וולוו ממשיכה להפגין חוסן מול שורה של משברים שפוקדים את ענף הרכב. בששת החודשים הראשונים של שנת 2021 מכרה וולוו 41 אחוז יותר לעומת התקופה המקבילה של שנת 2020 - נתון שיא ב-94 שנות קיומה. אמנם מדובר לכאורה ברווח "קל" לנורדים, שכן 2020 הייתה שנה משתקת בכל המישורים הצרכניים בענף, אך גם בהשוואה למחצית הראשונה של 2019 וולוו מכרה 12% יותר. יתרה מכך, גם מחזור ההכנסות עלה ב -26% ל-13.8 מיליארד יורו, הרווח התפעולי ב -9.4% ל-1.3 מיליארד.
במספרי רישוי, מדובר ב-380,575 מכוניות, עם דחיפה מסיבית בשווקי סין, ארה"ב וגם באירופה - כולם דיווחו על הכפלה דו-ספרתית ביחס לתקופה הזהה בשנה הקודמת. בחודש יוני לבדו מכרה וולוו קרוב ל-70 אלף מכוניות - זינוק של 10% בהשוואה לשנת 2020. בכך מצטרפת וולוו לנבחרת מצומצמת של יצרני רכב שעדיין משיגה תוצאות חיוביות, על אף הקשיים הניצבים בפתח כמו מגיפת הקורונה ומחסור בשבבים ומוליכים ברמה עולמית. חלקם של דגמיה החשמליים ודגמי פלאג אין בסכם המכירות גדל. בעולם, מכוניות אלה מהוות כעת רבע מסך המכירות. על פניו מרשים, אך לא כל כך הרבה עבור יצרן שרוצה לעבור לחלוטין למכוניות חשמליות עד 2030. כדי להבטיח שהתחזיות יתממשו, המגמה הזו חייבת להמשיך, בין היתר בזכות מכונית הפלאג-אין החדשה שהוצגה לא מכבר, ה- C40.
"החברה המשיכה לצמוח חזק למרות המחסור במוליכים למחצה בתעשייה, אך חשוב מכך, הוכחנו כי אנו מובילים את המהפך המתמשך בתעשיית הרכב", אמר הוקאן סמואלסון, מנכ"ל וולוו. עוד הוא מוסיף כי למעשה התגברו על המשקעים הכלכליים שנבעו בשל השפעות הנגיף וחזרו למספרים טרום המגפה, אולם כעת הם מרוכזים בשאלות אסטרטגיות אחרות. "קודם כל צריך להבטיח שלא תפגע שרשרת אספקת החלפים. הבעיה השניה, החשובה ביותר כרוכה בהקמת תשתיות וזו שאלה מורכבת שכל אחד שואל את עצמו - איפה אני מטעין את המכונית?"