לא מעט תנודות נרשמו בחודשים אלה ובכלל בשנתיים שחלפו בסגמנט D, בפרט בקבוצת המשפחתיות הגדולות של קונצרן PSA; פיג'ו ערבבו את הנוסחא המסורתית של ה-508 והבשילו מרכב דמוי קופה (פאסטבק) ו-סיטרואן המציאו מחדש את ה-C5 כמעין הכלאה בין סטיישן לקרוסאובר שימושי ונינוח בדמות ה-C5X. בקרב השמות היותר וותיקים, פורד נפרדת מהמונדאו אחרי שלושה עשורים לטובת קרוס-סטיישן (כנראה מאוד דומה בגרעין שלו לפרשנות של סיטרואן) וייתכן שגם פולקסווגן פאסאט הנוכחית תהיה האחרונה בתצורה זו.
באופל המצב לא לגמרי פתור. האינסיגיניה, כותר "צעיר" במונחים של הקטגוריה הזו משרתת את אופל משנת 2008 (לפניה הייתה וקטרה) כמעט ללא שינויים מרחיקי לכת. האינסיגניה היא מקרה חריג כי בדיוק כמו אסטרה הנוכחית היא עדיין חתומה כמוצר שפותח על ידי בעלת הבית הקודמת, ג'נרל מוטורס. כעת מסתמן שעם הזמן לאינסיגניה תהיה יורשת חדשה סוף סוף, אך עם המכונית שתכנס לנעליה אופל ככל הנראה הולכת בדרך אחרת.
האסטרה והאינסיגניה הם כפי שצויין דגמי אופל היחידים שעדיין משתמשים בטכנולוגיה אמריקנית למחצה, בעוד שאר הדגמים מבוססים על מכללי סטלנטיס. אופל אסטרה החדשה שתוצג השנה, עושה את המעבר לפלטפורמת EMP2 מתוקנת שהושקה לאחרונה תחת פיג'ו 308 ו- DS4 (קרוס) החדשות. עד כאן, אלו דברים שהוכרזו ולמעשה כבר נכנסו לשלבי ייצור מתקדמים (כולל מערך השיווק). ומה לגבי האינסיגניה?
בראיון לחדשות הרכב באירופה, מנכ"ל אופל, מייקל לוהלר, מעניק כמה הצהרות שטרם דווחו לגבי מכונית המנהלים. לוהלר מציין כי האינסיגניה היא כרגע ספינת הדגל של אופל, ועדיין חשוב שלמותג יהיה רכב ייצוגי בצמרת על אף שדפוסי הצריכה מצביעים על נהירה לרכבי SUV. מנכ"ל אופל מודע, כמו הרבה מעמיתיו לפיחות במעמד הפופולריות של פלחי D "נמוכים" מסורתיים. "צורות הגוף משתנות עם השנים. אני לא חושב שנכון להמשיך במה שעשינו בעבר. אופל מאוד מסתגלת ותדע גם לבוא עם משהו חדש".
עדיין לא ידוע מתי מתוכננת האינסיגניה החדשה, אולם סבירות גבוהה שהפיתוח שלה לא יארך הרבה מאוד זמן נוכח הנגישות הרחבה שיש לאופל לטכנולוגיות של פיג'ו-סיטרואן. ייתכן שהיא תופיע על הכבישים ב-2022.