לא. זה לא דה ז'ה וו. חודשים אחרונית התוודענו לרכב החדש של פולקסווגן, ה- Nivus, המיוצר במפרט שמתכתב עם הצרכים של השוק הדרום אמריקאי. המודל שישווק במקום זאת באירופה, תוכנן עם חשיבה "מערבית" ורקח פנימה לא מעט מכללים ורמות גימור מובחנים, כולל התיישבות על רצפת הייצור המרכזית בפמפלונה (ספרד). לפיכך, החומרים יהיו תואמים את טעמו של הנהג באזורים הקרובים לארץ המוצא של המותג הגרמני.
זו תהיה הכניסה השלישית של פולקסווגן לסגמנט B-SUV הצפוף, והם בוחרים לממש את חזון הדמוי-קופה העירוני על ה- Taigo שאמור לגשר בין ה- T-Cross והפולו הקלאסית, דגמים שאיתם משתף כמובן את פלטפורמת Mqb A0 (וכן עם איביזה ופאביה 2022). המסקנה, שלא במפתיע - הנעה קדמית בלבד ובלי שום יומרות להרחיק מעבר לכביש הסלול או השבילים המאורגנים. הוא יושק ברבעון הראשון של השנה הבאה עם מחיר יחסית אטרקטיבי של 20,000 יורו. דומה לזה של הT-Cross, פרט לכך שהוא מייצג אלטרנטיבה ספורטיבית ואופנתית יותר.
למרות הזיקה הטכנית עם ה- T-Cross, הטאיגו נבדל ממנו בצורה ברורה - בגודל, בפרופורציות ובעיצוב. מבט אל הערכים מלמד כי הוא ארוך יותר (4.27 מטר מול 4.11) הודות לבסיס הגלגלים שהוגדל ל-2.57 מטר (מול ה -2.55 של ה- T-Cross), אך מעל לכל על חורגים השינויים בקורות C והתקרה; גובה גוף המכונית יורד ל -1.49 מטרים, לעומת 1.58 עבור ה- T-Cross, עם פרופורציות שונות (ועם מרווח גחון סמלי). הגג של הטאיגו מסגיר לכאורה זווית משופעת אך זו אינה נזקפת לחובתו, שכן נפח תא המטען הוא 438 ליטר ( T-Cross, עם ספסל על מסילות, מציע בין 385 ל 455 ליטר).
בפנים בולטת הארכיטקטורה האופקית של לוח המחוונים, המורכבת מהקרנה דיגיטלית סטנדרטית (או ה- Digital cockpit Pro) והדור החדש של מערכות המידע והבידור. התוצאה היא סביבה מעט קודרת אבל נטולת גימיקים ומרוכזת בצמצום היסח הדעת. בנוסף, אם הטאיגו מצויד בבקרת האקלים Climatronic האופציונלית, תתווסף אליו פלטפורמה המורכבת ממשטחי מגע וסמנים, המחליפים את הכפתורים הפיזיים. באשר לתכונות המולטימדיה, גרסת ה- Life תצויד כסטנדרט במערכת Composition (דור Mib2) עם צג בגודל 6.5 אינץ', ואילו ל- R-Line תהיה ה- Ready2Discover עם צג 8 אינץ' כסטנדרט (מדיה Discover עם 8 אינץ' ו- 9.2 אינץ' ב-Discover pro). מערכות המצוידות בשני המסכים הגדולים ביותר שייכות למערכת המחשוב החדישה ביותר.
המערכות הנוגעות לסיוע בטיחותי מקובצות יחד בשם IQ.Drive. גולת הכותרת היא של Travel assist, המאפשרת נהיגה אוטונומית חלקית. המערכת, שיכולה להתערב בניהול ההיגוי, הבלימה והתאוצה בין 30 ל-210 קמ"ש, עושה שימוש גם בבקרת השיוט עם התאמה אוטומטית של מרחק וסיוע למרכוז נתיבים. הדור האחרון של בקרת שיוט עם Acc, בשילוב עם תיבת ההילוכים DSG ומיפוי לוויני, בוחנים במקביל את תמרורי הכביש בנוגע להגבלות המהירות - זו המצביעה בעיקר על גישה לאזורים בנויים, צמתים וכיכרות. מערכת ACC משתמשת גם במצלמה הקדמית ובנתוני GPS, ובכך הופכת למעין ווסת מהירות "אינטליגנטי".
ה-Taigo זמין רק עם הנעה קדמית כאמור, מצויד במנועי בנזין: שתי יחידות 1.0 צילינדרים שלוש בוכנות עם 95 ו -110 כוחות סוס, ו -1.5 ל' מוכר לנו בישראל היטב, עם ארבעה צילינדרים והספק מרבי של 150 כוחות סוס. בהתאם למנועים, השילוב הוא עם תיבות הילוכים ידניות של חמישה או שישה הילוכים, או עם אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים.
מהיבואנית לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר ל'עולם הרכב' כי טרם ידוע מועד שיווק, וכי הנושא נמצא בבדיקה.