$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו: בינה מלאכותית יוצרת סצינות ב-GTA V בעצמה

להפוך חלום למציאות, גרסת AI

  21.06.21 - 13:36
Getting your Trinity Audio player ready...

הכותר הסופר פופולרי Grand Theft Auto 5, היה ונשאר אחד ממוצרי הבידור הרווחים בכל הזמנים.  מאז יציאתו לפני כ-8 שנים בספטמבר 2013, המשחק מכר כבר יותר מ-100 מיליון עותקים עם הכנסות שעברו את רף ה-7 מיליארד דולר.
אחת הסיבות להצלחה מסחררת זו נובעת מסצנת המודינג המאסיבית שיצרו קהילות המעריצים של המשחק לאורך שנים. מוד הוא שינוי תוכן על ידי שחקן או מעריץ המשחק. שינויים אלו יכולים להיות בכל היבט של המשחק בין עם שינוי גראפי או למשחקיות עצמה. אחד התחומים היותר מסקרנים בשנים האחרונות נוגע לתחום הריאליזם. קבוצות של גיימרים ומתכנתים חוקרים טכניקות חדשות שמטשטשות את הגבול בין פוטוריאליזם לגרפיקה ממחושבת.
ביום שישי האחרון מתכנת ויוטיובר בשם האריסון קינסלי, פרסם סרטון וידאו המראה כלי מיוחד אשר מדמה את אזור בעולם GTA V. כלי זה הוא מערכת "Neural Network"- רשת עצבים, אשר יוצרת חלק מעולם המשחק בעצמה.

 

קינסלי השתמש במודל בשם GameGAN הפותח על ידי חברת הענק Nvidia. מודל AI זה עוזר ולומד איך להראות בצורה ויזואלית משחק על ידי הטמאת תמונות ופעולות שונות מהמשחק.  המחשב לומד ממידע שהוא קיבל  על "איך" אמור להראות המשחק וכך בונה את עולם במשחק בעצמו.
רשת העצבים המדוברת בנויה משני חלקים,  Generator - יוצר , Discriminator - מאבחן. הצד "היוצר" נבנה כדי לדגום נתוני מידע ואחר כך להפיק ממידע זה תוכן על בסיס מה שהוא "ראה" וניתח.
 בצד השני  "המאבחן"  משווה בין התוכן שנוצר לבין המידע המקורי ותוך כדי פעולה גם מכוון את הצד היוצר כדי להתאים את התוכן המופק כמה שיותר דומה למידע המקורי.
 בסרטון המדובר הסביר קינסלי בקצרה כי "כל פיקסל שנראה בסרטון נוצר על ידי הרשת העצבים של המחשב. כל זה ללא כתיבת קוד מצד המתכנתים או חלקים ממנוע המשחק של GTA עצמו."

בגלל שלימוד מודל ה-GAN מפעיל עומס רב על פעילות הכרטיס מסך, הצליח קינסלי להשאיל מ-NVIDIA מחשב המיועד לחוות שרתים כדי להפוך את חלומו למציאות.  המחשב שתוכו נמצא מעבד AMD עם 64 ליבות ובנוסף ארבעה כרטיסי מסך A100 של NVIDIA המיועדים למרכזי מידע כאמור עולה 200,000$,

יכולות המערכת נתנו לקינסלי וצוותו את האפשרות להריץ כ-12 תוכנות AI שונות בו זמנית שכולן חישבו את אותו חלק כביש שנראה בסרטון, תוך כדי שהם אוספים עוד ועוד מידע דרך הרשת כדי לייצר את עולם המשחק. בנוסף לזאת מפתחי המערכת פיתחו עוד תוכנת AI אשר "מנקה" את המשחק מכל מיני רעשי רקע ופיקסלים שלא שייכים.

בסרטון אפשר לראות את התוצאה עצמה. לדוגמה, בזמן נסיעת הרכב אפשר להבחין איך הצל של הרכב והשתקפות השמש בשמשה האחורית מתעדכנים ומשתנים לפי מיקום הרכב לעומת מיקום השמש.
כמובן שלא כל הניסיונות עבדו כראוי. מסתבר שלמערכת עצמה יש בעיות עם זיהוי רכבים אחרים והתנגשויות תוך כדי משחק. קינסלי ציין מקרה בו ניידת משטרתית הגיחה מול מכונית השחקן ובמקום להתנגש חזיתית, הניידת עצמה התפצלה לשתי חתיכות עקב חישוב לא נכון.

המשך הסרטון נכנס לפרטים טכניים על איך מודל ה-GAN עובד בתוך עולם ה-GTA. אלו המעוניינים לדעת יותר ולנסות להתקין את הדמו על מחשביהם האישיים יוכלו לנסות להוריד ולנסות את הדמו דרך אתר Github.