אחרי תקופת יובש יחסית גדולה מבחינתי, בה שום משחק לא הצליח לתפוס את המבט או העניין שלי, Outriders הגיע והביא איתו משב רוח רענן של הנאה רצופה וחסרת דאגות. אבל, למרות ההנאה שהמשחק מצליח לספק, מתחבאים בתוכו הרבה מאוד בעיות טכניות לא פתורות. בעיות אותן המשחק מנסה בכל כוחו להסתיר. אבל למרות הביקורת הממוצעות עד שליליות שניתן למצוא ברשת - אני נהניתי. אז בואו נתחיל מההתחלה.
עלילה: לא החלק החזק של המשחק
עלילת המשחק עוקבת אחר גיבור ללא שם המשתייך לקבוצת של חיילי עלית הנקראים Outriders. מטרתם של חיילו אלו היא להיות המונחתים הראשונים אל כוכב הלכת Enoch, המשמש כבית החדש של האנושות אחרי שכדור הארץ על סף השמדה.
המשחק מתחיל בהגעת החיילים הראשונים אל קרקעת הכוכב החדש והגילוי שלא מדובר בכוכב בר-קיימא. למעשה, סופת ענק בשם “The Anomaly” הרגע את מרבית ה-Outriders והרסה את כל הציוד המתקדם שהגיע ביחד עם המתיישבים החדשים.
31 שנה אחר כך, גיבור הסיפור מתעורר מתרדמת ועליכם ליישב מלחמת אחים בין בני האנוש, וגם לעזור למפקדי המושבות למצוא דרך לעבור את מחסום הסערה שכולא אותם בתוך העמק שבהם נחתו.
בדומה ל-Looter Shooters אחרים, העלילה של Outriders רק משרתת את המשחקיות ולא מספקת חוויה עמוקה מעבר לכך. מדובר בסיפור שכבר קיבלנו במדיות אחרות והוא לא מתפתח לכיוונים מרשימים או מעניינים במיוחד. למעשה לקראת אמצע-סוף העלילה מצאתי את עצמי מפהק ומדלג על סצנות מעבר כי כבר לא היה לי עניין או חצי עניין בעלילת המשחק.
אז העלילה של Outriders למעשה מתקיימת בעולם בו כדור הארץ גוסס, האנושות נשלחת לכוכב לכת אחר והדמות הראשית משתייכת לקבוצה של חיילי עלית שתפקידה להציל את האנושות. רק על פי המשפט הזה אפשר להסיק לבד את הגנריות של העלילה ואת העובדה שכבר קיימים המונים משחקים/ספרים/סרטים המספרים סיפור דומה בצורה יותר טובה. במילה אחת - שעמום.
משחקיות: כלי נשק שעושים את העבודה וכוחות על טבעיים
אז נכון שהעלילה משעממת ומאוד שטוחה. אבל כל השליליות שעוסקת בעלילת המשחקת נעלמת באותה השנייה שלוקחים את השליטה לידיים. מפתחי המשחק הם הצוות שעמד מאחורי גרסת המשחק ל-Gears of War המקורי. ו-וואו כמה שזה מורגש.
Outriders הוא אלים, מהיר ומאוד אגרסיבי. תירו באויב עם רובה ציד? חצי מהגוף שלו יעלם בענן דם. תירו לאויב עם צלף בראש? תתכוננו למקלחת וחלקי מוח. וזה אף פעם לא יימאס. יותר מזה, אתם תחכו לקרב היריות הבא בשביל לחזור להרגיש את הסיפוק שמערכת הקרב מביאה.
עכשיו, זה לא שמדובר במערכת קרב פורצת דרך שהמציאה את הגלגל. אפשר להגיד ש-Outriders הוא שילוב של שלושה משחקים פופולריים: Gears of War, The Division ו-Doom Eternal.
החיבור ל-Gears of War יורגש מיוחד. בין אם זה אנימציית הריצה, מידול הדמויות, רתע הנשקים או ההרגשה הכללית. אי אפשר שלא לשים לב לדמיון בין שני המשחקים. החיבור ל-The Division הוא דבר ראשון עלילתי: קבוצה של חיילי עילית שמגינה על כל האנושות וכל השטויות הללו. אבל Outriders לוקח השראות נוספות מהמשחק כגון מערכת ה-Loot או עיצוב המשימות הלינארי.
הקשר ל-Doom הוא טיפה יותר מופשט ועוסק בעיקר בדרך הייחודית בה משחקים את המשחק. למשל, כל הריגה של אויב תחזיר לכם הרבה נקודות חיים. אז ישנם אויבים חלשים יותר אותם משאירים בכוונה בחיים בשביל לקבל boost של נקודות חיים באמצע קרב קשה. זוהי מערכת שתרגיש מאוד מוכרת לשחקני Doom. או התאמת הנשקים לסוגי האויבים, מה שיוצר סוג של "ריקוד" החלפת נשקים ויכולות בזמן קרב. וכדו'.
בשבילי, המשחקיות ומערכת הקרב של Outriders הן הסיבות העיקריות להנאה שלי מהמשחק. השילוב בין ה-Gore למערכות השונות ששולבו במשחק הופך כל קרב יריות להנאה צרופה. בנוסף לכך, הרובים עצמם מרגישים מצוינים, הם רועשים, כבדים ועם סאונד שנבנה בצורה מעולה בהתאם לסוג הנשק. בשורה התחתונה, רק בשביל מערכת הקרב המשחק שווה קנייה.
למרות הנשק החם שראוי להערצה. ישנה סיבה נוספת להצלחת המשחק מבחינת המשחקיות: כוחות על טבעיים. כפי שאמרתי קודם לכן. עלילת המשחק ב-Outriders בנויה ככה שהיא משרתת את המשחקיות. ולא להיפך.
בתחילת המשחק הדמות שלנו נפגעת על ידי הסופה העל טבעית, מה שהופך אותי ל-Altered - בני אנוש עם כוחות על. אחרי נקודת סיפור זו תוצג אפשרות בחירה של אחת מתוך ארבע דמויות, אני אישית בחרתי ב-Devastator , טנק המתמחה בלוחמת פנים אל פנים.
בחירת הדמות הזאת העניקה לי יכולות שונות כמו האפשרות לשפד אויבים על סלעים, יצירת רעידות אדמה, ניקוז נקודות חיים מאויבים והדיפת כדורים סטייל מטריקס. עכשיו, יכולות אלו לבדם לא יהיו מלהיבות במיוחד, אבל השילוב של יכולות אלו עם הנשקים החמים המעולים יוצרים מערכת קרב מעולה שמזמן לא נתקלה במשהו שדומה לה בעולם הגיימינג לאחרונה.
גרפיקה: חגיגה של בעיות טכניות ויציבות
אני רוצה להיות כנה, ולכן אני טוען שלא מדובר במשחק מושלם, או שקרוב להיות מושלם. בעצם אפשר להגיד ש-Outriders הוא כישלון בכל מה הקשור לצד הטכני. אבל אל תאמינו למילה שלי, מספיק לחפש “Outriders technical issues” בגוגל בשביל להבין שזה לא מקרה נקודתי.
הבעיות הטכניות נעו בין קריסות שרתים, איבוד התקדמות ונפילות פריימים כבדות. לי אישית היה מקרה שבו לא יכולתי לסיים משימה ספציפית ולא יכולתי להתקדם הלאה במשחק. למזלי הצלחתי לשלוף שמירה ישנה של המשחק דרך הקבצים ולהתחיל משם, אבל זה לא משהו שאני מצפה לעשות כשאני משחק במשחק שיצא בשנת 2021.
לפי הבנתי Square Enix, מפיצת המשחק, לא מתכננת להפוך את המשחק ל-Live Service, מה שאומר שאחרי חבילות ההרחבה המתוכננות, לא ייצאו עוד תיקונים או שינויים ספציפיים אם קהילת המשחק תבקש אותם. ככה שהבעיות הטכניות של המשחק עלולות לפגוע בו קשות. וזה לא שמדובר בבעיות קלות, יש אנשים ספציפיים שאיבדו דמות שלמה במשחק. זה מרגיז.
מבחינה גרפית המשחק הוא לא פורץ דרך. סך הכל מדובר במשחק יפה, אבל לא כזה שגרם לי להשתנק ולהתפעל. לא מצאתי את עצמי בוהה בנופים או לוקח צילומי מסך ומפרסם אותם ברשתות חברתיות. מה שכן, המשחק יודע להעביר בצורה טובה מאוד את האיזורים השונים.
עולם הקרח מרגיש קר ובודד, הר הגעש מרגיש לא יציב, חם ואלים. וגם אפקט הגשם עשוי בצורה טובה יחסית. אז זה לא שמדובר בגרפיקת פלאים, אלא דברים בסיסיים שאני כבר מצפה לראות בשנת 2021, ואני שמח לראות שאת זה לפחות המשחק הצליח לעשות ללא פגמים.
בשורה התחתונה
האם הייתי ממליץ על Outriders? כן. חד משמעית. מדובר במשחק סוחף, כיף וקליל. לא תמצאו בו פאזלים שוברי ראשים או עלילות מסובכת עם מסע בזמן ודברים דומים. מדובר במשחק פשוט עם מערכת התקדמות מאוד קלה לשימוש ושכולל בתוכו מערכת קרב מספקת וכיפית במיוחד כמותה לא ראיתי הרבה זמן.
זה נכון שהוא לא יזכה בתואר "משחק השנה", אבל לפעמים כל מה שצריך זה משחק עם רובים שעושים מה שרובים אמורים לעשות, בלי הגבלות גיל או צנזורה. וזאת גם אחת הסיבות ש-Doom כל כך הצליח וחזר לתודעה בשנים האחרונות. שמעתם פעם מישהו שמדבר על כמה שהעלילה של Doom מעניינת? כי אני לא. I Rest My Case.
עותק הסקירה התקבל תודות ל"עדלי יונייטד" - המשווקת הרשמית של Outsiders בישראל.