"תוכנית החישמול של למבורגיני היא שינוי שנדרש בגלל רלוונטיות. כיום האתגר העיקרי בעולם הרכב מיוצג על ידי תקנות מחמירות המסדירות את היעדים הכרוכים בפליטת CO2", כך אומר מנכ"ל החברה סטיבן ווינקלמן וממשיך: "בשנים האחרונות קשרנו את המנטליות ואת אורח חיינו לנושאים חדשים אלה אבל כולם צריכים לעשות יותר. עלינו להמציא את עצמנו מחדש, אך להישאר נאמנים לשורשים שלנו. עבורנו זה אתגר עצום".
אין מחלוקת כי למותגי הקצה זוהי משימה מורכבת שטומנת בחובה לא מעט סיכונים תדמיתיים, קל וחומר כאשר מעורבות בכך חברות כגון למבורגיני שייצרה מכוניות-על חמושות תריסר צילינדרים והרבה מעבר לרף ה-600 כ"ס עשרות שנים. במילים אחרות, לאמץ מוטיב אקולוגי מבלי לאבד את ה-DNA המקורי של המותג באופן פתאומי, עשוי לגבות מהם מחיר לא קטן מבחינת הקליינטורה, אך בדיוק בשל כך גיבשו תכנית מסודרת.
התחזית בלמבורגיני צופה הדרגתיות, מקדישה את השנתיים הראשונות, מכאן עד סוף 2022 למנועי הבעירה, עם קומץ סדרות מיוחדות שמטרתן לחדד את מה שכבר פועל כהלכה: תחנת ה- V12 שעליו בנתה למבורגיני גנטיקה מפוארת תמשיך לנהום תחת מכסה המנוע של המכוניות המובילות בהן אוונטדור למשל, אבל לא רק עבור הגלגול הנוכחי אלא גם מעבר לשנת 2030. גם אם יורשת האוונטדור תהיה היבירידית, המרכיב התרמי של תחנת הכוח עדיין מיוצג על ידי ה-V12, הם מעירים. מנגד, גורל ה- V10 של הורקאן לא מובטח, ייתכן שיהיה מוחלף על ידי V8 היברידי בעל כוח שווה או גדול יותר. מכל מקום, פרק ההכלאה של הדגמים הנוכחיים מתוכנן על ידי עיצוב מחדש של להיט המכירות הגדול ביותר של למבורגיני, ה-SUV אורוס בשנה הבאה.
נושא הבשורה
הגעת ההנעה החשמלית הטהורה, לאחר 2025, תופקד על סיפון דגם חדש, עליו תוטל המשימה להגדיל את מעגל הלקוחות של המותג אחרי שבשנת 2018 עשה זאת אורוס שהרחיב את מכסת הייצור בשיעור חד. "כשהגעתי לראשונה אל למבורגיני בשנת 2005 זו הייתה מציאות קטנה בהרבה מהיום: היא ייצרה 1,600 יחידות משני דגמים בלבד, ה- Gallardo ו- Murcielago. הצוות שלי ואני נלחמנו קשה למען האורוס, הצגנו אותו לראשונה כקונספט בתערוכת בייג'ין 2012. הזמן הוכיח שלא טעינו וסופר כביש-שטח היה נכון ובזמן הנכון - שיגר את החברה למימד חדש. משנת 2005 ועד היום הגדלנו נפחים ל-8,000 יחידות והכפלנו את המחזור פי שבע".
וינקלמן מודע לעדינות המבצע. "עבור יצרן מכוניות ספורט כמונו, עמידה בדרישות יורו 7 עתידיות פירושה מציאת איזון, מצד אחד על ידי צמצום דרסטי של הפליטות ומצד שני על ידי המשך שיפור ביצועי המכוניות שלנו". אם המנוע החשמלי מאפשר להגביר את המומנט והאצה, הסוללות מובילות לעלייה במשקל, והמנכ"ל המנוסה מפרט מהם הפתרונות לכך. "יש לנו ניסיון רב בשימוש בחומרים קלים, בעיקר סיבי פחמן, שיעזרו לנו לפצות על המשקל המוגבר של המצברים" כך הוא מציין. "ההבטחה היא שהדור הבא של מכוניות סופר-ספורט יסתדר טוב יותר מאלה של ימינו".
מטה למבורגיני בבולוניה
למבורגיני אסטוק
החשמלית המלאה הראשונה לא תהיה מכונית אולטרא קיצונית דו-מושבית. במטה המרכזי בבולוניה עדיין שומרים על מידה רבה של סודיות, אך הם מודים שהדגם הרביעי יהיה מכונית שמישה יותר בניהוג יומיומי, ועם יותר משני מושבים. ישנה סברה שהאיטלקים ינסו לשחזר את הרעיון של מכונית סדאן-דמוית קופה שהמותג חקר בעשור הראשון של המאה עם הקונספט 'אסטוק', מעין אנטי מזראטי קוואטרופורטה, כביכול. אופציה אחרת יכולה להיות פרשנות עכשווית לדגמי הקופה 2 + 2 שגילמה למבורגיני אסטריון בשנת 2014.
קבוצת פולקסווגן, בעלת הבית, מציעה הזדמנויות רבות לבסיס הטכני שיכול להתחיל מפלטפורמת J1, שתומכת היום בפורשה טייקן ובאודי e-tron GT. בכל מקרה, תהיה לה מערכת חשמל עם 800 וולט ושני מנועים או יותר המותקנים על שני הצירים כדי להשיג הנעה חשמלית לכל הגלגלים ומערכת מומנט מתוחכמת. בשורה התחתונה, מיזם "כיוון קור טאורי", על שם הכוכב הבהיר ביותר בקונסטלציית כוכבי טאורוס (שור), נתמך על ידי ההשקעה הגדולה ביותר שהזרים אי פעם היצרן האיטלקי - 1.5 מיליארד יורו בארבע שנים. מפת הדרכים הזו תוביל להפחתה של 50% בפליטת CO2 כבר בשנת 2025.