חברת ההזנק של המכונית החשמלית הסינית Aiways, שפעילה באירופה מהשנה הקודמת והחלה לשווק את דגם ה-U5 לאחרונה בישראל באמצעות היבואנית 'אוטו חן', פרסמה תמונות ראשונות של הגרסה הסדרתית של ה-U6 החדשה. עם חזיתה הייחודית, המכונית מגלמת "פתרונות עיצוב נועזים" כך מתארים אותה, העוקבים אחר גישה חצי מקורית במהותה: 'צורה בעקבות פונקציה'. האלמנט המרכזי של החלק הקדמי מעוצב בהשראת אף כריש ותמת X בהתאם לקו הנוכחי של המותג הסיני.
על פי Aiways, כמעט כל הפרטים של מכונית הקונספט מאשתקד אומצו למודל הייצור. שפת העיצוב שלה עוקבת אחר הצהרות המותג להציע מוצרים עם אסתטיקה ברורה ולא מעוטרת בצורה מוגזמת או גסה. בנוסף לחזית מדגישים המעצבים את התקרה הפנורמית בצורת כיפה ואת מטריצת התאורה של התאורה האחורית שיוצרת ניגודים בולטים לדבריהם בין החלק הקדמי לזנב (על אף שתמונה מלאה שלו טרם הופצה).
עבור ה- U6, אייווייס מבטיחה לא רק בנייה קלה אלא גם יעילות וחסכון בזכות מקדם גרר נמוך. לצורך זה, בין היתר, נעשה שימוש בפונקציות בקרת אוויר מתוחכמות, המנחות זרמים באופן ממוקד כדי לסייע למהנדסים להתגבר על נקודות תורפה של התנגדות אוויר-מרכב. המראה האתלטי של ה- U6 נתמך על ידי קורות C משתפלות שאמורות לדמות סוג של ביטוי דינמי ומשווה לה יציבה תוקפנית. "זה משקף בעינינו הבטחה למאפייני נהיגה ספורטיביים עם רמת התאמה גבוהה לשימוש יומיומי", כך מציינים.
VIDEO
החלק הפנימי של ה- U6 כולל גלגל הגה שנראה כאילו מרחף בחופשיות בחלל, צגים חסרי מסגרת כולל אחד מרכזי דומה לטאבלט הענקי של טסלה, רגישים למגע, עמדת טעינה אינדוקטיבית למכשירים ניידים, תאורת סביבה הניתנת לבחירה על פי העדפות אישיות וגם מושבי ספורט קלים ומעוצבים. עיצוב ידית ההילוכים הוא בהשראת בניית יאכטות, לא פחות. דגם הקונספט אגב צויד בגלגל הגה דמוי מטוס (חצוי), אך כפי שניתן לראות לא זכה לראות אור יום בדגם שיגיע לכבישים.
רכב הייצור השני של המותג, ה-U6 מבוסס על פלטפורמה הנקראת 'מאס', או (More Adaptable Structure) והוא נועד להשלים את רכב הכביש-שטח U5, הנמכר כאמור בישראל מזה כחודשיים לערך. פרטים על טכנולוגיית ההנעה של ה- U6 טרם נחשפו אך סבירות גבוהה שהוא חולק את הערכים שלו עם אחיו. ה- Aiways U5 מתהדר באורך 4.68 מטר, עלותו בארץ 157-172 אלף שקל והמנוע מחלץ 204 כ"ס, מה שאומר שהוא יכול להעפיל מאפס למאה בסביבות 7.5 שניות ועד 160 קמ"ש. האנרגיה להנעה מסופקת על ידי סוללת 63 קווטש; על פי מחזור WLTP, זה מספיק ל -410 ק"מ עד התרוקנות. בתחנות טעינה מהירות ניתן למלא את הסוללה בין 20 ל -80 אחוז תוך 35 דקות.
ה-U6 אמור לצאת לשווקים באירופה ובסין בהמשך השנה וכך גם בישראל. ענבר נחשון, CMO ופיתוח עסקי ביבואנית בישראל מסר: ״ה-U6 הוא המשך טבעי להתפתחות המותג ובדומה ל-U5 מאפשר לנהוג בעתיד כבר היום ברמת גימור גבוהה, איכות חומרים וטכנולגיה מתקדמת". עוד נמסר מהיבואנית כי עותקים ראשונים של ה-U5 נמסרו ללקוחות ראשונים בישראל ביום חמישי האחרון, כך על פי אלחנן יהב, מנכ״ל חטיבת הרכב הפרטי בקבוצת בליליוס.