בפורמולה1 ובמוטו GP לא חסרים אלופים צעירים, כמו גם שורה של אלופים מנוסים שלא מתכוונים להיכנע לתכתיבי הגיל ולמידע שנקוב בתעודת הזהות שלהם. ב- MotoGP למשל, ולנטינו רוסי עדיין מככב בגיל 42, עשרים שנה יותר ממוביל קרב האליפות פאביו קוארטרו, שזה עתה חגג 22 בלבד.
ב- F1 המצב קצת יותר מעניין מבחינת טווח הנהגים; הדור החדש של אלופי העולם הפוטנציאליים רעבים לכרסם בבטחונם של הנהגים הוותיקים, כאשר מקס ורשטאפן, שארל לקלר, ג'ורג' ראסל ולאנדו נוריס הם אלה שסומנו להוביל את הענף ביום שבו הגווארדיה עתירת הקילומטראז' תפנה להם את הדרך באופן סופי.
לואיס המילטון, אלוף העולם המכהן שבינואר הקרוב יהיה בן 37, לא מתכוון לוותר על כס המלוכה שלו בשלב הזה, ולנוכח הקאמבק של "גיל הזהב" בשנת 2021 במסגרתו חזר גם פרננדו אלונסו שיחגוג את יום הולדתו ה-40 ב -29 ביולי, עושה רושם שהפורום המזדקן של הסבב לא נכונים לתלות את הסרבל. בואו לא נשכח שעל הגריד יש עוד אלוף עולם לשעבר בדמותו של קימי רייקונן, שבאוקטובר הקרוב ימלאו לו 42 שנים (וגם הוא לא מאותת על פרישה).
המילטון, רייקונן ואלונסו בגרנד פרי מלזיה בשנת 2007. ילדים
ואולם המילטון, לעומת זאת, הצהיר לאחרונה כי הוא סבור שלא יבלה בקוקפיט של מרצדס עוד שנים ארוכות: "אני מקווה שלא להתחרות עדיין בגיל 40" כך אמר בראיון שקיים לאחרונה עם העתון האיטלקי 'קוריירה דלה סרה'. "יש עדיין הרבה דברים שאני רוצה לעשות מלבד F1. יחד עם זה, קשה לחזות מה יהיה, מכיוון שהאירועים מתפתחים במהירות במהלך החיים. מעולם לא חשבתי שיהיה לי כל כך כיף העונה הזו". המילטון מוסיף שעל אף הביקורת מסביב על דעיכה מסוימת בהילת הנהגים בהשוואה לדמויות הדומיננטיות בעבר, הפורמולה 1 ביידים טובות: "מקס, נוריס, ג'ורג ראסל, לקלר וקרלוס סיינס שהפתיעו אותי, מייצגים עתיד מזהיר עבור ה-F1. לקלר את סיינז מהווים זוג מצוין בפרארי. אני לא מודאג".
בהסטוריה של הפורמולה 1 היו לא מעט נהגים מבוגרים מוצלחים גם בשלהי הקריירה שלהם, חלקם אפילו פלרטטו עם הגדרות כמו "קשיש", ביחס להישגים שהיו דאז בתחום הרפואה ותוחלת החיים. הנהג המבוגר ביותר שאי פעם השתתף במירוץ מכוניות היה לואי שירון שהתחרה בגרנד פרי במונקו ב-1955 בהיותו כמעט בן 56. הנהג המבוגר ביותר שזכה באליפות העולם, היה חואן מנואל פנחיו שבשנת 1957 חגג יום הולדת 46.
הסבב מתחדש ב-18-20 ביוני במסגרת הגרנד פרי הצרפתי. ישיר בספורט 5.