$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אם לסוזוקי הייתה מכונית ספורט טהורה

סוזוקי היא אחת היצרניות הבודדות שמייצרות אופנועים במקביל למכוניות. תלמידי טורינו ראו בזה אתגר לאחד את שני המושגים ברכב אחד ולהמציא את Misano

ניר בן טובים   04.05.21 - 08:02

תגיות: סוזוקי

Getting your Trinity Audio player ready...

סוזוקי בנתה את המוניטין שלה בתעשייה על כלים דו-גלגליים, ובפועל החלה לייצר מכוניות רק בשנת 1955 או בערך 50 שנה אחרי שהיא נוסדה, עת הציגה את סוזוקי 'סוזלייט' שהייתה מכונית קומפקטית-עירונית עם מנוע 2 בוכנות ו-15 כוחות סוס בריאים. בסוזוקי מעולם לא הרגישו דחיפות להרחיב את הפעילות המסחרית לתת נישות ספורטיביות בהן נתח הרווחים מצומצם כפי שעשו למשל מאזדה עם MX-5, ולמעט הבלחות מיקרו-זעירות כמו סוזוקי 'קפוצי'נו' (1991-1998) הדו-מושבית שהייתה זמינה בלעדית ביפן, לא ראינו מהם משהו באמת מלהיב. לא. גם לא סוזוקי סוויפט ספורט (למרות שהיא מתהדרת באופי חצוף ושובב).   

הרעיון של סוזוקי ספורטיבית זר להם כמו מנוע חסכוני בדודג' וייפר. אז מה עושים? נותנים לאחרים לעשות את העבודה.  'מיסאנו' (Misano) אינה פרי מוחה של היצרנית היפנית כאמור, אלא יותר תוצאה של שיתוף פעולה בין הצד היפני לבין תלמידי Istituto Europeo di Design (מכון העיצוב האירופי), ה- IED, בטורינו. זה הוגן לומר שהמיסאנו נראית בעיקר כמו מכונית, אבל יש בה עוד. לדברי המעצבים, הדגם משלב "ארבעה גלגלים, פונקציונליות, יעילות ופרקטיות" של מכונית עם "ביצועים ורגש גבוהים" של דו גלגלי. אורכו של מיסאנו הוא 4 מטרים, רוחבו 1.75 וגובהו מטר אחד בלבד. החזית המתוארת ​​בצורה אגרסיבית, עם מיתרי LED מרשימים, אכן נראית כמו תוצר בסגנון מחלקת האופנועים של סוזוקי.

ההתייחסות הגלויה ביותר לאופנוע, לעומת זאת, היא מיקום שני המושבים, שאינם מונחים זה לצד זה אלא אחד מאחורי השני, מה שנקרא סידור טאנדם. בתור דו מושבית פתוחה לחלוטין, הפונקציונליות עליה מדברים מתכנני הרכב מוגבלת, אך כמובן שהכל משני ביחס להנאה שהיא צריכה לספק לנהג ותחושת החופש; אין שמשה קדמית אמיתית וגם גלגל הגה לא קונבציונלי. במקום זאת, הנהג מקבל כידון דמוי אופנוע שמחזק את הקשר הישיר לאספלט ומתחבר לזהות המותגית לדבריהם. 'מנוע המכונית' הוא אגב חשמלי, אם כי לא מוסבר בדיוק איזה הנעה וכמה כוח בישלו פה.

סוזוקי ניסתה "לחבר" מכוניות עם אופנועים בעבר תחת מיזם סוויפט-KATANA. זו הייתה גרסה מושחזת יותר של סוויפט ספורט, מונמכת, מוקשחת, מקושטת וקולנית מוגבלת ל-30 יחידות שפותחה בהשראת אופנוע הספורט של החברה שחזר לשורותיה בשנת 2019 אחרי העדרות של 15 שנה, אך לא באמת היו בו אלמנטים דו-גלגליים מובהקים. בשורה התחתונה, סוזוקי מזכירה לנו מדי פעם שרק אם היו רוצים, היו יכולים לנצל את הרפטואר שלהם על דו גלגלי לטובת מכונית ספורט רצינית אולם הסיכוי שזה יתממש למציאות היה ונותר קלוש. גם על רקע חשיפת ה-Misano. אם אתם במקרה שוהים בטורינו, תוכלו לגשת לבקר אותה במוזיאון התחבורה הלאומי בין התאריכים 15 במאי ועד ה-6 ביוני.