשטח העבודה בין הנהג לנוסע, עם שימוש בבורר הילוכים אלקטרוני במקום ידית מסורתית, כך שליושבים 34 ל' אחסון פריטים מסביבם. ברשימת האבזור גם אפל ואנדרויד אלחוטי, מושבים יוקרתיים, תאורת אווירה, תקרה פנורמית, מצלמות 360, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה היקפיים, מושבים חשמליים עם עד 10 כיוונים, ניטור איכות אוויר בקבינה ועוד הרבה. מערכות הבטיחות כוללות כעת גם נהיגה אוטונומית מורחבת עם התאמת מהירות הנסיעה ביחס ישיר לתוואי, לרבות הפחתת מהירות הנסיעה בכניסה לסיבובים חדים באופן אוטומטי.

המכונית תצא לאירופה בהמשך השנה. המחירים נעים בגזרת ה-25 אלף יורו. מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-308 החדשה תגיע לארץ במחצית הראשונה של 2022.