$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נחשפה הונדה סיוויק החדשה

השינויים בדור ה-11 אינם מרחיקי לכת, אבל בשביל המשפחתית החשובה ביותר של היצרן היפני זה בדיוק מה שימשיך מסורת של הצלחה מסחרית

ניר בן טובים   29.04.21 - 07:32

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...

הונדה חשפה הלילה (רביעי) בלוס אנגל'ס את הדור החדש של הונדה סיוויק סדאן, למעשה מתיחת פנים רחבה של הדור הקודם שהוצג בשנת 2015, עם שינויים אסתטיים מבחוץ ומבפנים שנועדו לגשר על הפערים שנוצרו בקרב הקהל שהתפצל בדעותיו בפעם הקודמת. עבור הונדה, מדובר באחד מהכלים האסטרטגיים ה"כבדים" ביותר בכל תולדותיה, ולמרות שהצרכן הממוצע התמכר לרכבי SUV בהמוניו, הסיוויק היא עדיין הנמכרת מסוגה באמריקה עם למעלה מ-220 אלף יחידות במהלך השנה הקודמת. נתון זה ממשיך לבצר אותה כאחת המכוניות המבוקשות בעולם מאז הושקה ב-1973, כשלזכות השושלת הזו נזקפים עד היום קרוב ל-12 מיליון מכירות. 

החתימות העדכניות של הסיוויק מוחקות ברמה מסוימת את הסימנים הקרביים של הדור היוצא, שהיה נועז אמנם וישיר כמו אגרוף לפנים אבל באותה מידה גם שנוי במחלוקת בקרב לקוחות וותיקים וחדשים. נראה שהונדה בחרו בתכנון רבוע, סולידי שמחזיר את הסיוויק קצת אחורה ומיישר קו עם הנוסח הקלאסי של מכוניות הסדאן העממיות ולפחות בארה"ב היא מיישרת קו עם האקורד האמריקנית (שלא נמכרת במחזותינו כבר תקופה ארוכה מאוד). במסגרת מתיחת הפנים שינו את מיקום מראות הצד, הצרו את קווי המותניים וחגורת הקו התחתון וכל זאת כדי לשפר את שדה הראיה מבפנים וכן לסייע לנהגים לשוטט על סיפונה בערים הפקוקות ובכביש המהיר.   

מבחינת המידות שלה הסיוויק גדלה רק במעט בכל אחד מהערכים, שומרת על הרוחב והגובה שלה ומגדילה את בסיס הגלגלים ב-3 ס"מ וקצת, מפשקי הסרנים גדלו ב-1.2 ס"מ ואל האורך נוספו כמה סנטימטרים בודדים. בהונדה מוסיפים כי השלדה חוזקה ב-8% וכעת עמידה יותר בפני כוחות פיתול, מה שאמור לתרום לבטיחות הנוסעים וכן להתנהגותה תחת עומסים תובעניים. עוד אומרים כי הזגוגית הקדמית התקרבה לנהג ב-4 ס"מ מה שיוצר מכסה מנוע ארוך יותר ולטענת הונדה מפחית בסביבת הנהג השתקפות מסיחת דעת. 


 

חלל הפנים של הסיוויק אינו מהפכני או אבולוציוני כפי שאולי התמונות והאיורים רמזו. הונדה נקטו בגישה פשוטה יותר, תכליתית עבור הקוקפיט החדש שלהם והמשמעות היא מצד אחד הסרה של מתגים מסוימים ומצד אחר התקנת קיצורי דרך מהירים-פיזיים חדשים. עוד בתפריט צג מרחף שמגיע בגדלים שלו עד 9 אינץ' (7 אינץ' בדגמים בסיסיים) וכמה נגיעות בגוון רטרו כמו פס הכרום המחורץ שעובר במפלס המרכזי של הקונסולה ומזכיר כוורת. בחלק מהדגמים יהיה גם צג דיגיטלי מלא בלוח המחוונים בגודל 10.2 אינץ' וברשימת התוספות תמצאו אפל ו-אנדרויד בממשוק אלחוטי ולראשונה מערכת שמע משודרגת של BOSE עם 12 רמקולים עם במות צליל עמוקות לחווית סאונד היקפית וסאב וופר. שיפורים בטיחותיים חדשים הם בדמות פגוש שמונע פגיעות קשות בהולכי רגל ומערכות בלימה אוטומטית ערניות יותר במהירות נמוכה (גם בנסיעה לאחור).  לסיוויק גם כריות אוויר נוספות למניעת פגיעות צד-פנים בשורה השנייה.  

הרכב המנועים של הסיוויק, עד כמה שהוא ידוע לנו לא עתיד להשתנות כמעט בכלל. באמריקה מצוידת הסיוויק במנועים רלוונטים וזולים יותר לשוק המקומי (2.0 ל' אטמוספרי 158 כ"ס), אבל בישראל סביר שנראה את אותן יחידות כוח, כאשר החזקה שבהן תהיה 1.5 ל' טורבו מחוזקת מעט עם 180 כ"ס ושיפור קל בעקומת המומנט. זו הוצמדה אל תיבת הילוכים רציפה שעברה כיול מחודש ואמורה לדמות הילוכים פלנטריים בצורה מדויקת יותר, וכן להפחית באחוזים בודדים את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בהונדה מדברים גם על איכויות דינמיות גבוהות יותר הבאות לידי ביטוי בהיגוי שכויל מחדש, בלמים מחוזקים ובולמים בעלי פעולה מדודה יותר ומאוזנת.

 מתי פה?

על אף שהסיוויק הפכה להיות מכונית גלובלית עם מעט שינויים ויזואלים ופנימיים בין הדגמים שמופצים מצפון אמריקה לאלה שנוחתים באירופה ובשאר העולם, הדגם שהוצג לעיל מוקדש לשוק האמריקני, וכך גם פרסומי היצרן שמוסרים לכלי התקשורת את חבילות האבזור שלו. טרם ידוע כיצד יתעצב דגם הצ'בק, האם תהיה גרסת TYPE-R חדשה כפי שאנחנו התוודענו אליה בדורות האחרונים ונותרו עוד סימני שאלה לגבי מנועים היברידיים. מבחינה מקומית, חברת 'מאיר' מסרה ל'עולם הרכב' במספר הזדמנויות כי הסיוויק החדשה ככל הנראה תגיע לישראל רק במהלך שנת 2022.