מרצדס חוללה שדרוגים טכנולוגיים עמוקים ב-C קלאס החדשה, דור חמישי בשושלת, כמעט 7 שנים אחרי הדגם היוצא ממנו נמסרו כ-2.5 מיליון יחידות (כ-9,000 מהן בישראל). אלה מתכתבים ברובם עם ה-S קלאס החדשה ושמים במרכז את נוחות הנהג, בידודו מהסביבה וחווית המשתמש, עם מערכת MBUX משוכללת מופעלת קול ואינספור אמצעי בידור ועזרים בטיחותיים, היגוי אחורי וכן מנוע פלאג-אין הייבריד עם טווח נסיעה גבוה מאוד. לא פחות מעניין הוא הרחבת ההיצע העולמי עם גרסת ALL TERRAIN הרפתקנית ששמה לנגד עיניה דגמים כמו וולוו V60 קרוס קאנטרי ו-אאודי אולראוד למי שחושק בחלופה ראויה ל-SUV מגושם. אולם לפחות כרגע, כך מוסרים מהיבואנית כלמוביל גרסה זו אינה על הכוונת בשלב ראשון (ונקווה שלא תשלל על הסף בעתיד).
על אף כל הנאמר לעיל, ה-C קלאס החדשה עדיין נעזרת בפלטפורמה הקודמת על גביה ביצעו את כל השינויים במידות ובתשתית. היא גדולה מקודמתה כמעט בכל פרמטר עם צמיחה של 6.5 ס"מ באורך ל-4.75 מ', רוחבה 1.82 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.84 מ'. גובהה 1.44 מ' ונפח תא המטען הוא 455 ל'. לא חלה עליה דרמטית במשקל וזה מתייצב על 1.6 טון ועד 1.9 טון בדגם ה-PHEV. מבחינה עיצובית ה-C קלאס נאמנה לתפישה המיושבת של כל דורותיה ומאמצת חידודים מסוימים באזור השבכה ויחידות התאורה מלפנים ומאחור ומיישרת קו עם E קלאס וכל משפחת הסדאן והקומפקט. היא תשווק בארץ ב-3 חבילות כאשר הבידול החיצוני ביניהן בא לידי ביטוי בתכונות ויזואליות כמו למשל בחבילות ה-AMG ליין שהינה היחידה שעליה מותקנים חישוקי 19 אינץ'.
את מרב תשומת הלב מרכז חלל הפנים של ה-C קלאס, שכאמור אוסף כל מה שיש ל-S קלאס ומכווץ אותו בהתאם למרחבי הפנים שלה. בגרסת הכניסה, 'אוונגרד' המערכת הראשית מבוססת על צג 11.9 אינץ' ברזולוציות גבוהות ומקבל גיבוי עם לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ' ומערכת שמע Front bass וממשקי אפל ואנדרויד. עוד ברשימת האבזור תאורת LED קדמית, חיישני חניה היקפיים, תאורת אווירה 64 גוונים, חיישני תאורה וגשם, מושבי בד ARTICO ועוד. גרסאות בכירות מצוידות גם בצג דיגיטלי נוסף בגודל 12.3 אינץ', מצלמות היקפיות 360 מעלות, הנעה ללא מפתח, חימום מושבים, מערכת ניווט עם מציאות רבודה וטעינה אינדוקטיבית לסלולרי. הדגם היקר ביותר, ה-AMG ליין מובחן בעיקר בהיבט העיצובי בתמה ספורטיבית יותר בפנים ובחוץ. כל הדגמים חמושים בצי של מערכות הגנה אקטיביות מתקדמות.
הרכב המנועים של ה-C קלאס נחלק בין גרסת ה-180 לבין גרסת ה-300 שמקבלת חיזוק עם דגם פלאג-אין הייבריד, ה-300e שעתיד להצטרף לכאן ממש לקראת סוף 2021. גרסת הבנזין הבסיסית מפיקה 170 כ"ס ו-25 קג"מ מ-1,800 כ"ס עם הנעה אחורית ותיבת 9-מהירויות אוטומטית סטנדרטית בכל משפחת C. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך 8.6 ש', בעוד דגם ה-300 הרגיל מפיק 258 כ"ס ו-41 קג"מ מ-2,000 סל"ד ומקצר את זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אל 6 שניות בלבד. צריכת הדלק הממוצעת בשני הדגמים נעה בגזרת ה-12 ק"מ לליטר. דגם הפלאג-אין הייבריד, אותו נראה בישראל לקראת 2022 כאמור, משלב ביצועים ורמת חסכון ניכרת, גם ביחס למתחריו (ב.מ.וו, וולוו, נזכיר כי ל-אאודי אין גרסת פלאג-אין של A4 בשלב זה). הסוללה, 24.5 קווטש מספקת טווח נסיעה של 100 קילומטרים עד התרוקנות ועד מהירות מרבית של כ-130 קמ"ש עם טעינה ל-100% בתשתית מהירה בפרק זמן של חצי שעה. היא מחוברת אל מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין וביחד ההספק המשוקלל הוא 304 כ"ס ו-52 קג"מ. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-5.5 שניות.
VIDEO
גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל מסר: "אנו גאים להשיק את הדור החדש של ה-C Class החדשה בעלת מאפיינים חסרי תקדים של טכנולוגיה, נוחות, בטיחות, איכות ועיצוב אייקוני".
המחירים בישראל:
C קלאס 180 החל ב-330 אלף שקל
C קלאס 300 החל ב-370 אלף שקל
C קלאס 300 פלאג-אין הייבריד החל ב-400 אלף שקל.