$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יגואר F-Type קופה: חיה מוגנת

יגואר מלטשת את מכונית הספורט החתולית עם קוסמטיקה קלה וקצת חידודים דינמיים. על תאווה, חיות ופשרות בעידן הבטריה

בועז קורפל
בועז קורפל   01.07.21 - 15:19

תגיות: יגואר

Getting your Trinity Audio player ready...

פתחנו את חשבון הדוא”ל שלנו ובראש רשימת המכתבים הופיעה ההזמנה: ”אתם מוזמנים לקחת את היגואר F-Type קופה החדשה לנסיעת מבחן”. לרגע אחד נעצרה הנשימה ומגירות הזיכרון נשלפו בזו אחר זו. “יש יגואר F-Type קופה חדשה?” שאלנו את עצמנו, ומיהרנו להתקשר ולברר את פשר ההזמנה. “לא מדובר במכונית חדשה לחלוטין” אמר נציג נסיעות המבחן של יגואר, “זאת הגרסה החדישה והמעודכנת ביותר שנחתה כאן לאחרונה ויש בה כמה עדכונים נחמדים ומודרניים, אבל אין שינויים ביחידת הכוח ובביצועים, יש שינוי קל בעיצוב החיצוני ובעיקר, זאת מכונית עם הנעה אחורית שתמיד כיף לנהוג בה”. הנימוק האחרון היה משכנע למדי וכך התייצבנו למחרת היום בסוכנות של יגואר, ערכנו סקירה מהירה של המכונית, קיבלנו את המפתח ויצאנו לחגיגה נפלאה של 48 שעות שכולן חיוכים מאוזן לאוזן.

השיחה עם נציג החברה רגע לפני הלחצה על לחצן ההתנעה של המנוע, הדהדה בזיכרון ולא הרפתה: “יגואר החליטו להישאר עם דגמי קרוסאובר ועם הדגם הספורטיבי F-Type עם שלל המנועים שלו ולהפסיק לייצר את משפחת דגמי X  המיתולוגית. כדאי לכם לשים לב לעניין הזה בבואכם לבחון את המכונית הבריטית הספורטיבית עם ה-DNA של מחלקת הביצועים של יגואר”. השינויים הבולטים בהיבט העיצוב החיצוני אינם רבים, אבל לכל אחד מהם יש נוכחות דרמטית. הכנפון האינטגרלי האחורי הוא לא פחות ממגנט של תשומת לב וכל מי שהביט במכונית פשוט לא יכול היה להחליט איזה חלק שלה יפה יותר, האם החרטום הארוך והקלאסי או הזנב הקצר עם פתחי הפליטה והכנף שמילאה את כל רוחב המכונית. פרט לכנף הזאת, תאורת הפנסים מלפנים ומאחור עודכנה והיא נלקחה מיגואר I Pace וחתימת האור המוכרת בגוון הכתום והלבן הבוהק בטכנולוגיית LED הולמת את המכונית.

בתוך המכונית נמצאים המושבים הספורטיביים שהפכו לדקיקים בעיקר בזכות העיצוב שלהם והם מצופים בריפודי עור שאליהם מוצמדת תווית איכות שטובי הבורסקאים היו מתגאים בה (ריח העור היוקרתי לא השאיר לנו ספק). פרט לאלה נוספו למכונית אמצעי בטיחות חדשים שתורמים לה לציון בטיחות מקסימלי 8 בעיקר בזכות שפע כריות האוויר שנמצאות סביב הנהג והנוסע. מערכת המולטימדיה של המכונית עברה גם היא רענון ומסך המגע צבעוני ויעיל עם תגובות מהירות לדרישות הנהג. אמנם היא חסרה כמה פינוקים כמו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, אבל במחשבה שנייה, מי בכלל רוצה להרפות את הידיים מההגה שלה?

חבילת הביצועים כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק מרבי של 300 כוחות סוס ב-5,500 סל”ד ומומנט נפלא של 40 קג”מ ב-1,500 סל”ד. הכוח נשלח לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית של ZF עם 8 מהירויות ותאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 5.7 שניות עד למהירות מרבית של 250 קמ”ש.

חוויית הנהיגה במכונית (שמגיעה גם בגרסת רודסטר לחובבי הגג המתקפל) זוכה לתגבור בזכות דיפרנציאל מוגבל החלקה, מתלים ספורטיביים, בלמים עם דיסקים מוגדלים וקאליפרים ספורטיביים בגוון אדום ועל אלה נוספת בקרת הפעלה של מערכת הפליטה שניתן לתגבר את הרטט והקולות שלה בלחיצת כפתור לצד ידית ההילוכים ולא לשכוח לוודא כל העת שאתם במצב ספורט בכדי לסחוט ממנה את כל מה ששרירי הפנתר שלה מציעים.

למרות תא הנהג הקטן לשני נוסעים, היגואר הספורטיבית הזאת לא מפסיקה לפנק עם מערכת סאונד חזקה של מרידיאן עם 10 רמקולים (הוכחה שאפשר לייצר חוויית שמע בחללים קטנים), בקרת אקלים, מפתח חכם, גג פנורמי, חישוקים קלים ומעוצבים לגלגלים בקוטר 19 אינץ’ וצמיגי ספורט של פירלי וכמובן, מושבים חשמליים עם חימום לימים קרים בעיקר.

סיכום
חוויית הנסיעה במכונית פשוט נפלאה ואין ספק כי עם המנוע הגדול והחזק יותר בנפח 3.0 ליטרים עם 340 כוחות סוס ומומנט של 45 קג”מ, היא תהיה חתולה פראית הרבה יותר, אבל מדובר בגרסה שתהיה יקרה מאוד ולכן השיקול להביא את גרסת המנוע הקטן ביותר נראית הגיונית (מי שיתעקש, יוכל להזמין את הגרסה היקרה). התאוצות מורגשות היטב לא רק בזכות המנוע אלא גם בזכות העובדה שהמכונית “יושבת” בגובה של 10 ס”מ בלבד מהכביש, החרטום הארוך שלה מייצר ישיבה על הציר האחורי ולמרות הקילומטרים הרבים שגמאנו איתה, לא התעייפנו ולמען האמת גם היא לא.

ועדיין, במחיר של 588,000 שקלים לגרסה המאובזרת שנקראת S Premium, חשנו בחוסר של מערכות בעברית במולטימדיה, האבזור הבטיחותי יכול היה להיות יותר ידידותי עם בקרת שיוט אדפטיבית ועם שמירה על מרכז נתיב ולא רק התראה ותיקון. ועדיין, הכניסה לתא הנוסעים מעבירה את הנהג ואת הנוסע שלצידו לעולם אחר של חושים וחוויות בזכות הישיבה הנמוכה ותנוחת הנהיגה, התגובות של המנוע וההגה שאוהב לשחק עם הזנב במאבק להוציא אותו מאיזון. יגואר הצליחו לשמור על החיה המוגנת סעת הנוכחית, אבל הם יצטרכו להשלים את הפערים ולהוסיף עוד כמה הפתעות בהמשך אם הם רוצים לשמור על הספורטיבית שלהם גם בשנים הבאות מול התחרות המטורפת בשוק העולמי.

 קישור לעמוד הדגם והמפרטים תמצאו כאן