$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסווגן חוזרים למוביל הנוסעים הקלאסי

מציגים את היורש המודרני של המיקרובס המיתולוגי, מוקדש למשפחה

ניר בן טובים   13.06.21 - 14:49

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...

הסדרה השביעית של משפחת פולקסווגן T מהווה נקודת מפנה "תקופתית". לראשונה, המודל הוורסטילי ביותר של הובלת נוסעים פרטית מנותק מהמודל המסחרי ה-T6.1, בפרט מזה של טנדרים ושלדות טרנספורטר ואפילו מהוריאנט התיורי בדמותו של הטרנספורטר קליפורניה. שני הדגמים הללו אכן נשארים בפלטפורמת T6.1 לשמש ענפים עסקיים או צרכים מוסדיים, בעוד ה- Multivan T7 נולד על בסיס ארכיטקטורת ה-MQB ממנה ייצרו כלי רכב פרטיים כמו פולקסווגן גולף - וזהו שינוי מבני דרמטי עבור התכונות המקוריות שלו.   

עיצובית זהו מיניבוס קלאסי עם צללית חדה מזו הנוכחית, או במושגים פחות מוכרים לו - MPV, עם קיבולת של עד שבעה מושבים בודדים. ואולם, פולקסווגן לא רוצה להחמיץ נישה של הסעות יוקרה כדי לשפר את מעמדו וזולגת אל תת קבוצה שמאויישת כיום בעיקר על ידי מרצדס V קלאס. הגרסה הבסיסית התארכה והורחבה לפיכך ונעשו שינויים במרחקי השורות וברמת הגימור והתוספות; הדור השביעי מתהדר ברוחב של 1,941 מ"מ (+37 מ"מ לעומת מולטיוואן 6.1), אורכו 4,973 מ"מ (+69 מ"מ) וגובהו עד 1,903 מ"מ (-47 מ"מ). בסיס הגלגלים הוא 3,124 מ"מ (+124 מ"מ).

המושבים מופרדים לאורך כל הרצפה, וגובה הפנים ללא שינוי עם 131 ס"מ מאפשרים למולטיוואן חלל מודולרי לא רק לנוסעים אלא גם למטען, עם נפח גדול ועמוק מאחורי השורות; תא הפנים מאופיין ברובו בתמה דיגיטלית ומערכת המידע החדשה מהירה יותר. הוא גם תואם, טכנית גם את ההיסטוריה הארוכה של השושלת, אם כי עם הבדל אחד גדול: עד ל-T3 המנוע היה ממוקם מאחור, מה- T4 המנוע ממוקם מקדימה וכתוצאה מכך כל הפונקציונליות שונתה, בין היתר על ידי תנוחת הנהיגה, שבכל מקרה נותרה גבוהה לטובת הראות והבטיחות.

לוח המחוונים מצויד כסטנדרט במערך Ready 2 Discover, קישוריות מנוהלת על ידי השירותים המקוונים We Connect ו- We Connect Plus. מרבית רכיבי הבקרה תוכננו כמשטחי מגע וכפתורי שליטה דיגיטליים, כולל תיבת הילוכים בטכנולוגית Shift by wire (ללא חיבור מכני) ובלם חניה חשמלי, בהתאם לגרסה. לטובת הנוסעים שולחן רב-תכליתי המשולב במערכת מסילת המושבים ויכול לשמש כקונסולה מרכזית בין מושב הנהג למושב הנוסע הקדמי, או כשולחן מתקפל עם מחזיקי כוסות ותאי אחסון בשורת המושבים השנייה והשלישית. ה- Multivan זמין לראשונה עם גג זכוכית פנורמי כפול עם ציפוי בשם LowE עם שכבה המפחיתה קרינה תרמית ב -44% וכן בהיצע עשיר של מערכות בטיחות מקוריות.

לראשונה במולטיוואן, מנועי TDI אינם עמוד השדרה של המשפחה. מולטיוואן עם הנעה קדמית יוצע עם שני מנועי טורבו בנזין: הראשון הוא 1,498 סמ"ק מנוע ארבעה צילינדרים 1.5 עם 136 כ"ס ומומנט מרבי של 22 קג"מ; החזק ביותר הוא 204 כ"ס בנפח 2.0 ל'. לשתי הסדרות צימוד אל תיבת 7 הילוכים אוטומטית DSG, כאשר בשנה הבאה את יושלם ההיצע עם טורבו דיזל בעל ארבעה צילינדרים (Tdi) בהספק של 150 כ"ס. כאמור, החשמול עושה כאן הופעת בכורה: למולטיוואן  גרסה ההיברידית פלאג-אין לנסיעה במצב חשמלי מלא במרכזים עירוניים. הוא מזוהה עם השם eHybrid ומופעל על ידי מנוע חשמלי 116 כ"ס, בשילוב מנוע טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1,395 סמ"ק המפתח 150 כ"ס. כוח המערכת, הנובע משילוב שני המנועים, שווה ל-218 כ"ס בעוד שהמומנט המרבי עומד על 36 קג"מ. חשמל מאוחסן בסוללת ליתיום-יון של 13 קילוואט ואילו תיבת הילוכים DSG עם 6 הילוכים שהותקנה תוכננה במיוחד עבור המערכת הנטענת. גרסה חשמלית מלאה עשויה להופיע בסוף שנת 2023.

הוא מתוכנן לצאת לשווקים במחצית השניה של 2021. מוקדם לדעת מתי יגיע לישראל, אך ייתכן שבסוף השנה או בתחילת 2022.