אם לא הייתם כאן בשנתיים האחרונות אז בטח החמצתם המון דברים חשובים. אבל אם הגעתם עכשיו אז אתם מגיעים בדיוק לתקופה שבה יצרניות הרכב בעולם שוברות את הראש האם לבחור בטכנולוגיה של סוללות להנעה החשמלית שלהן או לבחור בהידרוג'ין ותאי דלק מימניים שיוצרים חשמל ומספקים אנרגיה למנוע/ים של המכונית.
מעת לעת אנו שומעים על יצרן כזה או אחר שבוחר באסטרטגיה האנרגטית שלו לשנים הבאות ועדיין אין הכרעה בין שני סוגי מקור האנרגיה. רגע אחרי שג'נראל מוטורס מודיעים על פיתוח סוללות מטורפות עם LG הקוריאנית בתשובה לטסלה ופנסוניק, מגיעות הודעות על יצרניות שמסתכלות רחוק יותר מעבר לסוללות ואחת מהן היא JLR או כמו שאנחנו מכירים אותה בשמה המלא: יגואר-לנדרובר.
דיפנדר מימני
על פי תחזיות עדכניות, עד שנת 2030 ינועו בכבישי העולם 10 מיליון כלי רכב בהנעת מימן והתדלוק שלהם יתאפשר מ-10 אלפים תחנות דלק ברחבי העולם כולו. לפיכך, דומה שבלנדרובר בחרו את הכיוון האסטרטגי העתידי והודיעו כי הם מפתחים דיפנדר אבטיפוס עם יחידת כוח חשמלית שתקבל את האנרגיה שלה מתאי דלק מימניים. המהלך הזה הוא חלק חשוב בתהליך של יצרנית הרכב הבריטית להגיע ליעד של אפס זיהום אוויר מכל המכוניות שלו עד שנת 2036 ובהמשך להגיע ליעד של אפס זיהום אוויר משרשרת הייצור ושאר המפעלים, הסוכנויות ואולמות התצוגה וכל שאר המשרדים ומקומות העבודה של החברה בעולם כשהמועד המוגדר הוא 2039. היתרון של המימן נמצא בכמה מקומות ובהם טווח הנסיעה, מהירות ויעילות התדלוק וגם אי פגיעה בטווח הנסיעה במקומות עם טמפרטורות נמוכות, סוגיה שטרם נפתרה במכוניות חשמליות עם טווח רחוק.
תמיכה ממשלתית
תהליך הפיתוח וניסוי המכוניות שנקרא "פרויקט זאוס" יבוצע בשיתוף כמה גופים וארגונים שהממשלה הבריטית עומדת מאחוריהם והוא ימומן בחלקו על ידי ממשלת בריטניה שרואה חשיבות עליונה לסוגיית זיהום האוויר. תהליך הניסוי יתחיל כבר השנה וחלק מהתכונות שמהנדסי לנדרובר מבקשים לבחון קשורות לאופי המובהק של המכונית לרבות כושר גרירה ויכולת נסיעה בשטח עם מנוע חשמלי ומערכת הידרוג'ין. המהנדסים יבחנו את הביצועים ואת צריכת האנרגיה על מנת שיוכלו לאפיין בעתיד את הפרמטרים של הרכב הסדרתי.