$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מרצדס S קלאס-מייבאך, שובם של תריסר הצילינדרים

תחנות כוח קונבציונליות לא יישארו פה עוד הרבה זמן. אבל עבור מכונית הפאר הטובה בעולם אין תירוצים

ניר בן טובים   27.05.21 - 15:07

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...

אם מסתכלים על התמונה הגדולה, מנועי הבעירה חיים על זמן קצוב, לפחות מבחינת הזמינות שלהם בקנה מידה המוני. יתרה מכך, במהלך העשורים האחרונים חווינו כי הנפחים מוקטנים בכל מקום במסגרת תכניות התייעלות וצעדי מנע כנגד תקנות זיהום האוויר, משאירים לנו פחות מנועי V8 ו- V6 בשוק, הכל לטובת מנועי 4 צילינדרים ואפילו מנועי 3 צילינדרים עם טכנולוגיית היברידזציה שכולה מוקדשת לטיפול בנזקי הסביבה והחסכון במשאבים.

ומה לגבי מנועי V12? הם תמיד היו מחזה נדיר. אבל יש מקרים מסוימים ששרידותם מייצגת את פסגת ההיצע, כמו על סיפונה של מרצדס-מייבאך. במסגרת חגיגות 100 השנה למייבאך, חטיבת היוקרה האולטרא מפוארת של היצרן, חתמה חטיבת AMG על שובו של מנוע V12 לספינת הדגל, מרצדס-מייבאך S קלאס 680. האם נראה את המנוע הזה בחרטום של ה-S קלאס הרגילה? סביר להניח שלא, מה שהופך את ה-S680 מייבאך למעצמה טכנולוגית די ייחודית.

 

דלתות הנפתחות בלחיצת כפתור, מושבים אחוריים כורסתיים עם פונקצית עיסוי, חימום ואוורור, כריות אוויר קדמיות לנוסעים במושב האחורי, מקרר, בקרת מחוות להפעלת מערכות, היפר-מסך ומה לא. למרצדס-מייבאך 580 כבר יש מספיק צעצועים כדי לשכנע את כל מי שחסרים לו ריגושים שכבר אין מקום לעוד חידושים. אולם, מסתבר שעדיין אפשר לפצות את "מאוכזבי" מנוע ה-4.0 ל' שמונה צילינדרים עם גרסה נחשקת עוד יותר.

הפתרון  הוא בדמותה של מרצדס-מייבאך S 680 החדשה. זה מצוידת מנוע V12 6.0 ביטורבו, המורכב ביד על ידי מומחי חטיבת AMG. הוא מחלץ 630 כ"ס ושולח גלי מומנט אדירים של 102 קג"מ, עם תיבת הילוכים אוטומטית בת תשעה הילוכים והנעה לכל הגלגלים 4Matic, המעבירה 31% מהמומנט הזמין לסרן הקדמי והיתר כמובן לאחור. בפועל, מדובר באותו מנוע כמו מייבאך S 650  ומרצדס-AMG S65, אך בשילוב תיבה לה שני הילוכים נוספים ועם הנעה לכל הגלגלים, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.4 ש' (קיזוז של 0.2 ש') לעומת ה-650.

כל השאר, משותף למרצדס-מייבאך V8, עם מערכת בידוד רעשים אקטיבית, המשתמשת במערכת הסאונד 4D Burmester כדי לנטרל רעשים חיצוניים,  בנוסף להיותו זמין עם 10 דפוסי צבע שונים בשני גוונים, עור נאפה כמעט בכל חלל הפנים, היגוי וזוג מסכי 11.6 אינץ' למושבים האחוריים, בין היתר.

המחיר ל-S680 מייבאך עומד בגרמניה על כ-240 אלף יורו, לפני תוספות. המדיניות בישראל היא לאפשר בד"כ רכישת דגמים כאלה בהזמנה מיוחדת אם דרך היבואנית או באפיקים מקבילים. ה-S קלאס הסטנדרטית נמכרת כיום בישראל במחיר התחלתי של מיליון שקל (גרסת 350d).