באמצע חודש יולי הקודם התכתב אילון מאסק עם מעריציו דרך חשבון הטוויטר שלו והתחייב לעמוד מאחורי מיזם הסייברטארק "בדיוק כפי שהוא הוצג ב-2019". דברים אלה נטעו הרבה בטחון בגולשים (ואולי בחלק מהאנשים שכבר הפקידו מקדמות) אך מצד שני, מאסק לא פסל את האפשרות לכשלון מפואר ואף התייחס לכך בקלות דעות מסוימת: "אם להיות ישר אתכם, תמיד קיימת אפשרות שהסייברטראק לא יצליח" (הוא היה מעט נחרץ יותר בחלק מהניסוחים שלו והשתמש במונח "Flop"). ואולם לפי ראות עיניו, זה לא ממש משנה. "האמת היא שלא אכפת לי. הוא לא דומה לשם דבר אחר. אני אוהב אותו, אפילו שאחרים חושבים בדיוק את ההפך".
בטסלה מתמודדים כעת עם שתי בעיות אקוטיות שכרוכות בייצור הסייבטראק: א. הרכבת הטנדר נדחתה שוב לשנת 2022 על אף שאמרו שיעלה לכבישים עוד השנה. הבעיה השניה, שקצת מערערת להם את היציבה שם במשרדים, היא העובדה שנערמו כבר למעלה מ-1.3 מיליון הזמנות. רבע מיליון הזמנות נעשו בשבוע שלאחר החשיפה בשנת 2019, ו-17 אלף רק בשבוע הקודם. רק לשם השוואה, פורד צברה בערך 40 אלף הזמנות ל-F-150 לייטינג החשמלי רק אחרי שלושה חודשים, אם כי לזכותם יאמר שכאן כבר מדובר בשינוי תפישתי הרבה יותר גדול מבחינת מאגר הקליינטים הטיפוסי.
הלקוחות שהסתערו על אתר ההזמנות של טסלה שילמו רק 100 דולר מקדמה, כך שאף אחד לא נטל על עצמו סיכון מטורף (כנראה גם לא מבחינה משפטית). אולם מעבר לענייני היחצ והשיווק, טסלה מתמודדת על רקע גלי הביקורת עם מצוקה לוגיסטית שמאיימת לשבש את לוח הזמנים הרבה מעבר לתחילת השנה הבאה: מפעל הייצור של הסייברטארק, ה-ג'יגהפאקטורי שהוקם באוסטין טקסס, בו יורכבו גם מודל Y ומודל 3 למזרח ארה"ב, טרם התניע את פס הייצור שלו, בין היתר משום שהרצפה עוברת עדכונים אחרונים כדי להתמודד עם קצב ההזמנות.
טסלה מודל 3 במפעל בסין (צילום: Getty)
למרות שטרם פורסמו נתונים קונקרטיים, טסלה מבטיחה שבגרסה היקרה ביותר שלה, ה-Tri Motor AWD - תלת המנועית וכפולת ההנעה, יאיץ הסייברטראק מאפס ל-100 קמ"ש תוך כ-3 שניות ועד למהירות מרבית של 210 קמ"ש, עם טווח של יותר מ-800 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. בנוסף לגרסה הבכירה, שבארה"ב תומחרה ב-70 אלף דולר לפני תוספות, ה- Cybertruck יהיה זמין בגרסה חד-מנועית (400 ק"מ של אוטונומיה) ו- Dual Motor (שני מנועים ו -480 ק"מ). לרכב גם יהיו הרבה פתרונות טכנולוגיים שימושיים כמו למשל היגוי לארבעת הגלגלים כולל מצב זחילת "סרטן", כמו ב-GMC האמר החשמלי המאפשר לנוע על הגלגלים בצורה צידית.
כשהמחירים מתחילים מ- 40,900 דולר, לא רחוק מהעלות של פיק-אפ אמריקני קלאסי בעל מנוע בעירה בגודל מלא, היינו V6 ויחד עם גימור יוקרתי (יחסית), זה לא נראה הגיוני שמישהו יגייס את הטנדר של מאסק לעבודות בטון ואינסטלציה. אבל אם יעשה זאת, הוא יכול להעמיס עד טון וחצי לרצפת הנשיאה האחורית ולנצל כוח גרירה במשקל של עד 6.3 טון. כשמחברים את הכול ביחד, ה-סייברטראק עשוי להיות הרבה יותר מגימיק שנראה כאילו תוכנן לסדרות מדע בדיוני משנות ה-70.