$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מבחן ב-אאודי Q2 מחודש. שיעור בקוסמטיקה

רענון הג'יפון הקטן ביותר של אאודי אינו כרוך במהפכות קיצוניות. אבל האם זה מספיק?

בועז קורפל
בועז קורפל   04.05.21 - 14:59

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...

מותגי הרכב הגרמניים בקטגוריית פרימיום עברו התמחות ברמה גבוהה בהנגשת המותגים שלהם לקהל הרחב כאשר בכל פעם הם סיפקו לנו סיפור אחר. פעם זה היה סיפורם של הצעירים חסרי היכולת הכספית המלאה שזכו לטעום מהפרימיום ופעם היו אלה משפחות צעירות או מבוגרות שזקוקות לרכב אמין ופרקטי בלי כל עומס הטכנולוגיה מסביבי והיו עוד סיפורים כאלה וכאלה בכל פעם שהגיע דגם חדש. אאודי Q2 שהגיעה לכאן לפני קצת יותר מארבע שנים, הביאה איתה את סיפור הפרימיום קרוסאובר הקומפקטי הפשוט לכאורה שאיננו מתיימר לפרוץ דרך טכנולוגית, אבל מביא איתו את העיצוב והאיכות יחד עם כמויות של פרקטיקה ובעיקר את הלוגו של ארבעת הטבעות המחוברות זו לזו בחזית ובזנב.

הדיון אודות השייכות של המכונית נותר בלתי פתיר עד עצם היום הזה. לצד אלה שיאמרו כי מדובר בג’יפון נובורישי שמשמש כרכב שני במשפחה, יש את אלה שחושבים שמדובר במכונית המדויקת לצעירים או זוגות צעירים במאה ה-21 ולמען האמת אנחנו חושבים שכולם צודקים וזהו קסמו של הדגם שעבר מתיחת פנים והגיע אלינו לאחרונה.  אחד המאפיינים של המכונית בעבר היה שמירה על תג מחיר של פחות מ-200 אלף שקלים אך הפעם הרוביקון הזה נחצה והגרסה היקרה של המכונית שקיבלה את השם “לקשרי” נמכרת ב-210,000 שקלים וזאת למרות שאין בינה לבין הגרסאות האחרות הבדלים במנועים ותיבות ההילוכים וכל שלוש הרמות מצוידות במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק 150 כוחות סוס ומומנט של 25.5 קג”מ שמשודך לתיבת הילוכים אוטומאטית כפולת מצמדים בת 7 מהירויות בטכנולוגיית אס-טרוניק של אאודי (שם מסחרי לתיבת DSG של פולקסוואגן).

כוח המנוע נשלח לגלגלים הקדמיים והמכונית מאיצה (תאורטית) מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 8.6 שניות וזהו נתון נמרץ למדי. סחיטת דוושה במחוזות אחרים מעבר לגבולות ישראל תוכל להביא את המכונית למהירות קרובה ל-220 קמ”ש שאיננה חוקית כאן. צריכת הדלק המוצהרת המשולבת של היצרן מצביעה על 6.1 ליטרים ל-100 ק”מ של נסיעה, אבל החיים הראו לנו נתון אחר ופחות מחמיא של 7.3 ליטרים ל-100 ק”מ.

פרופורציות ונוחות
מידותיה של המכונית לא השתנו, ומכאן שכל מה שהכרנו בתחום איכות ומרחב המחייה בתוכה לא השתנה: תא המטען נותר כשהיה עם נפח נאה של 405 ליטרים ובסיס הגלגלים שלה נותר גם כשהיה עם 2.59 מטרים. כמו כל ג’יפון שמכבד את עצמו, גם ה-Q2 המחודשת מציעה תנוחת ישיבה גבוהה שמקרינה ביטחון על האוחז בהגה והתפעול שלו הוא אחת התכונות הטובות ביותר של המכונית. איכות החומרים שממנה המכונית עשויה טובה בפני עצמה, אבל חובבי אאודי מושבעים לא יחייכו בפה מלא לנוכח ריפודי הבד, כמויות הפלסטיק הנדיבות בכל מקום ומערכת השמע הכי סטנדרטית עם 8 רמקולים. הנתונים הנ”ל זוכים לחיזוק עם גג פנורמי ומפתח חכם כמו גם מסך מולטימדיה חדש ורחב מבעבר לצד לוח שעונים אנלוגי עם מחשבון דרך צבעוני קטן בין מחוון הסל”ד למד המהירות.

אם נסקור את השינויים החיצוניים של המכונית נגלה בקלות את החזית החדשה ואת הזנב החדש שאותם מקשטים באמת פנסי LED בוהקים וגם פאנל מבריק רחב בקורה הצדדית האחורית, פריט שמאופיין כסימן היכר ל-Q2. אבל, ויש כאן אבל אחד ממש גדול, לצד העלייה במחיר של המכונית ולנוכח הפער בינה לבין הדגם הבא בתור Q3 שנאמד בעשרות אלפי שקלים, נראה כי מישהו בצ’מפיון מוטורס חיפש את הנוסחה הטובה ביותר לשמירה על מחיר תחרותי  מול רשימת אבזור טובה (ולא יותר) אבל באאודי עצמם לא ממש עזרו לו כי מדובר ברשימה של פשרות שקשה לסווג אותן כחלק מעולם הפרימיום וזה שם את כל המכונית תחת זכוכית מגדלת מאוד גדולה ושיקול הדעת לגביה בהשוואה למכוניות אחרות שיכולות להיות זולות ממנה ומאובזרות טוב ממנה, הופך להיות שיקול דעת רב משמעות.

הלקוחות (וגם אנחנו) מצפים מדגם חדש שעובר מתיחת פנים לשורה של שדרוגים בעיצוב, בביצועים, באבזור ובבטיחות וכאן ב-Q2 החדשה אולם לצערנו זה לא מגיע עד הסוף בשום תחום. העיצוב אמנם מודרני ויפה יותר מהקודם, אבל באאודי התעקשו לצייד את כל המכוניות מכל רמות הגימור בגלגלים עם חישוקים פשוטים וזולים למראה במידה 16 אינץ’ חסרי פרופורציה למכונית וזאת בידיעה שכבר קיבלנו במכונית בעבר חישוקים ספורטיביים, גדולים ויפים יותר גם אם בתוספת מחיר. עם חציית רף המחיר מעל ל-200 אלף שקלים בגרסה היקרה ביותר (190,000 שקלים בגרסת כניסה), ראוי כי רשימת האבזור תכלול ולו מצלמת נסיעה לאחור ומערכת שמע משוכללת (קחו דוגמה מהאחות קופרה) ומערכת הבטיחות תהיה עשירה מעבר ל-6 כריות אוויר, שמירה אקטיבית על נתיב וניטור מרחק לפנים עם בלימת חירום. מבטא יותר מכל אלה הוא הציון של משרד התחבורה שדירג את המכונית בציון 4 בלבד.

שדרוגים
בין הדברים הטובים שדור הביניים הזה מציע עד שנראה Q2 חדשה לגמרי ואולי חשמלית מלאה אפשר לציין את מערכת המולטימדיה שצמחה במידותיה ל-8.3 אינץ’ והיא מקושרת MMI לטלפון ומאפשרת שיקוף לטלפון חכם וניתנת להפעלה באמצעות חוגה בין המושבים הקדמיים ולחצנים בהגה. מערכת המיזוג האלקטרונית בשני אזורי אקלים (בדגם היקר) פועלת היטב אך ניכר כי חסרים פתחי מיזוג מאחור בגלל נוכחות גג השמש הרחב שמכניס קרינת חום לתוך הרכב אם לא העמדתם את המכונית בחניון מקורה או תת קרקעי.

פיצוי בחוויית נסיעה
תחושת הבלבול הזאת שאפפה אותנו נוכח האבזור הלוקה בחסר במכונית עם מותג יוקרתי נדחקה מעט הצידה כשהתחלנו לנסוע ב-Q2 כאשר גילינו את הנמרצות הגבוהה שלה מצד אחד לצד השקט שהמנוע מפיק כמו גם מיעוט הרעש מבתי הגלגלים ומראות הצד שפילחו את הרוח בלי לייצר יותר מדי אפקטים קוליים. ההגה הפרוגרסיבי שלה פשוט מצוין וזה הזכיר לנו את חדוות הנהיגה במכוניות של אאודי בסך הכל.

תיבת ההילוכים אמנם נוטה לטפס מהר במעלה ההילוכים והטורבו נכנס לפעולה כבר ב-1,500 סל”ד, אבל זה לא השפיע על ההנאה מהנהיגה וזמינות הכוח הורגשה היטב ברצועת הכוח שהחלה בסל”ד נמוך עד לסל”ד גבוה שם ההספק הגיע לשיאו. אאודי השאירו מחוץ לגבולות ישראל את המנוע הקטן בנפח 1.0 ליטר טורבו וטוב שכך, יחידת הכוח הנוכחית היא הראויה והקולעת לכל התכונות הנדרשות מהקומפקטית הזאת שמנסה להתרחק מאחיותיה הגדולות וגם מבנות הדוד הספרדיה והצ’כית. צריכת הדלק שמצאנו אמנם לא הייתה דומה לזאת המוצהרת, אבל בהתחשב בשמחת הדוושה שלנו זה בהחלט סביר ולו היינו חיים עם המכונית לאורך זמן, סביר להניח שהיינו מגלים שהיא יודעת להיות חסכונית.

מחשבות אחרונות
האאודי Q2 המחודשת השאירה אותנו עם חבילה של רגשות מעורבים ומסקנות חלוקות בין כן ולא. היא איננה זולה כבעבר ומטרת ההנגשה של המותג מגיעה עם מחיר של וויתור על אבזור שאפשר למצוא בכמות נדיבה אצל המתחרות שלה וזאת דווקא מול ה-Q2 הכי יקרה וחבל על כך. אולי יהיה לזה מחיר תרתי משמע בשנים הבאות כאשר המכונית תגיעה לפרקה ותבקשו למכור אותה ואז חולשותיה יהיו בולטים עוד יותר, אבל נכון לימים אלה שבהם היא נחתה כאן, היא מותירה בנו תחושה טובה במקומות מסוימים ופחות טובה במקומות אחרים.

חזקה מכל התחושות היא תחושה של אי צדק כלפי המותג המכובד עצמו וגם מול אלה שבאים בציפייה לקנות מכונית של אאודי אבל מקבלים הרבה פחות תמורה באבזור ובבטיחות וקצת יותר בעיצוב ובביצועים. זה מקבל העצמה כשבזיכרון נמצאת הגרסה היוצאת שידעה גם לפנק. זה לא שאין את הטכנולוגיות הללו באאודי, יש להם הכול ומהטוב ביותר, אבל כנראה שהמחיר של זה פשוט יוציא אותה לגמרי מהמשחק בשוק הישראלי ויגזר עליה להיעלם.

השימושיות שלה טובה מאוד, תנוחת הנסיעה והנהיגה כמו גם הביצועים הנמרצים שלה. הנוכחות שלה טובה יותר מבעבר והשדרוג הטכנולוגי הפנימי מקבל ציון מספיק בקושי כי הוא בקושי מספיק לרגש אותנו וליישר קו עם האחרים ולא מעבר. לו היו משאירים את המחיר שלה כמו בעבר, אולי הכדאיות הייתה גדולה יותר והטבעות המחוברות היו נוצצות יותר, אבל עם בטיחות חלשה ובעיקר מול המתחרות מבית ועם חומרים פשוטים שלא ראינו בשום קרוסאובר של אאודי בעידן החדש, זה משאיר הרבה יותר מקום לשיקול הדעת בהשוואה לימים שהיו כאן לפני 4 שנים בהם היא כיכבה על הכבישים.

אאודי Q2 לאקשרי
אורך: 4.21 מטרים
רוחב: 1.80 מטרים
גובה: 1.47 מטרים
מרחק סרנים: 2.59 מטרים
נפח תא מטען: 405 ליטרים

מנוע טורבו בנזין: 1.5 ליטר
הספק מנוע: 150 כוחות סוס החל מ-5,000 סל”ד
מומנט: 25.5 קג”מ החל מ-1,500 סל”ד
תיבת הילוכים: אוטומאטית כפולת מצמדים 7 מהירויות
הנעה: קדמית
תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש: 8.6 שניות
מהירות מרבית: 218 קמ”ש
צריכת דלק (יצרן): 6.1 ליטר ל-100 ק”מ
צריכת דלק (מבחן): 7.3 ליטר ל-100 ק”מ
ציון בטיחות משה”ת: 4
דרגת זיהום אוויר: 7

מחיר גרסת מבחן: 210,000 שקלים