$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אכזרית: יונדאי אלנטרה כמו שלא הכרתם אותה

גרסת ה-N של מכונית הליסינג המשפחתית זוכה לטיפול מסור מחטיבת הביצועים

ניר בן טובים   14.07.21 - 10:05

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי ממשיכה להרחיב את משפחת ה-N הספורטיבית עם גרסאות כביש מושחזות, דרמטיות ומהירות למדיי שפותחו בחלקן על כבישי אירופה ובמסלולי המירוצים. האחרון לקבל את הטיפול היה ה-SUV הקומפקטי קונה N וכעת תורה של האלנטרה חביבת ציי הרכב להצטרף לחגיגת הביצועים עם מהדורה לא פחות חמה ומהירה ואף קצת יותר מוכשרת.   

במישור המעשי, הסדאן, שנמתחת לאורך של 4.66 מ', רווית סרטי ה-LEDים והקימורים של יונדאי צועדת בעקבותיהם של דגמי i30 N ו- Kona N שמרכיבים כיום את הגרעין של תת החטיבה הדינמית. המשמעות היא אותו מנוע שני ליטר טורבו בהספק של 280 כ"ס ו-40 קג"מ מ-1,600 סל"ד, למרות שמגדש הטורבו כאן חדש - עם קוטר מוגדל של גלגל הטורבינה ב-5 מילימטרים (עד 52 מ"מ בסך הכול) שנותן לה קצת יותר חמצן בתחומים הגבוהים.

לשיקול דעתו של הלקוח, שתי תיבות הילוכים לבחירה: אחת רגילה בת שש מהירויות עם פונקציית גז ביניים, ומעליה תיבה דו-מצמדית N DCT שמונה-מהירויות עם שני משוטים מאחורי גלגל ההגה ושלושה מצבי הפעלה: N Power Shift , מסלול N Track Sense Shift, ו- N Grin Shift הקיצוני ביותר. האחרון מקבל את כפתור NGS האדום על ההגה אשר מופעל לא יותר מ-20 שניות, ומאפשר להעביר הילוכים במהירות גבוהה יותר ובנוסף לכך, כוח המנוע עולה זמנית ל-290 כ"ס. כמו רוב דגמי ה-N, גם אלנטרה N היא מכונית הנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מבוקר אלקטרונית. ההאצה ל-100 קמ"ש  אורכת 5.3 שניות, מהירה ב-0.2 ש' מ-קונה N.

השלדה של האלנטרה כויילה מחדש בהתאם לעומסים שנדרשים ממנה עם קשיחות פיתולית מוגדלת ב-30% ביחס לאלנטרה הרגילה. מרווח הקרקע הצטמצם בכמה מילמטרים ומותקנים גלגלי 19 אינץ 'עם צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S. הגוף מחוזק בכמה נקודות כולל במערכת המתלים האדפטיבית, ומערכת הבלימה תוגברה עם דיסקים בקוטר 360 מ"מ. היגוי R-MDPS, עם הגה כוח חשמלי המשנה את משקלו בהתאם לתנאי הנהיגה חד במידה ניכרת ומגיב בצורה רגישה יותר לשינויי כיוון. תוספת של "פרפר" או שסתום משפיע על צלילי מערכת הפליטה במצב פתוח או סגור ומעצים את חווית הנהיגה.

קוסמטית, יונדאי אלנטרה N נבדלת מגרסאות פחות חזקות על ידי מאפיינים אגרסיביים, כניסת אוויר קדמית מוגדלת, כנף על מכסה תא המטען ומפזר (דפיוזר) בפגוש האחורי. בתא הנוסעים יש גלגל N עם כפתורים גדולים להחלפת מצבי נהיגה, דוושות בתרוכבת מתכת וגרפיקה מקורית של בלוח המחוונים. המושבים הקדמיים הבסיסיים הגדילו תמיכה רוחבית, כוח ומגיעים עם פונקציית מיזוג. תמורת תשלום נוסף, תוכלו להזמין מושבי באקט N קלים, המותקנים 10 מ"מ קרוב יותר לרצפה, וגבם דק יותר ב -50 מ"מ מזה של המושבים הסטנדרטיים.

צעצועים משניים לא חסר באלנטרה N כצפוי ממכונית כביש חצופה ומהירה. ביו היתר תמצא בה מערכת אקולייזר N Sound המשפיעה לא רק על איכות הצלילים אלא גם מאפשרת להפעיל "עיבוד" צלילי מנוע שמפיק את צלילי מכונית התיור התחרותית של המותג. עוד במערכות ה-N  תוכלו להציג נתונים טלמטיים על הלוח ואת זמן ההקפה אם תגיעו לאחד ממסלולי המירוץ הפתוחים. יתר על כן, בקוריאה יונדאי הציעה לראשונה את היישום הנייד יונדאי N, המאפשר לאסוף נתונים סטטיסטיים על מירוצים במסלולי מרוץ ולהשוות את התוצאות. 

לפחות כרגע, היבואנית לישראל כלמוביל פוסלת יבוא דגמי N חדשים, אחרי שבשנים עברו שיווקו כאן לתקופה קצרה את ה-i30n. המחירים שלה בארה"ב בכל אופן יתחילו בסביבות ה-37-40 אלף דולר, בכפוף לאבזור.